Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Porównanie modeli Quadów 450 cm3 (ośki)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 12:36



Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Porównanie modeli Quadów 450 cm3 (ośki) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 08.05.2008 20:08 
Porównanie modeli Quadów 450 cm3 (ośki)
Image
Image

Wstęp:Działa zostały wytoczone. W tym sezonie wystartują nowe modele sportowych quadów. Zebraliśmy aktualne modele sportowych 450 - tek w Hochstadt (miasto w Niemczech) gdzie przetestuje je doświadczona ekipa.

Główny tekst: W młodszej przeszłości w międzynarodowych wyścigach Japonia rządziła. Yamaha zdobyła najwięcej zwycięstw . Najpierw dzięki Banshee później dzięki YFZ 450. Ale teraz w roku 2008 jest zupełnie inaczej. Pojawiają się europejscy i północnoamerykańscy rywale, aby zakończyć dominację Japończyków. Bynajmniej próbują. Can-Am pojawia się z DS 450, Polaris z małym Outlawem. KTM pierwszy raz posyła swego quada do walki. Z Hiszpanii mamy nowego Gas Gas-a, po którym wnioskować możemy, że problemy firmy to przeszłość. Japończycy na sezon 2008 wystawiają swoje sprawdzone modele, w których pozmieniali tylko detale. „Nowi” konkurenci nastawiają się na atak, Inżynierowie pokazują, że możliwe jest napluć do zupy Wielkiej Czwórce. Pierwsze spotkanie pokazało, że szanse są teraz wyrównane. Wielkiej Czwórce w tym sezonie nic nie zostanie podarowane. Co potrafią „nowi”?

Czy już są tak daleko, by na wyścigach wypłynęły ich nowe barwy w tym sporcie ? Chcemy się tego dowiedzieć więc postanowiliśmy to sprawdzić na MX-torze w Hochstadt. Trzy japończyki, dwaj europejczycy oraz dwaj północnoamerykanie. Tylko Honda była nieobecna, oficjalnie model TRX450 jest niedostępny tutaj. KTM w ostatnich miesiącach podjął próby wprowadzenia swoich quadów na wielką Scenę Quadów, przede wszystkim w USA. Duży procent wyprodukowanych quadw popłynie zza ocean, w Europie wielkie wejście na rynek nastąpi na sezon 2009. Jednak stratedzy KTMa zostawili dość trochę quadów w Europie. Holender Ingo ten Vregelaar ma rozwijać KTMy na europejskich torach. Alskom-Team przeszedł na Austriackią markę i w pierwszym wyścigu na KTMach zdobył podium na wyścigu w Hessen.
Jeśli chodzi o wyposażenie quadów to nawet KTM potrzebuje grubszych A-armsów oraz grubszej ośki. Czyli jednak nic z „Ready to race” ? „Zawsze trzeba widzieć co można osiągnąć oraz to co chcemy osiągnąć” – powiedział Sigi Volk, który w ostatnim sezonie wygrał SudBayern-Serie z prawie seryjnym LT-R, mimo że „W amatorskiej klasie także się diabelsko tuninguje” Szef Quad-Connection Clemens Kopf stwierdził że „Kondycja oraz umiejętności kierowcy, bądźmy szczerzy, są ważniejsze niż każdy dodatkowy koń mechaniczny wyciśnięty ze stunigowanego silnika”. Sigi Volk startuje w aktualnym sezonie na zmodyfikowanej YFZ w Pucharze Quadów. Stuningowaną we wszystko co jest najlepsze i najdroższe w USA. „Ready to race” może dzięki tymi częściami na pierwszym zakręcie dłużej będziemy trzymać gaz…
Wszystkie dziś prezentowane ruady, z odrobiną modyfikacji w rękach dobrych kierowców są w stanie wygrywać z innymi. Klientelia nie jest profesjonalistami – ruady sportowe są sprzedawane amatorom, którzy chcą rozwijać swoje hobby.

Quady wymagają dobrego serwisowania. KTM jako jedyny wymaga sprawdzenia silnika już po 90 motogodzinach. Wał korbowy oraz korbowód do wymiany. Aby ma MX-torze być szybkim trzeba mieć dobre zawieszenie. Nie na daremno Top-Teams inwestują dużo pieniędzy w amortyzatory oraz zawieszenie. „Dzięki dobremu amortyzatorom możesz być o jedno okrążenie na wyścigu szybszy” wyjaśnia Kristian Kopp. „Na naprawdę dobry zestaw amortyzatorów trzeba naprawdę dużo pieniędzy wydać aby można było zauważyć efekty” dodaje Sigi Volk. Amortyzatory Fox lub Elka to jedne z lepszych. KTM stoi na amortyzatorach Ohlinsa które sprawdzają się wyśmienicie. Standartowo motor KTMa wyciąga 40 koni, otwarcie układu wydechowego oraz małe pobawienie się z elektroniką powinny wystarczyć aby zwiększyć moc.

Nowy sezon zapowiada się ciekawie, konkurencja jest teraz ogromna. Nowe ruady mogą „pozbierać” parę pucharów.


Image

Can-Am DS 450
Żaden nie oczekiwał takiego w pełni rozwoju kanadyjskiej firmy, dzięki zastosowaniu wielu nowych rozwiązań technicznych, jest ostrym konkurentem. DS 450 zaimponował całej grupie testującej, każdy kto przejechał się Can-Am na MX torze w Hochstadt, chwalił doskonałe właściwości jezdne. DS 450 oferuje bardzo dobrą geometrię kierowania. Steruje się lekko i pewni poprzez aluminiową kierownicę, nawet podczas dużych drgań ciągle trzymamy się drogi.
Jeśli chodzi o konstrukcję ramy, inżynierowie w Valcourt wpadli na rozwiązania rodem z konstrukcji samolotu, nie zastosowano standardowej ciężkiej spawanej konstrukcji, tylko nową znacznie lżejszą, poskręcaną i ponitowaną w jedną całość.
Wyścig w dużej mierze zależy od hamulców, zredukowano wielkość tarczy poprzez zamontowanie ich w środku koła, czyli odwrócono, zacisk hamulcowy zaciska teraz od środka w dużą tarczę.
Na europejskie MX tory Can-Am nadaje się idealnie, z pewnością tunerzy znajdą rozwiązania by jeszcze polepszyć lekkość ramy.

Plusy Can-Am DS 450:
- bardzo dobry układ kierowniczy, doskonale trzyma się drogi
- bardzo lekka konstrukcja ramy, żadnych spawów, poskręcana i znitowana
- genialne nowe rozwiązanie budowy hamulców, zaciskających od środka koła


Image

Gas Gas HP 450-07

Pierwsza generacja Gas Gas HP 450 cieszyła się powodzeniem u nielicznych kierowców. Jednak teraz Hiszpanie się polepszyli i zaprezentowali model który ma zadziwiające właściwości jezdne. Każdy Gas Gas bez dodatkowych kosztów jest dostarczany do klienta z Papierami umożliwiającymi legalną rejestrację.
Nowy HP 450 pojawia się z lepszymi właściwościami jezdnymi oraz z nową budową silnika. Skrzynia biegów powędrowała do przodu, dzięki temu zmieniono rozłożenie ciężaru, w rezultacie przednia oś jest dociążona, czyli dużo lepiej w porównaniu do poprzedniego modelu się prowadzi Gas Gasa. Zmieniono także dostawcą amortyzatorów, nowe pochodzą z Hause Sachs i dodają quadowi odpowiednie właściwości. Wysoka pozycja za kierownicą oraz wysoka kierownica pozwalają na ciekawą jazdę. „Doskonale dla ludzi bez kondycji” dodaje Danny Seifner.
Gas Gas jest seryjnie wyposażony w integralny system hamulcowy, dzięki temu hamulce działają całkiem sprawnie. Gas Gas dzięki dobremu silnikowi oraz jego miękkim położeniu idealnie nadawać się na zawody Enduro.

Plusy Gas Gas HP 450-07

- rozłożenie ciężaru
- quad przygotowany seryjnie do rejestracji

Image


Kawasaki KFX 450R

Podczas gdy inni konkurenci z Japonii już dawno uczestniczą w sporcie, Kawasaki dopiero w 2007 roku wypuściła swój sportowy model. Jak u konkurencji, początki silnika KFX 450R ma korzenie z silnika motocyklowego. Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik ze wstecznym. Silnik DOHC-czterozaworowy, na elektronicznym wtrysku paliwa, który seryjnie osiąga 40 koni. Obiecany przez Kawasaki zestaw tubingowy nie jest jeszcze dostępny w Niemczech. Ci którzy mają niedosyt mocy, muszą skorzystać z oferty tunerów.
Lekkość budowy triumfuje, KFX jest oparty na całkowitej konstrukcji z aluminium, wahacze z przodu są zbudowane podwójnie z lekkiego aluminium.
Fabryczne ustawienia kierownicze KFX są twarde, aktywni testujący w pierwszej kolejności wymieniliby seryjne amortyzatory Kayaby na inne, miększe.

Plusy Kawasaki KFX 450:

- całkowita konstrukcja z aluminium

Minusy Kawasaki KFX 450:

- otwarte przednie systemy hamulcowe, bez zakrycia
- zamontowane tarcze hamulcowe typu Wave z tyłu
- twarde seryjne zawieszenie


Image

KTM XC 450
Po długim czasie rozwoju, KTM zaprezentował w lecie ubiegłego roku swoje modele Quadów z Mattighofen. Eksperci oczekiwali sensacyjnych technik. Jedno jest pewne, na każdej części quada, widać rękę rozwijających się inżynierów KTM. Nic tam nie jest zrobione przypadkiem lub intuicją. Wynikiem jest quad, który odpowiada atmosferze firmy „Ready to race”
Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, który powstał na bazie dywizji motorów, w detalach musiano go poddać zmianom, czyli zrezygnowano z 6 biegu, za którego dodano wsteczny. Podwójne, całkowicie ustawialne wahacze z przodu, oraz standardowe amortyzatory Ohlinsa, razem z geometrią kierowniczą sprawiają doskonałe właściwości jezdne. Żaden inny seryjny quad , nie był tak stabilny oraz komfortowy. Dlaczego nie poszerzono go do doskonałej szerokości jest niewiadome.

Plusy KTM XC 450:
- maksymalne seryjne zawieszenie „Ready to race”
- stabilność, komfort jazdy


Image

Polaris MRX 450
Od tego sezonu Polaris zaczyna swoją aktywność w MX sporcie. Przepisy zabroniły udziału Polarisa Outlawa w sporcie z powodu zamontowania innego typu tylniego zawieszenia ( Outkaw jest na 4 wahaczach jak Grizzly itp.) więc Polaris wyprodukował quada na standardowym dla sportowych quadów tylnym zawieszeniu, opartym na 1 wahaczu. Polaris MXR 450 korzysta z motoru KTM tego samego jaki KTM montuje w XC 450. Polaris w MXR 450 nie korzysta z nowinek technicznych, w quadzie znajdziemy standardowe, sprawdzone rozwiązania, podwójne wahacze z przodu, amortyzatory firmy Fox.
MXR 450 jest lekki, ma opatentowany przez Polarisa system podwójnego sterowania. Polaris także wymaga przystosowania do wyścigu, zwiększenie mocy silnika lub wzmocnienie podwozia.

Plusy Polaris MXR 450:
- mocny silnik KTM
- lekkość

Minusy Polaris MXR 450:
- najgłośniejszy w porównaniu na seryjnym wydechu (97,4dB)( na sezon 2008 quady nie mogą przekraczać 94dB)


Image

Suzuki LT-R 450
Po sukcesie LT-Z 400, Suzuki w 2006r wypuściło LT-R 450, który jest quadem stworzonym typowo na tor. Jak u konkurencji silnik LT-R pochodzi z rozwoju silnika motocykla w tym przypadku jednocylindrowego RM. Elektroniczny wtrysk paliwa pozwala na jazdę na benzynie 95. Seryjnie silnik oferuje 40 koni, jednak dzięki zmienionym ECU, powinno się pojawić stado ponad 50 koni.
LT-R 450 pojawia się niski oraz bardzo seryjnie szeroki. Z długimi wahaczami raz grubej tylnej ośce jest już w standardzie przygotowany doskonale dla quadowców-amatorów przygotowany na tor.
Jest bardzo stabilny, w standardzie zawiera 8 calowe koła z tyłu.

Plusy Suzuki LT-R 450:

- bardzo stabilny, szeroki oraz niski
- gruba ośka, doskonale już seryjnie przystosowany na tor


Image

Image


Poszczególne opinie testujących:
Frank Albrecht(40lat) amator
„Gas Gas pasuje mi, wysoka kierownica oraz dobra pozycja za kierownicą”

Christian Kopp(45lat) Quad-Racer, szef zespołu

„Seria KTM byłaby moim wyborem, z moim wzrostem nawet na Outlawie da się jechać, do profesjonalnej jazdy trzeba każdego quada zmodyfikować”

Birgit Kopf (38lat) szefowa, freestajlerka
„Do KTM można się przyzwyczaić , ma super motor oraz dobre właściwości jezdne”

Clemens Kopf (43lata) szef zespołu oraz zarządca

„Bez porównania Can-Am jest najlepszy, na żadnym innym tak się nie bawiłem. DS. wybaczy ci wszystkie błędy. Super !”

Denny Seffer (29lat) mistrz MX Niemiec
„Ciężki wybór pomiędzy KTM a Can-Am, ta dwójka jest najlepsza”

Sigi Volk (23 lata) jedzie 2008 w Pucharze MX
„KTM jest po prostu najlepszy, z tym Fuadem możesz wszędzie wystartować, a w amatorskich wyścigach jesteś przed innymi z KTM”

Sebastian Weinland (30lat) doradca finansowy

„Outlaw super się prowadzi, gdybym szukał zabawki, postawiłbym na Polarisa”


PS. jak ktoś chce duże rozdzielczości skanów to tu macie linka do skanów Frogas'a http://picasaweb.google.pl/narozniq/Skany

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.05.2008 21:51 
Dzięki wielkie za tłumaczenie. Bardzo fajne porównanie.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 10.05.2008 08:57 
Polaris :diabeł: miszcz :uśmiech:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 10.05.2008 20:14 
Swietna robota Marek :!:
osobiscie gdybym mial wybierac to wzial bym can-ama 8)

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.05.2008 20:37 
Coraz więcej klientów właścicieli KTMa, narzeka na zawieszenie, a raczej na problem z jego ustawieniem. Jest taka szansa, że będę miał taką okazaję pojeździć i poustawiać, wtedy się odezwę i spróbuję coś więcej napisać.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 11.05.2008 06:00 
No to konecznie, Shelton daj info - jak jest twoja opinia - bo coraz więcej rozbieżnych informacji wokół KTM'a.


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 11.05.2008 08:20 
Zobaczymy czy klient finalnie zleci to zadanie oraz czy będę miał 4 dni na jazdę, żeby coś zrozumieć.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 11.05.2008 10:04 
Nie wiem jaka jest prawda, ale te modele które są w Polsce nie są tymi docelowymi. Podobno dopiero w 2009 roku ma być prawdziwa oferta na Europę.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 11.05.2008 20:43 
A może dopiero za rok będą poprawki ;) ...jak się często już działo u KTM'a.


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 19.06.2008 09:38 
a w czym przeszkadzają hamulce w Kawasaki 450 te z tyłu i z przodu ? - może mi to ktoś objaśnić ?


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 19.06.2008 09:41 
Ok w przyszłym tygodniu pomęczę temat zawieszeń tego nowego KTMa. Klienci skarżą się na fabrycznego Ohlinsa, że jest za twardy i daje w łapy. Zobaczymy, jak regulację nie dadzą efektu, zostaje przebudowa przedniego zawieszenia, zaworki i sprężyny plus flex bar, albo supporty kierownicy na elastomerach.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 19.06.2008 09:59 
Ostatnio jechałem na gas-gasie i jeśli tak fabrycznie twardy jest zawias ohlinsa to poważnie zastanawiam się czy oni to robią świadomie. Tak twardego zawiasu to jeszcze nie widziałem i to się nadaje na flat-track i supermoto, a nie na motocross, nie mówiąc o cross country.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 19.06.2008 10:01 
Odpowiedź jest prosta zawias nie ma wolnego tłumienia kompresji, zatem kompromisem jest takie dobranie tłoczyska, żeby dało się skakać.... zatem nie ma praktycznie wybierania drobnych nierówności. Chcesz mieć lepszą reakcję wymiana na wyższy model, lub zmiana twardości - tłoczysko lub sprężyna.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 19.06.2008 11:04 
Mam wrażenie, że tak jest w moim YFZ :bezradny: ;)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 19.06.2008 12:10 
Dobry amortyzator musi być twardy i dobrze tłumić nierówności. Nie wyobrażam sobie spaść na płaskie albo jeździć po tarkach na miękkich amortyzatorach.
Ważę 58kg i zawias w KTMie jest pode mnie bardzo dobry. Jakby miał te 130cm szerokości to nie widzę potrzeby czegokolwiek dotykać.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.