Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - SP 500 czujnik ciśn. ukł. hamulcowego - brak świateł stop
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 10:32



Odpowiedz  [ 1 post ] 
SP 500 czujnik ciśn. ukł. hamulcowego - brak świateł stop 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 30.01.2018 14:13 
SP 500 czujnik ciśn. ukł. hamulcowego - brak świateł stop
W wyniku awarii przestały działać światła stop i pojazd dawał się uruchomić tylko przy dźwigni biegów w pozycji N lub P. Przedtem można też było zapalić silnik również na przełożeniach H, L i R z wciśniętym hamulcem. Na naszym forum nie znalazłem pomocy w tej sprawie, więc postanowiłem, 'iść' po kablach elektrycznych układu hamulcowego i znaleźć przyczynę usterki. W ten sposób dotarłem do rozdzielacza, który znajduje się koło lewej podłogi.
Sprawdziłem najpierw kostkę, w której było ze dwa kilogramy piasku (zupełnie nie zabezpieczona i zaśniedziała - tą również wymieniłem na hermetyczną).
Zwarłem styki zwykłym drutem, przekręciłem zapłon i zapaliły się światła stop. Ustaliłem w ten sposób, że pomimo zabrudzenia to nie to.
Okazało się, że uszkodzony jest ciśnieniowy czujnik układu hamulcowego.

Cena nowego elementu w serwisie skutecznie mnie odstraszyła. Starałem się znaleźć czujnik elektryczny, gdyż te są znacznie tańsze i zamontować go przy klamce na kierownicy. Nie udało mi się jednak niczego dopasować. Oczywiście mogłem przerabiać od innych pojazdów, ale nie byłem jeszcze przyparty do muru... Poradzono mi, żebym pojechał do sklepu z częściami motocyklowymi i tam zapytał o czujnik stopu do klamki. Tak zrobiłem, zabrałem ze sobą z Polarisa dźwignię hamulca z pompką i stary czujnik ciśnieniowy.
Na miejscu, po kilku przymiarkach, nie znaleźliśmy co prawda włącznika elektrycznego, ale okazało się, że mają pasujący czujnik ciśnieniowy za 50 zł. BINGO!

Przy tej operacji układ hamulcowy nie uległ zapowietrzeniu. Po odkręceniu czujnika i przewodu hamulcowego płyn nie wycieknie z rozdzielacza. Wystarczy zabezpieczyć przewód, żeby nie marnować płynu i potem tylko uzupełnić poziom w zbiorniku na kierownicy.

Zawsze jednak po każdej ingerencji w układ hamulcowy należy dokładnie sprawdzić jego działanie!


Załączniki:
library1912.jpg
library1912.jpg [ 187.2 KiB | Obejrzany 2250 razy ]
library1909.jpg
library1909.jpg [ 247.71 KiB | Obejrzany 2250 razy ]
library1922.jpg
library1922.jpg [ 218.87 KiB | Obejrzany 2250 razy ]
library1921.jpg
library1921.jpg [ 194.69 KiB | Obejrzany 2251 razy ]
library2166.jpg
library2166.jpg [ 152.43 KiB | Obejrzany 2251 razy ]
library2225.jpg
library2225.jpg [ 216.1 KiB | Obejrzany 2251 razy ]

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 30.01.2018 14:13, edytowano w sumie 5 razy

 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.