Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.12.2021 07:24



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
[Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.01.2010 19:58
Posty: 457
Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
PostWysłany: 17.08.2012 20:20 
[Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Witam wszystkich i tak padło na mnie z tym nieszczęsnym actuatorem :( więc zmuszony byłem przerobić go na manuala ale :) no właśnie wpadłem na pomysł przerobić go na elektryczny i póki co działa. A teraz do rzeczy co będzie nam potrzebne (koszt waha się od 20 do 30zł w zależności od sklepu gdzie będziemy kupować części zawsze mniej niż 700zł za actuator)

przełącznik (jak na zdjęciu nr1)
Wyłącznik krańcowy 6A 125/250VAC albo podobny(służy do rozłączania napięcia)
I ok 3-4 metry kabla głośnikowego ja mam 0,25
Bezpiecznik i pudełko do bezpiecznika (u mnie go nie zobaczycie bo robiłem jeszcze elektrykę do migaczy i klaksonu i podłączyłem go pod to)
I jakaś lutownica transformatorowa i opaski termokurczliwe dla izolowania
I pręcik albo gwóźdź dł ok 3-4mm i grubości 2mm

Image

A więc zaczynajmy przeróbkę: :) acha czas pracy powiedzmy 4godz zależy od umiejętności
Tu macie przełącznik chyba kołyskowy bo on zmienia polaryzację i jak powinno być podłączone wszystko
1-prąd od aku
2-napęd na 2x4
3-napęd na 4x4

Image

A tu są te przerywacze których ja użyłem

Image

A tu sam actualor wybebeszacie go całego, zębatki(pamiętajcie jak są montowane) i potencjometr( jest do wyrzucenia ) i najpierw przylutujecie do przerywników 2 kable po ok 5cm. Następnie od silniczka odlutowujecie kabel czerwony i w to miejsce przylutowujecie kabel niebieski (te dwa kable czarny i niebieski które są teraz przy silniczku to są kable w których idzie „-„ )następnie po jednym z kabli (czerwony do jednego i brązowy do drugiego przekaźnika przylutowujecie tu płynie „+”) i teraz od jednego przekaźnika puszczacie kabel do niebieskiego kabla przy silniczku i od drugiego przekaźnika puszczacie kabel do czarnego kabla przy silniczku. Teraz już możecie przykleić te przerywacze tak jak są przyklejone na zdjęciu. Pamiętajcie że blaszki od przerywaczy muszą być schowane tak ok 2mm od obudowy (patrz zdjęcia)

Image
Image
Image
Image
Image

Po przyklejeniu tych przerywaczy musicie ustawić tą część metalową na środku tak jak jest na zdjęciu nr 1. (1 to rozłączony napęd a 2 to załączony napęd). Następnie skręcacie wszystko do kupy ale bez zębatek i zaznaczacie w których miejscach są przerywacze. I teraz wyznaczacie sieczną/środek pomiędzy tymi punktami które zaznaczyliście i tam przyklejacie pręcik dł. ok 3/4mm i gr. 2mm(zdjęcie nr. 2,3 i 4), ja zrobiłem to POXIPOL-em. Dobrze jest tu poświęcić troszkę uwagi i czasu na ustawianie, zaznaczanie i przyklejanie tego pręcika :)

Image
Image
Image
Image

Teraz czas sprawdzić wszystko a najlepiej przed złożeniem wszystkiego zobaczyć który przerywacz jest odpowiedzialny za zapinanie i rozpinanie napędu. Jak już to wiecie składacie wszystko do kupy i zaczynacie się bawić bez montażu do mostu. !!! najważniejsze jest to aby ten klocek który zapina i rozpina napęd był w tych miejscach co pokazałem na zdjęciu(a więc skrajnie musi się zatrzymywać raz z prawej strony i raz z lewej)
U mnie to wyszło tak po zmontowaniu wszystkiego na gotowo i nie widać aby coś było robione :D

Image
Image
Image



Jeśli macie jakieś pytania wątpliwości bo starałem się Wam to opisać jak tylko mogłem ale jak coś to śmiało piszcie pytajcie kto pyta nie błądzi :) czas pracy podałem orientacyjny bo ja siedziałem przy tym całe 2 dni ale myślałem przy tym kombinowałem udoskonalałem aby było to jak najlepsze i udało mi się osiągnąć to co chciałem :D przepraszam bardzo ale wszelkie prawa są zastrzeżone kopiowanie itp. na inne strony internetowe bądź fora bez mojej zgody, zbyt długo się pociłem nad tym ustrojstwem aby ktoś inny sobie kopiował i wklejał gdzie tylko popadnie. Dla ATV POLSKA krystiano85

Pozdrawiam

_________________
paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna :D

FILMY BY KRYSTIANO

JEST NOWA BESTIA :) JUPIIII


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 18.08.2012 13:51, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil WWW

Rejestracja: 24.01.2010 09:07
Posty: 35
Quad: Kawasaki kvf 360
PostWysłany: 18.08.2012 07:01 
Re: Poradnik naprawy/przeróbki Actuatora napędu
DOBRA ROBOTA :hura: dzisiaj się biore za mojego tylko mam pytanko skąd wziąć takie przerywacze ? POZDRAWIAM


 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 18.08.2012 09:58 
Re: Poradnik naprawy/przeróbki Actuatora napędu
Fachowo nazywa się to mikroprzełącznik z dźwigną , zakupisz w sklepie elektronicznym , możliwe że w większym elektrycznym. Mają one dużą niezawodność mechaniczną oraz dużą odporność na obciążenia indukcyjne 15A


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.01.2010 19:58
Posty: 457
Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
PostWysłany: 18.08.2012 13:08 
Re: Poradnik naprawy/przeróbki Actuatora napędu
może i tak to się nazywa tam gdzie ja to kupowałem mówili na to wyłącznik krańcowy wszystko co potrzebujesz jest w sklepach elektronicznych. a efekty tej przeróbki widać na you tube pod moim profilem jest link do filmu

_________________
paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna :D

FILMY BY KRYSTIANO

JEST NOWA BESTIA :) JUPIIII


 
Profil WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 18.08.2012 13:51 
Re: Poradnik naprawy/przeróbki Actuatora napędu
Gratulacje :)
Podpinam temat pod serię poradników :okok:

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 03.10.2019 16:05
Posty: 19
Miejscowość: Jastrzębia Góra
Imię: Patryk
Quad: Obecnie szukam
Poprzednie quady: Kymco MXU 450i / BF 750 2006
PostWysłany: 29.03.2020 12:18 
Re: [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Hej, odświeżam kotleta, samemu nie chce się za to brać bo po pierwsze nie wiem czy podołam a po drugie zdjęcia w tym poście wygasły więc nie mam zbytnio na czym bazować. Pytanie brzmi czy ktoś zna osobę lub firmę która w Polsce ma dostęp to gotowych kitów? Jedyny jaki znalazłem trzeba ciągnąć z USA i wygląda to tak.

https://sgroiinnovations.com/collection ... re-4-combo

Z góry dzięki za info!


 
Profil

Rejestracja: 13.04.2021 17:01
Posty: 15
Imię: Grzes
Quad: Kawasaki Brute Force 650
Poprzednie quady: szosa
PostWysłany: 26.04.2021 14:52 
Re: [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Cześć, może ktoś odświeżyć temat, tzn dodać zdjęcia, które wygasły? Z góry dzięki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.01.2010 19:58
Posty: 457
Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
PostWysłany: 26.10.2021 20:43 
Re: [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Siemanko, sory ale dawno mnie tu nie było:) podsyłam zdjęcia. jak coś to walić drzwiami i oknami to postaram się pomóc.









Załączniki:
IMG_0621.JPG
IMG_0621.JPG [ 1.77 MiB | Obejrzany 468 razy ]
sieczna.jpg
sieczna.jpg [ 1.81 MiB | Obejrzany 468 razy ]
IMG_0639.JPG
IMG_0639.JPG [ 1.82 MiB | Obejrzany 468 razy ]
IMG_0620.JPG
IMG_0620.JPG [ 1.78 MiB | Obejrzany 468 razy ]
IMG_0628.JPG
IMG_0628.JPG [ 1.91 MiB | Obejrzany 468 razy ]
7.JPG
7.JPG [ 1.66 MiB | Obejrzany 468 razy ]
5.JPG
5.JPG [ 1.48 MiB | Obejrzany 468 razy ]
4.JPG
4.JPG [ 1.88 MiB | Obejrzany 468 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 1.99 MiB | Obejrzany 470 razy ]
1.JPG
1.JPG [ 1.87 MiB | Obejrzany 470 razy ]
03.JPG
03.JPG [ 1.95 MiB | Obejrzany 470 razy ]
02.JPG
02.JPG [ 1.6 MiB | Obejrzany 470 razy ]
01.JPG
01.JPG [ 1.63 MiB | Obejrzany 470 razy ]

_________________
paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna :D

FILMY BY KRYSTIANO

JEST NOWA BESTIA :) JUPIIII


Ostatnio zmieniony przez krystiano85 26.10.2021 20:43, edytowano w sumie 2 razy

 
Profil WWW

Rejestracja: 13.09.2021 18:39
Posty: 1
PostWysłany: 01.11.2021 11:44 
Re: [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Cześć, albo jestem ślepy albo nie wiem co ale nie mogę znaleźć na zdjeciu, gdzie wkleić ten drucik


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.01.2010 19:58
Posty: 457
Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
PostWysłany: 02.11.2021 18:16 
Re: [Poradnik] Naprawa/przeróbka Actuatora napędu
Pierwsze i drugie zdjęcie od góry jest pokazane. Na pierwszym jak jest wklejone a na drugim dokładnie pokazane jak wkleić.

_________________
paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna :D

FILMY BY KRYSTIANO

JEST NOWA BESTIA :) JUPIIII


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.