Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 23:02



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
[Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 10.05.2012 17:38 
[Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Witajcie,
Rozpoczynam kolejny już z naszej serii poradnik tuningowy do brute forca 750 :)
Tym razem wybór padł na kierownicę. Po ostatnich kilkuset kilometrach między innymi po szutrowych drogach przekonałem się, że amortyzatory do końca nie wybierają i nie tłumią wszystkich dołków i drgań co przenosi się na kierownicę, a co za tym idzie na nadgarstki i łokcie.
Postanowiłem sprawdzić co potrafi i co daje kierownica Fasstco Flexx w quadzie przeprawowym.
O samej kierownicy nie będę się rozpisywać, gdyż SirAdamJr1 zrobił to już dawno: viewtopic.php?f=26&t=40733 :)
Przejdźmy zatem do rzeczy.
Miałem do wyboru dwa modele kierownic Fasstco Flexx, niską i wysoką. Różnica w wysokości między kierownicą wysoką, a niską to 24mm.(niska- 92mm, wysoka- 116mm) Wybrałem model wysoki, ze względu na to, że fabryczna kierownica ma około 160mm..
Lecz aby zaadaptować do naszego Kawasaki takową kierownicę należy zakupić adapter który dodatkowo podniesie kierownicę. Dostępny był jedynie adapter do kierownic Pro traper który podniesie kierownicę o około 10mm. Zalecane przez producenta są adaptery Rox speed fx które podnoszą kierownicę wyżej niż adaptery pro trapera.

No to zaczynamy zabawę z montażem, oczywiście najpierw trzeba zdjąć wszystko co jest na kierownicy, kwestia odkręcenia kilku śrubek no i samą kierownicę.
Image
Tak wygląda fabryczna kierownica, jej wysokość to około 165mm
Image
Następnie przykręciłem dół adaptera:
Image
Teraz musimy nawiercić dwa małe otwory(5mm) gdyż w lewej i prawej manetce od klamki hamulca są dwa wybrzuszenia. Jedna dziurka:
Image
Druga z drugiej strony:
Image
Następnie zakładamy kierownicę i wszystko to co zdjęliśmy..
Image
No i efekt końcowy:
Image
Image
Licznik na zdjęciach na razie jest włożony i swobodnie lata, ale jutro z aluminium wytnę odpowiednie mocowanie do licznika.
Lecz pojawił się problem
Wszystko zrobione i powinno śmigać? No niestety.. Kiedy odpaliłem quada nagle wskoczył na wysokie obroty i tak został :zalamka:
Okazało się, że linka od cyngla gazu zrobiła się teraz za długa i sama dodała gazu. Trzeba było zdjąć gumową osłonkę przy cynglu i skręcić jedną śrubkę (na tej samej zasadzie jak naciąganie i luzowanie hamulca w rowerze). Po tej operacji wszystko wróciło do normy.
Ustawione mam teraz najmiększe elastomery na dobiciu i troszkę twardsze na odbiciu. Różnica jest odczuwalna, przede wszystkim przy skokach, co prawda nie miałem teraz czasu żeby dobrze to przetestować, ale dam na pewno znać co i jak funkcjonuje :)

CDN.

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 10.05.2012 17:38, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.05.2012 19:15 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Pytanie jak komfort... bo z doświadczenia wiem, że poza tłumieniem w przypadku FLEXXA istotne jest podgięcie, wysokość i położenie samych rączek.

Pytanie czy zestaw jest na tyle wysoki, do jazdy w pozycji stojącej czy siedzącej? Czekamy na opinie.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 10.05.2012 20:29 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Shelton napisał(a):
Pytanie czy zestaw jest na tyle wysoki, do jazdy w pozycji stojącej czy siedzącej? Czekamy na opinie.

Jak na razie jest okej, pierwsze jazdy były i pozycja jest okej, jeśli będzie mi za nisko to dwa maile do USA i mam adapter ROXa który podniesie mi wyżej kierownicę.
Shelton napisał(a):
Pytanie jak komfort... bo z doświadczenia wiem, że poza tłumieniem w przypadku FLEXXA istotne jest podgięcie, wysokość i położenie samych rączek.

Pojeżdżę, zmienie elastomery, pojeżdżę zmienie ustawienie itd. aż uzyskam najlepszą konfigurację.

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 10.05.2012 20:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2006 22:15
Posty: 1648
Miejscowość: Poznań
Quad: Renegade 800XXC
Poprzednie quady: Renegade 800XR, Raptor 700, Raptor 660, Warrior 350, Blaster 200, LT-F 160
PostWysłany: 10.05.2012 21:54 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Pozycje można sobie dopasować - trochę zabawy i będzie oki.
Co do wysokosci zawsze można zalozyc adapter majacy 5 cm jakby bylo za nisko :)
Ja na dobiciu mam niebieskie gumki a na odbiciu czerwone.

_________________
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
https://picasaweb.google.com/101492180473661282351


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 12.05.2012 07:58 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
syciu napisał(a):
Co do wysokosci zawsze można zalozyc adapter majacy 5 cm jakby bylo za nisko :)

Dokładnie :)
syciu napisał(a):
Ja na dobiciu mam niebieskie gumki a na odbiciu czerwone.

Dzięki, ja na razie sobie ustawiłem na najmiększą konfigurację czyli niebieskie na dobiciu i żółte na odbiciu.

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 12.05.2012 09:33 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Jak pisałem wcześniej założyłem kierownicę tego typu do motocykla i po ustaleniu wysokości nie pasuje mi podgięcie rączek... na quadzie jest nieco łatwiej, bo można jeszcze się przesunąć łatwiej na siedzeniu. W przypadku mojego motocykla - siodło jest pojedyncze. Stąd wątpliwości.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 12.05.2012 15:00 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Shelton
Przed chwilą przejechałem 15 km i lekko ją nachyliłem, przejechałem jeszcze 10km i zmieniłem na ustawienie takie jak u Sycia, czerwone na odbiciu. I chyba tak jest najlepiej, czas pokaże.

Licznik mam na razie na trytki do kierownicy bo muszę wyciąć aluminiową blaszkę na CNC żeby go ładnie wkomponować w kierownicę, jestem w trakcie projektowania więc do 15 powinienem się wyrobić ze zrobieniem tego

-- dodano 12.05.2012 13:24 --

Właścicielom Brutków potrzebna będzie blaszka pod licznik, taka jak na rysunku niżej. Jakby ktoś miał flexxa to niech się odezwie, mogę taką blaszkę wykonać jakby ktoś potrzebował.
Image

-- dodano 12.05.2012 15:00 --

No więc ogłaszam koniec prac nad kierownicą, licznik zamontowany, niżej fotki tak jak obiecałem:
Blaszka której projekt był wyżej z gumowymi podkładkami:
Image
Blaszka zamontowana na liczniku:
Image
Licznik zamontowany na śrubach od adaptera:
Image
No i tak to teraz wygląda:
Image

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 12.05.2012 15:00, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2006 22:15
Posty: 1648
Miejscowość: Poznań
Quad: Renegade 800XXC
Poprzednie quady: Renegade 800XR, Raptor 700, Raptor 660, Warrior 350, Blaster 200, LT-F 160
PostWysłany: 12.05.2012 15:56 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Bardzo fajnie to wyszlo

_________________
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
https://picasaweb.google.com/101492180473661282351


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 12.05.2012 21:16 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Super robota. Wygląda bardzo profi.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 13.05.2012 21:24 
Re: [Poradnik] Kierownica Fasstco Flexx w Brute Force 750i
Dzięki panowie, jutro będę musiał dać między górę a dół adaptera tam gdzie idzie blaszka kilka podkładek, żeby lekko podnieść licznik bo mi o Airboxa przy skręcie zaczepia i go drapie, troszkę wygnę też blaszkę w górę i zeszlifuję jej rogi żeby airboxa nie porysowało.

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 13.05.2012 21:24, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.