Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 02:59



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
[Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2010 15:53
Posty: 5477
Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
PostWysłany: 20.06.2013 21:14 
[Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Witajcie ;)
Jak to zwykle bywa, wszystkie usterki wynikają dzień przed rajdem, tak się stało w moim przypadku. Zauważyłem wyciek oleju na wyjściu z silnika na przedni wał, szybka diagnoza- poszedł simering.
Sama operacja trudna nie jest, wymaga trochę cierpliwości i uwagi, jak każda czynność przy quadzie.
W serwisach ceny za wymianę simeringu wahają się od 100 do nawet 300zł, przy czym cena samego simeringu to 35zł w ASO.
W takim razie bierzemy się do roboty, potrzebne będą:
  • Simering
  • Pojemnik na olej
  • Klucze nasadowe
  • Cienkie śrubokręty
  • Trochę smaru
  • Benzyna ekstrakcyjna, lub coś o podobnych właściwościach
  • Młotek- bez młota to nie robota
i inne podstawowe narzędzia.

  1. Zaczynamy od ułatwienia sobie dostępu do wału, zdejmujemy koło i ewentualnie prawy podnóżek. Można zrobić to bez zdejmowania koła i podnóżka, ale zawsze lepiej jest mieć więcej miejsca, szczególnie jeśli robimy to pierwszy raz ;)
    Image
  2. Oczywiście należy spuścić cały olej z silnika, tej czynności chyba nie trzeba opisywać ;)
    Image
  3. Zdejmujemy z wału gumowe osłony i odkrywają nam się zębatki.
    Image
  4. Wystarczy poruszać wałem do przodu i do tyłu, żeby zauważyć, że jest luźny i jego wyjęcie nie będzie sprawiało problemu. Wyjmujemy wał z dyfra.
    Image
  5. Wyciągamy wał z silnika
    Image
  6. Po zdjęciu wału ukazuje się simering który musimy wyjąć(czarny okrąg ;) ) To jest chyba najtrudniejszy krok, simering jest wciśnięty i trzeba go wyjmować małymi krokami podważając śrubokrętem (na filmie poniżej pokazane jest jak to robić) właśnie na tym kroku potrzebny jest cienki śrubokręt.
    Image
  7. Simering wyjęty, jest uszkodzony przez próby jego wyciągania.
    Image
    Image
    Porównanie:
    Image
  8. Nowy simering smarujemy cały olejem i wkładamy w miejsce starego, nie wchodzi on do końca, zatem trzeba użyć młotka i lekko obstukiwać równomiernie z każdej strony, ewentualnie można nałożyć duży klucz nasadowy, ok. 32mm i w niego stukać młotkiem tak, by wepchnąć simering głębiej.
    Image
    Na zdjęciu poniżej już włożony simering i założona gumowa osłona + smar na zębatce.
    Image
  9. Czyścimy wał w benzynie ekstrakcyjnej, smarujemy wszystkie zębatki i zakładamy na quada. Poniżej już założony wał, zasunięte gumowe osłony.
    Image
  10. Zalewamy olej, zakładamy koło i wszystko co rozebraliśmy i gotowe.
Filmik ukazujący całą operację wymiany, powinien rozwiać wszelkie wątpliwości:

_________________
Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light
! Kanał Youtube !


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 20.06.2013 21:14, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.06.2013 21:28 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Ja nie spuszczałem oleju-minimalnie leci tak , że można było spokojnie wytrzeć wewnątrz szmatką i nałożyć drugi simering ale ja mam na sztywnej ośce może coś inaczej jest u mnie ;-)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 20.06.2013 22:58 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Super poradnik.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.01.2010 19:58
Posty: 458
Miejscowość: OKOLICE POZNANIA
Quad: TAKI MAŁY CZERWONY TYLKO 52KM
Poprzednie quady: LINHAI 300 4X4
PostWysłany: 21.06.2013 20:24 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
jarecki13 napisał(a):
Ja nie spuszczałem oleju-minimalnie leci tak , że można było spokojnie wytrzeć wewnątrz szmatką i nałożyć drugi simering ale ja mam na sztywnej ośce może coś inaczej jest u mnie ;-)


to nie ma różnicy czy sztywna czy nie ja też nie spuszczałem oleju sączy się delikatnie więc nie myśląc dłużej podniosłem gada na jakieś 10cm i 0 wycieku oleju

ale dla kogoś kto tego nie robił suuuuper poradnik bo jak ja wymieniałem to nie miałem takiej pomocy i troszkę mi to zajęło

:okok: :brawo: za poradnik Kamilson100

_________________
paliwo 50zł, opony szt 250zł, frajda z jazdy quadem bezcenna :D

FILMY BY KRYSTIANO

JEST NOWA BESTIA :) JUPIIII


Ostatnio zmieniony przez krystiano85, 21.06.2013 20:24, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 21.06.2013 21:10 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Poradnik jak najbardziej na tak ;-) oby więcej takich


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.04.2007 21:33
Posty: 260
Quad: jest
PostWysłany: 01.12.2020 03:51 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Przepraszam za odkopanie starego tematu.
Akurat robię remont dyfra bo dostała się woda i piasek przez ten simmering.
Były duże luzy na wałku, zimą dyfer zamarzał i nie zmieniał napędu.
Chcę zwróci uwagę że jedno powoduje drugie i chyba lepiej nastawić się na większy remont.
Ten element który pracuje z uszczelniaczem też miał jakieś wżery i jeszcze się telepał na wałku. 420zł nowy.

Ma ktoś jakiś patent na zablokowanie wałka atakującego gdy się nie ma Pinion Gear Holder 57001-1485 ?

Zamiast 57001-1484 użyłem klucz Gedore 26R 32x36 lekko zeszlifowany do 41mm po zewnętrznej stronie, jakby ktoś szukał taniej metody.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 01.12.2020 17:06 
Re: [Poradnik] Wymiana simeringu Kawasaki Brute Force 750
Ale ten wałek będzie się delikatnie telepał bo nie jest w całości tylko sprężyna go dociska , o który element ci chodzi z wżerami ?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.