Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Najwazniejszy element- SILNIK :)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 00:53



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Najwazniejszy element- SILNIK :) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 17:30 
Najwazniejszy element- SILNIK :)
Witam.. :o . jak już wzesniej pisalem robie male rozeznanie :) po napedach, kolach,oponach itp nadszedl czas na odpowiedni silnik :)) Co radzicie od czego za ile i w ogóle -wszystkie opinie mile widziane-- zapewne wywiaze się z tego cenne uwagi ,potrzebne wiekszosci z nas :szok: Ps. swego czasu myslalem o Hondzie CR500 ale silmnik mi sprzedali spod nosa :( no ale mial tlok zatarty może to i dobrze :D Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi!! :D


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 02.01.2006 18:18 
Witam.. . Jak już wczesniej pisalem robię male rozeznanie po napędach, kolach,oponach itp., nadszedl czas na odpowiedni silnik. Co radzicie od czego za ile i w ogóle -wszystkie opinie mile widziane-- zapewne wywiażą się z tego cenne uwagi ,potrzebne wiekszosci z nas Ps. swego czasu myslalem o Hondzie CR500 ale silnik mi sprzedali spod nosa no ale mial tlok zatarty może to i dobrze. Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi!!

Nie sądzisz, że bez ozdóbek lepiej się czyta ?


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 02.01.2006 20:22 
Ale nie napisałeś jaki quad chcesz złożyć - sportowy, czy przeprawowy.
Wyadaje mi się, że mogą być w nich użyte różne silniki.

Dzięki Ojcze Dyrektorze za odrobine cenzury. Od razu lepiej.
Trzeba siać, siać, siać, siać, siać....


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 02.01.2006 20:39 
Przepraszam za robienie bobkówm ale doczytałem w innym poście o napędzie na przód, wię chyba jednak nie sportowy ;)

Zależy jaka będzie waga, i gabaryt sprzętu.
Jakiś 400 - 600CC najlepiej na kardan o mocy ok 40-60KM i momencie max. 40-50Nm powinien być wystarczający.
No i zależy jeszcze jakie rozwiązanie przyjąłeś jako przeniesienie (rozdzielenie) napędu na tył i przód.
Aaa no i kasa, od tego też dużo zależy.

W starych postach znalazłem opis quada z silnikiem bodajże Seicento 900 - można i tak.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 20:56 
hmmm niezly pomysl z tym silnikiem od Seicento900 ale co wtedy ze srodkiem ciezkosci ??? wszystkie quady maja silnik na srodku a tu nagle musialby być z przodu-hmmm z checia bym zobaczyl to zdjecie :) zastanawialem się nad silnikiem od malucha oczywiscie bez tych wszystkich oslon wentylatora itp neipotrzebnych rzeczy,to by bylo chyba niezle ale w sumei to nie wiem jak z wyjsciem ze skrzyni no bo w tym wypadku trzba by silnik z tylu zamontowac ?? hmm za duzo opcji-ale może cos wspolnie wymyslimy :) ps. z buskami będę się ograniczal do min. :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 21:01 
najlepiej chyba zastosowac silnik od motoru bo przynajmiej wyscie z silnika jest za zebatce :) jest lzejszy(choc niezawsze) i sensownie można zmieniac biegi. Ps. chodzi mi o quada uniwersalnego raczej bardziej do lasu!


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 21:06 
aha no i oczywiscie narazie naped na tyl najlepiej sztywna os. - bez mechanizmu roznicowego.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2005 13:31
Posty: 67
Miejscowość: Gdynia
PostWysłany: 02.01.2006 21:11 
bolo4x4 napisał(a):
z checia bym zobaczyl to zdjecie

Ja też, ale niestety nie ma :(

bolo4x4 napisał(a):
zastanawialem się nad silnikiem od malucha

Chyba nie za dobry pomysł. Ja myślałem o silniku od Trabanta. Jest mały, lekki, ma małą skrzynie biegów, spalanie takie jak w maluchu a moc większa, a max. moment obrotowy większy niż w Gryzzly 660 (zaraz się posypią grzmory za obrazę świętości :oops: ).
No i ten swącik spalin 2suwa :D

bolo4x4 napisał(a):
quady maja silnik na srodku a tu nagle musialby być z przodu

Niekoniecznie - możesz go postawić wzdłóż (czyli odwrotnie niż w samochodzie) i z jednej półosi wypuścić napęd na tył a z drugiej na przód. Trzeba by wtedy zablokować mechanizm różnicowy. To pomysł team19 - mam nadzieje, że mnie nie zlinczuje :)

A jeśli napęd tylko na tył to chyba silnik od motoru lepszy.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 21:16 
hehe ale pomysl z tymi poloskami :) jadna na tyl druga na przod -super pomysl. No to teraz silnik z trabiego ide szukać na allego! a może ktoś z czytajacych ma jakis silnik niekoniecznie od samochodu na sprzedaz :P


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 21:51 
w przypadku zastowowania silnika od samochodu zainstalwanego tak zeby jedna polosa byla do przodu a druga do tylu jak wtedy rozwiazac problem przeniesienia napędu na tylnia sztywna os?? nad przodem pomysle pozniej,narazie zajmijmy się tylem :) może jakas przekladnia katowa??? ale skąd takie cudo wziąć,a może jakies inne rozwiazanie przeniesienia napędu z poloski na lancuch a ten na sztywna os tylnia. :uśmiech:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 02.01.2006 23:18 
Jeżeli zastosujesz skrzynie biegów z samochodu... Jedną półoś wykorzystasz do napędu tyłu, zaś drugą zostawisz „na razie” wolną (nie zblokowaną). To nie ruszysz z miejsca... Cały moment obrotowy będzie przekazywany na nią...
Taki sam efekt, jakbyś w samochodzie podniósł jedną stronę do góry i starał się ruszyć z miejsca.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.12.2005 13:16
Posty: 19
Miejscowość: Gdansk :-)
PostWysłany: 02.01.2006 23:20 
nie no jasne -zalozylem z gory ze mechanizm roznicowy jest zablokowany na stale :P


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 02.01.2006 23:47 
więc chylę czoło... :D


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.