Autor |
Wiadomość |
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 13.03.2011 21:03
Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
Witam. Planuje budowe Quada od podstaw. Jednostką napędowa ma być 120 konny silnik Suzuki sv 1000, jednostka jest wąska i swietnie się nada, mocy na pewno nie zabraknie. Przeniesienie napędu; -prawdopodobnie przekładnia od auta (zuk) chodzi o bieg wsteczny -tył łańcuch niezależne zawieszenie,półosie, bez dyfra! - przód, przekładnia kątowa- kardan- przekładnai kątowa bez dyfra, rozłączany, macperson
Wielkość nie ma odbiegać od wielkości scramblera 500, waga nie powinna przekraczać 400kg
Czekam na Wasze opinie i sugestie, szczególnie w sprawie przedniego napędu bez dyfra!!
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
|
|
|
|
numerouno
Rejestracja: 06.01.2011 13:32 Posty: 135 Miejscowość: Toruń
Quad: Robi siÄ :)
|
Wysłany: 13.03.2011 21:13
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
przód na dyfrze, bo nie wiem jak wyobrażasz sobie skręt przy równoczesnym obracaniu się dwóch kół...
_________________ (...)Positive news, reggae luz
Toruń to moje miasto(...)
2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... ...niezniszczalny
|
|
|
|
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 13.03.2011 22:22
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
No niby tak, Scrambler sobie radzi bez dyfra, przy małej predkości może być problem ale przy wiekszych już nie, rozważan również wspomaganie- jednak nie koniecznie. Jest jeszcze jedno trudne ale możliwe rozwiązanie problemu, Sprzegło na wale które załaczy napęd dopiero przy odpowiedniej predkości obrotowej silnika, wtedy uzyskamy rozłączany napęd, nadal jednak bez dyfra.
-- dodano 13.03.2011 22:22 --
Może ktoś się orientuje od czego zastosować sprzegło w piaście koła jakie np. posiada ford explorer Takie rozwiązanie stosuje Polaris bardzo skuteczne.
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
Ostatnio zmieniony przez probikemechanics, 13.03.2011 22:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
carrot
Rejestracja: 03.11.2010 09:02 Posty: 1125
|
Wysłany: 14.03.2011 18:29
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
probikemechanics napisał(a): Może ktoś się orientuje od czego zastosować sprzegło wiskotyczne od golfa syncro
|
|
|
|
Jack66
Rejestracja: 25.01.2011 20:23 Posty: 121 Miejscowość: Biała Podlaska
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 14.03.2011 21:34
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
probikemechanics napisał(a): przód, przekładnia kątowa- kardan- przekładnai kątowa bez dyfra, rozłączany, macperson a jakie przekładnie planujesz wykorzystać czy już nad tym się zastanawiałeś? chciałbym Ci zaproponować inne rozwiązanie: silnik za nim skrzynia od żuka trochę uniesiona pod nią most (zaspawany mechanizm różnicowy) z jednej flanszy mostu napęd na tył łańcuchem, druga flansza napęd ze skrzyni też łańcuch a na przód kardan do drugiego takiego samego mostu. mosty samochodowe jak najmniejsze z obudową aluminiową a ich przełożenie jest nie istotne bo gdy je połączysz wałem do siebie to wyjdzie Ci 1:1 tylko zębatka z mostu i tylna zębatka musi mieć przekładnie 1:1. moim zdaniem takie rozwiązanie będzie mocniejsze i trwalsze od przekładni kontowych. pozdro
_________________ Quad w trakcie budowy: http://picasaweb.google.com/10109843185 ... 5702555314
Ostatnio zmieniony przez Jack66 14.03.2011 21:34, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
K3m0T1989
Rejestracja: 25.04.2010 06:48 Posty: 1171
|
Wysłany: 16.03.2011 16:35
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
niezalezne zawieszenie z tylu i naped lancuchem? jak chcesz to zrobic bedziesz spawal polosie do zebatki ?
|
|
|
|
numerouno
Rejestracja: 06.01.2011 13:32 Posty: 135 Miejscowość: Toruń
Quad: Robi siÄ :)
|
Wysłany: 16.03.2011 16:45
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
poziomy wałek i na nim zębatka a do niego półośki już był taki quad tutaj...poczytaj popatrz "eee..."
_________________ (...)Positive news, reggae luz
Toruń to moje miasto(...)
2,5 Tdi 5 cylindrów 140 kucy... ...niezniszczalny
|
|
|
|
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 16.03.2011 21:14
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
jack66 Generalnie zależy mi na trwałosci rozwiazan i wygladzie maszyny, przekładnie o jakich myślałem http://www.bondioli-pavesi.com/prodotti.jsp?catID=21 dostaniesz w dowolnym układzie i przełożeniu. co do mostów samochodowych to sa duze i raczej nie do dostania o przełożeniu 1:1 wiec tzreba będzie dobrac tylne przełożene odpowiednie. Zastosownanie skrzyni od 3 dyfrow to duzo kilogramów zbednej masy, już sam silnik i osprzet to duży ciężar. To rozwiazanie o którym mówisz nie jest złe ale nadaje się do sprzętu mniej sportowego.
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
|
|
|
|
Jack66
Rejestracja: 25.01.2011 20:23 Posty: 121 Miejscowość: Biała Podlaska
Quad: W trakcie budowy
|
Wysłany: 16.03.2011 21:46
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
a powiedz mi za ile można taką przekładnię kupić?
_________________ Quad w trakcie budowy: http://picasaweb.google.com/10109843185 ... 5702555314
|
|
|
|
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 16.03.2011 21:53
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
najtansza kosztuje 500zl, taka która mnie interesuje ponad 1000zl chodzi o wytrzymałosc
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 16.03.2011 22:22
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
probikemechanics napisał(a): najtansza kosztuje 500zl, taka która mnie interesuje ponad 1000zl chodzi o wytrzymałosc Widzę, że szykuje się naprawdę ciekawy projekt. Pojawił się kolejny konstruktor, który zdaje sobie sprawę, że z gów** bata nie ukręcisz Także życzę powodzenia w realizacji.
|
|
|
|
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 16.03.2011 22:27
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
na pewno się przyda bo nie będzie łatwo.
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 16.03.2011 22:44
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
nie pojawi się problem ze skręcaniem przy braku dyfra z przodu??
|
|
|
|
probikemechanics
Rejestracja: 13.03.2011 20:50 Posty: 17
Quad: Scrambler 500 4x4
|
Wysłany: 16.03.2011 23:02
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
Jesli udało by się zastosować podobne rozwiązanie jak w polarisie ( czyli napęd załacza się dopier w piascie) to nie będzie trzeba montowac dyfra a tylko przekladnie jesli będzie to zbyt skomplikowanie rozwiazanie to będę zmuszony zastosowac dyfer i tu kolejny problem, chodzi o jego wymiary, nie za bardzo wiem od czego będzie się nadawal? może jakieś sugestie?
_________________ https://picasaweb.google.com/EmiliBlank ... qCptIP8zAE
|
|
|
|
carrot
Rejestracja: 03.11.2010 09:02 Posty: 1125
|
Wysłany: 17.03.2011 13:49
Re: Budowa Quada- silnik SV1000 4x4
Zainteresuj się sprzęgłami wiskotycznymi od golfów/passatów 4x4, czyli syncro. Super materiał na przedni napęd.
|
|
|
|