Autor |
Wiadomość |
power83
Rejestracja: 17.01.2009 08:11 Posty: 10 Miejscowość: Jankowice
Quad: W budowie
|
Wysłany: 17.01.2009 08:43
Przerobka Bashana :)
Witam wszystkich forumowiczow chcialem się pochwalic moim nowym (jeszcze nie dokonczonym) bashanem. Silnik Yamaha RD 250 (44KM), rama przerobiona od Bashana. Zreszta ocencie sami. http://picasaweb.google.com/baton406/Quad#
|
|
|
|
jarekstryszawa
Rejestracja: 19.12.2008 13:25 Posty: 489 Miejscowość: Stryszawa
Quad: Honda TRX420 FE BIG BEAR 400 CC
|
Wysłany: 17.01.2009 12:48
Ten silnik jest pewny? Chodzi mi o stan techniczny, żeby się nie napracować z adaptacją, a potem nie będzie chodził jak należy. Gratuluję zapału do pracy i życzę przyjemności z jazdy!
_________________ jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć https://www.facebook.com/jarekstryszawa
|
|
|
|
power83
Rejestracja: 17.01.2009 08:11 Posty: 10 Miejscowość: Jankowice
Quad: W budowie
|
Wysłany: 17.01.2009 12:59
Silnik jak najbardziej pewny ( po remoncie kapitalnym ). Jak quad będzie gotowy wszystkie części ida do malowania(rama czerwona, reszta na biało) łącznie z silnikiem ( dekle boczne, cylindry i głowica na czarno )
|
|
|
|
MAIJA
Rejestracja: 18.10.2008 19:41 Posty: 3 Miejscowość: SEROCK/BYDGOSZCZ
Quad: Bashan 200 i drugi taki sam Ĺźony:):):):)
|
Wysłany: 17.01.2009 17:41
noooo bardzo gratuluję pomysłu !!!
a co ciebie do tego zmusiło ??? silnik oryginalny zdechł ???
szkoda że ten sprzęt nie będzie miał wstecznego - ale no cóz nie można mieć wszystkiego.
a mam jeszcze sugestie - sam ma Bashana i wiem że jest trochę za wysoki.
może pomyslisz nad obniżeniem quada ???
pozdrawiam:):)
_________________ MAŁY ALE WARIAT.:):):)
www.rallycross.bydgoszcz.pl
|
|
|
|
lewis
Rejestracja: 14.08.2008 08:55 Posty: 598 Miejscowość: Drawski Młyn ( Puszcza Notecka )
Quad: Chwilowo brak :(
|
Wysłany: 17.01.2009 18:00
Gratuluje samozaparcia! Teraz 44 KM będzie robiło swoje!
_________________ Pozdrawiam lewis ! Aeon Cobra 125 Smc Barossa 250 Yamaha YZ 125-> ......
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 17.01.2009 18:26
ciekawe jak długo beda wytrzymywały podzespoły Bashana przy tej mocy...mam na mysli zawieszenie...
|
|
|
|
siwy15
Rejestracja: 09.01.2009 00:22 Posty: 32 Miejscowość: okolice krakowa
Quad: chinol 200, buggy w budowie
|
Wysłany: 17.01.2009 18:44
jestem tego samego zdania co kołek:)
_________________ Na 4 kółkach przemierzyć świat... https://picasaweb.google.com/1071558343 ... 41/Gokart#
|
|
|
|
power83
Rejestracja: 17.01.2009 08:11 Posty: 10 Miejscowość: Jankowice
Quad: W budowie
|
Wysłany: 17.01.2009 22:36
Hejka. Quad ma już obnizony przód bo też doszedlem do wniosku ze jest za wysoki ( widac na jednym ze zdjec obrocone mocowanie amorkow o 180 stopni ). a co do zawieszenia to też planuje je wzmocnic. Tylny amortyzator zobacze jak się spisuje z Yamahy i z Bashana zobaczymy co lepsze. Przednie wahacze beda wzmacniane a orginalne tuleje z Bashana zamienie na pewno na cos bardziej wytrzymalszego.
|
|
|
|
Benon
Rejestracja: 09.12.2007 15:55 Posty: 253 Miejscowość: Brzeziny
Quad: Homemade Honda 500 2x4
|
Wysłany: 18.01.2009 06:59
No witam kolejnego homemade inżyniera:
Nasuwają mi się dwa pytania: co z kopniakiem, czy nie będzie zawadzał o dźwignię hamulca? Drugie to jaki był cel przerabiania tylnego wahacza? Oryginału nie widziałem z bliska był za delikatny, czy chodziło Ci o przerobienie łożyskowania wahacza?
Spawarkę masz taką samą jak ja i nawet maskę do spawania pamiętającą lata 80-te. Gwarantuje to - niezawodność konstrukcji hahaha
_________________ Nie ważne czym, ważne jak... http://picasaweb.google.com/Benon75/BudowaQuada# Nowy film: http://www.youtube.com/watch?v=3478lTYh1bI
|
|
|
|
power83
Rejestracja: 17.01.2009 08:11 Posty: 10 Miejscowość: Jankowice
Quad: W budowie
|
Wysłany: 18.01.2009 14:29
Kopniak przechodzil będzie minimalnie pod tylnym blotnikiem ale już stprawdzalem i o nic nie chaczy, a wahacz tylny lypiej bylo zrobic od pocztku bo przerobienie oryginalnego mijalo się z celem a tak os jest na 4 łożyskach stozkowch i wszystko jest stabilniejsze niz w oryginale ( np. tarcza chamulcowa ) Ps. Maska jeszcze po dziadku.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 18.01.2009 18:24
Ciekawy projekt aczkolwiek... silnik do quada to wybrałeś średni, prekursor Banshee, tylko o mniejszej pojemności. Charakterystyka - zero dołu, takie sobie średnie, potwornie mocna góra. Musisz dobrać odpowiednie przełożenia jeśli chcesz zapuścić się w teren inny niż płaski tor z kilkoma hopami...
Rzecz druga - pamiętaj, że ten silnik nie ma wałków wyrównoważających! Jak nie umocujesz tego na simerblokach (przynajmniej cześciowo, jak w Banshee), to plomby z zębów pogubisz na pierwszej jeździe To jest właśnie problem adaptacji silników motocyklowych - POTĘŻNE wibracje!
I rzecz trzecia, ostatnia - broń cię panie Boże przed jazdą na tych filtrach. Silnik od RD jest bardzo trwały, ale również bardzo wrażliwy na czystość zasysanego powietrza. Bez porządnego filtra gąbkowego umieszczonego w airbox'ie, sprzętem się będziesz cieszył do pierwszej letniej jazdy - jak zacznie się kurzyć.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
power83
Rejestracja: 17.01.2009 08:11 Posty: 10 Miejscowość: Jankowice
Quad: W budowie
|
Wysłany: 18.01.2009 18:42
Hejka silnika raczej nie wybieralem bo tylko taki mialem, quad nie będzie na teren tylko na szose. Alumy już sa, a felgi na torych stoi to tylko po to zeby nie zniszczyc aluminiowych. Niestety motocykl z ktorego wyciaglem silnik nie mial polowy części a dostac cos do rd to nie lada wyczyn, dlatego zamontowalem 2 takie ala stozki. Ale dzięki za rade będę myslal nad czyms inym. Pozdrawiam.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 18.01.2009 18:46
Jeśli na szosę, to charakterystyka akurat
Co do filtrów - KONIECZNIE, nawet zbuduj własnego Airboxa (aluminium) i zaadaptuj gąbkowy filtr od jakieś popularnego cross'a. Da ci to pewność, że sprzęt będzie żył, a nie zdechnie po paru godzinach.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
neos14
Rejestracja: 07.08.2008 16:44 Posty: 31 Miejscowość: ze wsi
|
Wysłany: 18.01.2009 18:48
proponuje żebyś chociaż kupił stożki gąbkowe, ponieważ te siatkowe przepuszczają syf.
|
|
|
|
Blackbird
Rejestracja: 08.10.2004 09:47 Posty: 203 Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
|
Wysłany: 18.01.2009 19:44
Ja też witam kolejnego konstruktora. No i pytania i sugestie. Jaki jest powód wstawiania innego silnika?? Całego quada masz od nowości, czy po prostu była okazja kupić go bardzo tanio?
Co do tylnej osi...... zwykle w konstruowania odchodzi się od łożyskowania wałów, osi na więcej niż 2 łożyskach, ponieważ jest ogromny problem z ustawieniem gniazd łożysk w "jednej linii" z dużą dokładnością, pomijając większe opory ruchu w przypadku 4 łożysk - ale opory to nie priorytetowy problem w tym przypadku. Jeżeli weźmiemy pod uwagę łożyska stożkowe to komplikuje sprawę jeszcze bardziej. Każde spawanie mocowań łożysk już powoduje ściąganie materiału, a co dopiero "praca" całej konstrukcji - w tym przypadku wahacza. Wiadomo nie jest on idealnie sztywny. Przesunięcia nawet 0,05mm będą powodować rozosiowanie układu.
Jak to wyszło w Twoim przypadku?? bo czasami wiadomo teoria, teorią a praktyka, praktyką, ale wiadomo że konstrukcja jeszcze nie jeździła, czyli nie działały na wahacz siły
|
|
|
|