Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - instalacja elektryczna w silniku 110cc
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.04.2024 09:55



Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
instalacja elektryczna w silniku 110cc 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 18.10.2009 19:47 
instalacja elektryczna w silniku 110cc
witam-zakupiłem do mojego buggy silnik od quada 110cc i mam problem z elektryką-proszę pomóżcie mi to wszystko podłączyć tak by odpalał , ładował akumulator i zasilał lampy-dodam że silnik jest palony tylko z rozrusznika i posiada 2 biegi-1 w przód i 1 w tył

zdjęcia silnika

Image

Image

Image

proszę o jakiś schemat bądź wskazówki

//Skorzystaj z instrukcji wklejania zdjęć na forum/maartin


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 19.10.2009 05:41 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
Nie zamieszczaj tego samego pytania w kilku działach!!!

Silnik jest prościutki. Aby zrealizować to co piszesz potrzeba:
- CDI
- akumulator
- regulator napięcia
- przekaźnik rozrusznika
- kilka przełączników do sterowania tym wszystkim
- trochę wsuwek
- schemat

dodatkowo:
- lutownica
- cyna
- flux
- koszulki termokurczliwe
- zapalniczka

Schemat masz tutaj

Image

Pozostałe elementy chyba wiesz jak używać.
W razie pytań pisz w tym wątku. Na pytania przez PW nie odpowiadam.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 19.10.2009 09:03 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
nie zbyt znam się na czytaniu schematów a nie chciał bym czegoś zjarać-może jakiś prostszy sposób na podłączenie tego???

-- dodano 19.10.2009 08:01 --

a w dodatku na nim jest wszystko po angielsku!

-- dodano 19.10.2009 09:51 --

wszystkie te moduły już mam prócz przekaźnika rozrusznika-jak go kupię to gdzie go wpiąć i jak-rozrusznik jest połączony masą z całym silnikiem i wychodzi z niego tylko 1 miejsce na wsuwkę a poza tym jak rozrusznik podłącze na krótko do akumulatora to ciężko kręci-co z nim jest-może być za ciasno spasowany???

-- dodano 19.10.2009 09:53 --

poprawcie mnie jeśli źle myślę-wszystkie wyjścia na światła, ładowanie, zapłon znajdują się przy kole magnesowym i tam trzeba wszystko wpiąć tak???tyle że co gdzie i jak-to jest pytanie i problem!a do gaźnika jakieś moduły czy coś w tym stylu muszę podłączyć?

-- dodano 19.10.2009 10:03 --

poprawcie mnie jeśli źle myślę-wszystkie wyjścia na światła, ładowanie, zapłon znajdują się przy kole magnesowym i tam trzeba wszystko wpiąć tak???tyle że co gdzie i jak-to jest pytanie i problem!a do gaźnika jakieś moduły czy coś w tym stylu muszę podłączyć?


 
Profil

Rejestracja: 16.03.2005 18:14
Posty: 660
Miejscowość: Kaszuby
PostWysłany: 19.10.2009 10:00 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
Mam instalacje...


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 19.10.2009 18:15 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
i co w związku z tym że masz instalacje???o co ci chodzi???co masz na myśli???

-- dodano 19.10.2009 19:15 --

chcesz sprzedać???jest kompletna???jeślij tak to za ile???


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 20.10.2009 05:32 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
majkel200 napisał(a):
nie zbyt znam się na czytaniu schematów a nie chciał bym czegoś zjarać-może jakiś prostszy sposób na podłączenie tego???

Tutaj nie ma się na czym znać to taka prosta instalacja że można ją z głowy zmontować.

majkel200 napisał(a):
a w dodatku na nim jest wszystko po angielsku!

Masz przecież słowniki online. Poza tym co tam masz niezrozumiałego?
horn - sygnał (trąbik)
turn lamp (f) - kierunek przedni
turn lamp (r) - kierunek tylny
head lights - lampa przednia
location indicator - kontrolka (chyba zapłonu)
headlights far indicator - kontrolka świateł długich
neutral indicator - kontrolka luzu
spedometer indicator - podświetlenie licznika
turn indicator - kontrolka kierunkowskazów
light switch - przełącznik świateł
stop engine switch - przełącznik gaszenia silnika
start motor switch - przełącznik odpalania
break switch (f) - czujnik stopu na hamulcu przednim
break switch (r) - czujnik stopu na hamulcu tylnym
breake lamp - żarówka stopu
rear lamp - żarówka świateł tylnych
turn switch - przełącznik kierunkowskazów
horn switch - przełącznik trąbika
transform light switch - przełącznik świateł średnie/długie
electric switch - wyłącznik zapłonu
ignite coil - cewka wysokiego napięcia
magneto - magneto i cewki pod nim wraz z impulsatorem
gear switch - przełącznik w skrzyni biegów wskazujący luz
battery - akumulator
start relay - przekaźnik rozrusznika
start motor - rozrusznik
fuse - bezpiecznik
flaszh control - przełącznik uruchamiania świateł
voltage rectifier - regulator napięcia
ignition controler - CDI

majkel200 napisał(a):
proszę o jakiś schemat

To po co prosisz o schemat skoro nie umiesz go czytać?
Poza tym prosiłeś żeby było wszystko ładowanie światła itp więc ci to podałem.
Jeśli czegoś nie potrzebujesz po prostu tego nie instaluj (pomiń na schemacie).

majkel200 napisał(a):
wychodzi z niego tylko 1 miejsce na wsuwkę

To miejsce łączysz z jedną śrubą przekaźnika drugą śrubę przekaźnika łączysz z + akumulatora. Sterowanie odbywa się wsuwką na przekaźniku. Łączysz ją z + i rozrusznik kręci.

majkel200 napisał(a):
poprawcie mnie jeśli źle myślę-wszystkie wyjścia na światła, ładowanie, zapłon znajdują się przy kole magnesowym i tam trzeba wszystko wpiąć tak???

NIE. Wszystko masz na schemacie. Pod te cewki podłączasz ładowanie aku ładowanie kondensatora WN w CDI i sterowanie zapłonem przez impulsator.

Jeśli jest to dla ciebie czarna magia lepiej daj to jakiemuś mechesowi który zna się na kabelkach bo możesz tylko coś pokićkać.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 20.10.2009 10:16 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
dobra a do czego podłączyć akumulator żeby go ładowało???


 
Profil

Rejestracja: 29.07.2009 18:27
Posty: 1184
Quad: Na razie nie posiadam
PostWysłany: 20.10.2009 13:26 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
Ze schematu ,prost: ( - ) minus na masę maszyny bo trzeba ci wiedzieć że instalacja ta jest jednobiegunowa , tzn ,że jeden biegun tworzy rama,korpus silnika itd, a plus ( + ) akumulatora przez bezpiecznik ( to ważne abyś nie zjarał jak sam piszesz) do voltage rectifer ,co znaczy regulator napięcia. A ten współpracuje ściśle z magnetem. I ten obwód ładowania powinien być poprawny. A reszta dalej ze schematu.


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 21.10.2009 08:46 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
witam ponownie-wszystko podłączone-rozrusznik kręci iskra na świecy jest lecz silniczek nie odpala!!!co może być tego przyczyną???jak sprawdzić ustawienie zapłonu???jaka musi być iskra???


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 22.10.2009 05:13 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
Kolego moduł który przedstawiłeś jest 2T ale po głębszej analizie zauważyłem że ten silnik jest 4T gdyż na głowicy ma okienka do regulacji zaworów. Na czole głowicy jest taka mała blaszka przykręcona na 4 śruby. Zdejmij ją i zrób zdjęcie a powiemy ci czy to 2T czy 4T. Jeśli mam rację to na tym module go nie uruchomisz tylko będziesz musiał kupić moduł do 4T za około 40PLN.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 22.10.2009 07:52 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
z tego co mi wiadomo to ten silnik odpalał na tym wszystkim co mam przy nim bo facet który go miał też go odpalał na tej instalacji z tym że nie na rozrusznik a na pych a ja naprawiłem rozrusznik i ma iskre kręci ale nie odpala nawet po podlaniu paliwa pod świecę

-- dodano 22.10.2009 08:52 --

a jeszcze jedno-jak bym robił nową instalację to skąd mam wiedzieć jaki kabel jest do czego, gdzie go podłączyć skoro nie są oznaczone mają tylko inne kolory a na schemacie nie jest to opisane a z takiego moduły wychodzi np 5 albo i więcej kabli różnego koloru


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 22.10.2009 11:36 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
majkel200 napisał(a):
skąd mam wiedzieć jaki kabel jest do czeg

Wszystko jest na forum.
Poszukaj gdzieś opisałem dokładnie za co który przewód odpowiada. W pierwszej kolejności zamontuj CDI oraz rozrusznik. Jak top uruchomisz to baw się w ładowanie, światła i inne drobiazgi. Dodam że jeślim moduł ma 6 pinów to 2 są zwarte w środku i jest do nich podłączona masa.

Moim zdaniem ten moduł nie jest w stanie właściwie współpracować z tym silnikiem. Prosiłem o dokładniejsze zdjęcia to powiedział bym na 100%.

Możemy sobie dalej teoretyzować i zgadywać albo zrobisz zdjęcia i będziemy wiedzieć dokładnie.. Skoro Tobie się nie chce wstawić kilku fotek to mnie się nie chce pisać o tym co mi się wydaje a podłączenie modułu to raptem kilka przewodów i mogli byśmy to bez problemu przedstawić na forum tylko muszę widzieć co to masz za silnik (widok koła magnesowego) i moduł.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 22.10.2009 20:10 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
zrobię zdjęcia wieczorek ok 21 bo jestem w pracy

-- dodano 22.10.2009 20:43 --

oto kilka fotek mam nadzieje że to pomoże rozwiązać moje problemy
http://zapodaj.net/b7d66cb59264.jpg.html
http://zapodaj.net/193f1c3a5971.jpg.html
http://zapodaj.net/df8681d0c2f5.jpg.html
http://zapodaj.net/0a820f00aa0e.jpg.html
http://zapodaj.net/d79f6e1695e7.jpg.html
http://zapodaj.net/3c2654b95598.jpg.html
http://zapodaj.net/ac7cb8e5a7ac.jpg.html
http://zapodaj.net/999a262af4a3.jpg.html
http://zapodaj.net/91b4e32fa458.jpg.html
http://zapodaj.net/3c03f849b6bc.jpg.html
http://zapodaj.net/02bc5e33eee6.jpg.html

proszę mi powiedzieć jaki to jest silnik 2T czy 4T oraz co gdzie i jaki kabel za co odpowiada do czego go podłączyć-mogę wrzucić więcej fotek ale myślę że te powinny wystarczyć

jak wyregulować zawory oraz jakie powinny mieć szczeliny oraz jeśli idzie to jak ustawić zapłon

-- dodano 22.10.2009 20:45 --

silnik ma iskrę tyle że nie wiem czy w odpowiednim miejscu i odpowiednio mocną

PRZEPRASZAM ZA JAKOŚĆ ZDJĘĆ!!!

-- dodano 22.10.2009 21:01 --

1 zdjęcie to zawory
2 i 3 to wszystkie cewki
4 i 5 i 6 to kostka od cewek- 5 kabli-czarny, niebieski, żółty, biały ,zielony
7 i 8 to moduł zapłonowy-5 kabli-czarny, szary, czerwony, żółty, niebieski
9, 10 i 11 to regulator napięcia-4 kable-czarny, żółty, czerwony, biały

a i tutaj też coś związane z zapłonem
http://zapodaj.net/52b11975c8e6.jpg.html

-- dodano 22.10.2009 21:07 --

ja akumulator i rozrusznik oraz przekaźnik rozrusznika traktuje jako osobny obwód-bo przecież to rozrusznik wprawia koło magnesowe w ruch a ono daje impuls na regulator napięcia oraz moduł zapłonowy a on dalej impuls na świecę i dopiero z regulatora napięcia idzie napięcie doładowujące akumulator-mam rację???a oświetlenie mogę ciągnąc bezpośrednio z akumulatora?!

-- dodano 22.10.2009 21:10 --

reszty takiej jak czujnika luzu sygnału kierunków nie potrzebuje-interesują mnie tylko przenie i tylne światła oraz stop

a i jak zrobić gaszenie silnika w mojej wersji


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 23.10.2009 05:38 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
Koledzy przepraszam za ten wcześniejszy wywód ale pomieszały mi się wątki :oops:

Silnik jest na 100% 4T.

Wyprowadzenia cewek
Image
Przewód wychodzący z tej małej czarnej kostki to przewód impulsatora
ten wychodzący z tej cewki zaizolowanej kolorowym płótnem to przewód ładowania kondensatora WN w module CDI
ten wychodzący z pozostałych cewek nawiniętych grubym drutem to przewód ładowania akumulatora.

To właśnie z tym wątkiem mi się pomyliło ale jest tam opisane jak podłączyć Twój moduł CDI zobacz sobie:
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=25333

majkel200 napisał(a):
ja akumulator i rozrusznik oraz przekaźnik rozrusznika traktuje jako osobny obwód-bo przecież to rozrusznik wprawia koło magnesowe w ruch a ono daje impuls na regulator napięcia oraz moduł zapłonowy a on dalej impuls na święcę i dopiero z regulatora napięcia idzie napięcie doładowujące akumulator-mam rację?

Masz rację. To osobny obwód zasilany z tego samego źródła. Prawda jest taka że bez niego silnik też odpali ale tylko na popych.

majkel200 napisał(a):
a oświetlenie mogę ciągnąc bezpośrednio z akumulatora?!

Tak możesz, a nawet powinieneś.

majkel200 napisał(a):
a i jak zrobić gaszenie silnika w mojej wersji

Jeśli przeczytasz temat z linku powyżej to aby zgasić silnik wystarczy przewód opisany jako gaszak zewrzeć do masy.


Wieczorem będę miał dostęp do silnika z takim quadem więc wrzucę ci fotki kolorów kabli w poszczególnych miejscach.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 17.10.2009 17:38
Posty: 45
PostWysłany: 23.10.2009 07:49 
Re: instalacja elektryczna w silniku 110cc
ok-czekam na foty

-- dodano 23.10.2009 08:46 --

a i pytanko-to ten mój moduł zapłonowy jest dobry do tego silnika???

-- dodano 23.10.2009 08:49 --

a pomożecie mi kolecy z tymi kolorami przewodów co gdzie podłączyć???


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.