Bazą projektu był motor Yamaha xj600.
Dane techniczne:
KołaRozmiar opony (tył): 25.10.12
Rozmiar opony (przód): 25.08.12
Felgi: Yamaha Grizzly 700
ZawieszenieTuleje wahaczy: tuleje metalowo gumowe Fiat 126p
![Image](https://lh6.googleusercontent.com/-Kb78QV90QnQ/SAT4ucOUvyI/AAAAAAAAAYE/_GRJEmAGamk/s640/MOTORY%252520007.jpg)
Drążki kierownicze: Fiat 126p (wymagały przeróbek)
![Image](https://lh3.googleusercontent.com/-XYn4L2KRZis/SAT4ysOUvzI/AAAAAAAAAYM/WEH-K3GXlXg/s640/MOTORY%252520009.jpg)
Zwrotnice (przód): Fiat 126p
HamulceHamulce:
-przód- bębnowe od Fiata 126p hydrauliczne podwójne
![Image](https://lh4.googleusercontent.com/-BLJv27OD0dk/ScD05atqM0I/AAAAAAAACS8/Porcrv4Ttzc/s640/P3040003.JPG)
-tył- pojedynczy tarczowy hydrauliczny z Yamahy xj600
Wahacze-przód- po dwa wahacze na stronę, niezależne, z wahaczami w kształcie "A"
![Image](https://lh4.googleusercontent.com/-ueiJFmp4lAc/Scvdf1S1zgI/AAAAAAAACWc/UVxVv0pDdss/s640/P3260005.JPG)
-tył- jeden wahacz wleczony, sztywna oś
![Image](https://lh5.googleusercontent.com/-ujIZVA2SicM/SASIIMOUvpI/AAAAAAAAAWk/0GrjrYBuVls/s640/DSC00129.JPG)
Grubość tylnej osi- 40mm Oś została wykonana z gotowego elementu kupionego w sklepie rolniczym. Pierwotnie miała grubość 35mm jednakże nie wytrzymała obciążenia.
StylistykaObudowy (plastiki)- Cectek gladiator
![Image](https://lh6.googleusercontent.com/-41pjo2mRpO8/SlXoSmS6N3I/AAAAAAAACwU/OAZqWPMPWFA/s640/P7090004.JPG)
Gdzie kupić?
Można takowe nabyć u dilera cectek-a. Nie są tanie bo kosztują ok 4 tysięcy złotych za komplet.
Oświetlenie-przód- led 76 sztuk
![Image](https://lh5.googleusercontent.com/-ckf4dXKL2mY/ShW9tZdyNuI/AAAAAAAACjk/Hbk3uvPX3k0/s640/Zdj%2525C4%252599cie013.jpg)
![Image](https://lh3.googleusercontent.com/-vYyIw_8QQKA/Sn8yBfpiW3I/AAAAAAAAC6o/kiXNhj01A-k/s640/P8050008.JPG)
-tył- cectek gladiator
AkumulatorAkumulator- 40Ah 350A kwasowy
https://lh5.googleusercontent.com/-p7hTO8tUK-8/So1F3fiGgMI/AAAAAAAAC8E/488t6FfjGxE/s512/Zdj%2525C4%252599cie053.jpg
PrzełożenieReduktor wraz z biegiem wstecznym- skrzynia biegów z żuka zamontowana na tylnym wahaczu wleczonym.
![Image](https://lh4.googleusercontent.com/-1stGvDvZNv8/TEnWJT4NZtI/AAAAAAAAEZk/HxWgwG6Oajc/s640/SDC10399.JPG)
Przeniesienie napędu- łańcuch
AmortyzatoryAmortyzatory- gazowe firmy Ohlins z regulacją twardości, dobicia oraz odbicia
Wykonanie ramyMateriał z którego wykonana jest rama- rura stalowa o średnicy 25mm i grubości ścianki 2,5mm.
Rama była spawana metodą MIG.
ZasilanieBenzyna.
Pojemność zbiornika paliwa- 23 litry
Zbiornik paliwa jest zrobiony ze zbiornika od webasto
Problemy konstrukcyjnePierwszym i właściwie największym problemem okazał się silnik. Silniki chłodzone powietrzem z motocyklów nie nadają się do quadów. Mimo zastosowania mocnych dmuchaw silnik ulegał przegrzaniu a alternator nie dawał rady ładować akumulatora mimo lamp led-owych. Silnik pracował coraz głośniej aż w końcu zakończył swój żywot (pękł korbowód i zniszczył karter silnika przebijając się do niego. Obecnie w quadzie montowany jest silnik z Yamahy fazer 1000 o mocy 150km. Jak się sprawuje nie wiemy bo autor jeszcze nie dał żadnej informacji.
Kolejny problem to hamulce przednie.
Niestety pompa hamulcowa w samochodzie ma o wiele większy tłoczek więc przy połączeniu oryginalnych cylinderków samochodowych, w tym przypadku z fiata 126p i hydraulicznej klamki motocyklowej na kierownice układ nie może działać sprawnie przy pierwszym naciśnięciu klamki hamulca. Trzeba najpierw trochę po pompować a to jest niebezpieczne. Idzie ten efekt zniwelować poprzez dodanie tulejek do cylinderków i dorobienie mniejszych tłoczków ale trzeba się już an tym znać i nie jest to prosta sprawa.
Oś także nie jest prostym elementem do wykonania. Quad takich rozmiarów już swoje waży a taka oś przenosi bardzo duże obciążenie.
C.D.N.