Autor |
Wiadomość |
Błażej_Raaazz
Rejestracja: 08.05.2005 22:32 Posty: 157 Miejscowość: Żarki Letnisko
Quad: Honda Rincon 680 Camo
|
Wysłany: 18.01.2007 11:05
Nowa przyczepa już prawie gotowa
Przedstawiam nowa przyczepe do transportu quadów:) z racji odwiecznych problemów z transportem dwóch quadów postanowiłem przerobić pojemnościowo swoją starą przyczepe i tak oto mieści ona teraz nie jednego a dwa duże quady, wymiary 450 długość, 130 szerokość, wchodzi bez problemu mój Rincon z felgami ITP i oponami BigHorn oraz drugi quad o podobnych gabarytach ( próbnie był to Brute Force na 26" oponach ) . Pozostaje kwestia oświetlenia i środkowej płyty z blachy ryflowanej. Poniżej zdjęcia poglądowe:)
_________________ Korzystajmy z zycia , bo tylko Raaazz się zyje!!!
|
|
|
|
dzosz
|
Zbanowany |
Rejestracja: 15.01.2007 23:52 Posty: 1 Miejscowość: czewa
Quad: GRIZZĹOLD 660 SRAD
|
Wysłany: 18.01.2007 11:11
przyczepka naprawdę ładna ,ale czemu jednoosiówka? ciekaw jestem jak będzie się zachowywac z dwoma quadami i jakie będą obciążenia haka?
_________________ ]JEŚLI QUAD TO TYLKO KOMBI
|
|
|
|
Max
Rejestracja: 25.11.2005 11:54 Posty: 52 Miejscowość: Łódź
Quad: Yamaha Grizzly
|
Wysłany: 18.01.2007 11:20
Jakie koszta takiej przyczepki?
może chcialbys zrobic jeszcze jedna na sprzedaz? Bardzo by mnie interesila jednosiowka na quady.
_________________ TYLKO EKSTREMALNE DOZNANIA
|
|
|
|
o|af
Rejestracja: 22.09.2005 16:15 Posty: 1441 Miejscowość: okolice W-wy
Quad: G00fi
|
Wysłany: 18.01.2007 13:10
dzosz napisał(a): przyczepka naprawdę ładna ,ale czemu jednoosiówka? ciekaw jestem jak będzie się zachowywac z dwoma quadami i jakie będą obciążenia haka?
Tak "na oko" to waga dwóch quadów będzie się równoważyć - jeden przed, a drugi za osią. Tak więc nie powinno być problemu z przeciążeniem haka.
Przyczepa fajna, ale ja chyba bym puścił dyszel przez całą długość przyczepy (tak dla bezpieczeństwa coby się nie złamała na wysokości osi). Te ramiona od góry wyglądają lichutko.
_________________ Jeździć każdy może, ale nie każdy powinien...
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.01.2007 13:21
Mam podobną konstrukcję na jednego quada i w przeciwieństwie do przyczep markowych sztywnych ramy pracują. ale nie pękają. Wadą może być obluzowywanie zaczepów w pasów w trakcie transportu...
|
|
|
|
Błażej_Raaazz
Rejestracja: 08.05.2005 22:32 Posty: 157 Miejscowość: Żarki Letnisko
Quad: Honda Rincon 680 Camo
|
Wysłany: 18.01.2007 14:53
Hmm.. zasadniczym testem dla tej przyczepki będzie wyjazd do Kietlic a pózniej już do Chorwacji gdzie Jarek będzie ją testował w czasie Croatia Trophy:) dziekuje za rady i spostrzeżenia. Dyszel jest wykonany z podwójnego profila 40x40 gr. 2 , może rzeczywiscie można by pociagnac go przez całą długosć, jednakże po załadowaniu dwóch quadów (Rincon+Brute Force) i małej przejażdzce nie zauważono żadnych naprężeń, przyczepka jest bardzo sztywna i mam nadzieje ze dużo zniesie. Ośka ma wytrzymałosć do 750kg, część obciążen bierze dyszel ale drugi quad z tyłu równoważy siły. Blacha w środku dodatkowo wzmocni konstrukcje. Wkrótce zdjęcia już "dopieszczonej" przyczepki. Max szczególy, napisz na priv. Czekam na porady.
_________________ Korzystajmy z zycia , bo tylko Raaazz się zyje!!!
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.01.2007 15:09
Jeśli oś ma 750kg... to 290kg+290kg (272kg suchy) + 100kg przyczepy = 680kg...(Nie wliczając masy wyciągarek i dodatkowego sprzętu) czyli jeśli trafisz w dołek będziesz miał to samo co ja - oś w kształcie banana i wycinanie opon przez błotniki. Oś do 800kg była by pewniejsza. To takie moje spostrzeżenie... wracałem z Afryki 4000km i modliłem się czy dojadę
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 18.01.2007 15:10
A miałem na przyczepie Suzuki KQ i motocykl Honda XL250R - 140kg...
|
|
|
|
sisot
Blue Bike
Rejestracja: 09.06.2005 22:28 Posty: 52 Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Outlander 800
|
Wysłany: 18.01.2007 20:48
W swojej przyczepie mam przyspawane uszy które umożliwiają przykręcenie pasów szeklami ,co zabezpiecza w 100% quada przed ewakuacją z przyczepy nawet jeżeli pasy się poluzują.dość duża skrzynka np z blachy aluminiowej z przodu przyczepki na paliwo ,koła kanistry i inne "pachnidła" to też super sprawa.Mogę przysłać zdjęcia ,tyle że na mojej stoją dwa quady w poprzecznie.
|
|
|
|
Buben
Rejestracja: 09.10.2006 21:08 Posty: 273 Miejscowość: okolice Kępna
Quad: Yamaha gryzly 660
|
Wysłany: 18.01.2007 23:36
Sisot powiedz jak tam szerokość całego zestawu
nie przeszkadza w swobodnej jeździe?
ciągnę niekiedy camping i nie należy to do przyjemności
|
|
|
|
sisot
Blue Bike
Rejestracja: 09.06.2005 22:28 Posty: 52 Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Outlander 800
|
Wysłany: 19.01.2007 08:35
Zestaw nie jest szerszy niż bus ,więc za dużym samochodem nie odczuwa się szerokości ,zaletą jest na pewno poręczność przy manewrowaniu i nie zawiesza się tak jak długa przyczepa.
|
|
|
|
Buben
Rejestracja: 09.10.2006 21:08 Posty: 273 Miejscowość: okolice Kępna
Quad: Yamaha gryzly 660
|
Wysłany: 19.01.2007 09:04
Masz rację
w rozwiązaniu Błażeja zauważyłem teraz że będzie miał problemy[za mały prześwit]
przy nierównościach pierwsze co urwie to tylne lampy
jak dostanie obciążenia tym bardziej
|
|
|
|
filipfil
Rejestracja: 05.03.2006 19:39 Posty: 579 Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
|
Wysłany: 19.01.2007 13:12
Jeszcze jeden drobiazg: potrzebne będą podpórki pod tył przyczepy ( w okolicach tylnych lamp), w momencie wjechania na tylne rampy na dyszel będzie działać taka siła , że na 100 % ulegnie on odkształeceniu . Może nie za pierszym razem i nie za dziesiątym, ale w końcu się podda. Nie pomogło by nawet puszczenie go przez długość przyczepy... Sprawdzone niestety na sobie i to na krótszej przyczepie. Woziłem na niej po 800-1000 kg i nic jej nie było, wjechałem parę razy gadem i zaczęła się zginać jak pojechałem do spawacza to stwierdził, że to ostatnia chwila , jeszcze trochę a bym zgubił przyczepę z quadem ...
|
|
|
|
Błażej_Raaazz
Rejestracja: 08.05.2005 22:32 Posty: 157 Miejscowość: Żarki Letnisko
Quad: Honda Rincon 680 Camo
|
Wysłany: 19.01.2007 13:44
Działam dalej na pewno Wasze porady wykorzystam, z tymi podpórkami.. hmm... powiem szczerze ze mialem mala przyczepke z najazdami, wjeżdzałem i zjeżdzałem kilkaset razy i dyszel nie uległ żadnym odkształceniom, mysle ze i w tym przypadku nie powinno się nic stac. Tylny prześwit, po założeniu wyższych opon i podpięciu do samochodu prześwit wynosi ok 34 cm... mysle ze tyle wystarczy. Co do innych udogodnień pozostaje mi założenie blachy ryflowanej w środku, skrzyneczki ALKO na graty, obrysówek i oświetlenia.Wtedy dzieło będzie gotowe...Uszy na pasy (8szt) są już przykręcone. jeżeli po próbach w terenie będzie cos nie tak to pomyśle o założeniu drugiej ośki lub o ewentualnych wzmocnieniach.
_________________ Korzystajmy z zycia , bo tylko Raaazz się zyje!!!
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 19.01.2007 13:52
Podpórki są niezbędne jak ci zerwie przyczepę z haka w trakcie najeżdżania, a dyszel zrobi piękną dziurę w blasze lub szybie kupisz je jeszcze tego samego dnia. Miałeś przyczepkę , ale znacznie krótszą.... Wiem coś o tym (moja tzw 1.5 quada). Ja swoją przyczepę musiałem wykończyć sam.
|
|
|
|