Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Budowa quada na bazie GPX 600
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 07:30



Odpowiedz  [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Budowa quada na bazie GPX 600 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 12.02.2014 00:25 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Kupić felgi z większym rozstawem i zrobić przejściówkę.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 18.02.2014 15:24 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Na początku był chaos

Image

potem tylko wystarczy podszlifować, podtoczyć tu i tam

Image


 
Profil Facebook

Rejestracja: 19.05.2012 17:27
Posty: 52
Quad: OBECNIE W BUDOWIE
PostWysłany: 06.03.2014 19:25 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Witam Cię jestem w trakcie dorabiania sobie takich dystansów zmieniających rozstaw z 4X88 na 4X98 bo kupiłem ramę od Hondy TRX i dostałem felgi 10 cali przód i tył są mi one nie potrzebne bo chce wsadzić tam felgi 12 cali . Dzisiaj przyszła mi rama i chciałem sprawdzić czy wejdzie mi felga 12 na przód i niestety mam ten sam problem co Ty rozstaw to 4x88 jak dorobię to zapodam Ci foto
pozdrawiam.

-- dodano 06.03.2014 20:25 --

http://pokazywarka.pl/8ya3gx/ to jest ta rama którą kupiłem aż trudno uwierzyć mi że te felgi to 10 cali przód i tył:))


Ostatnio zmieniony przez honda-hybryda, 06.03.2014 19:25, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 07.03.2014 16:11 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
a witam :)

Rozmiar felgi wizualnie dużo się zmienia za sprawą opon. Im większy balon tym felga wydaje się większa.


A koła z przodu chcę zmienić na 10" gównie ze względu na masę samych kół z malucha. Felgi są bardzo ciężkie, opony są bardzo cieżkie ponieważ mają zbrojenie z drutu które swoje waży. Zmieniając koła przednie na lżejsze amortyzatory będą mniej cierpiały a do tego zmniejszy się masa nieresorowana co na pewno wpłynie na lepsze ( czytaj bardziej precyzyjne ) prowadzenie. Dodatkowo właśnie ze względu na masę nie będę chciał zmieniać rozstawu otworów przez dystanse ale przez nawiercenie felg na mój rozstaw ( mam już upatrzone felgi które mi to umożliwią ).
W każdym razie jak będziesz miał już dystanse to pokaż co i jak.
Ale się rozpisałem :)
pozdrawiam

-- dodano 07.03.2014 14:40 --

A żeby nie było sucho wrzucę jakieś zdjęcia:

Kosmici z układu słonecznego tau Ceti przysłali mi paczkę a w niej trochę złomu.
Najbardziej jestem ciekawy tego żółtego amortyzatora który wleci na tył. Jest to amortyzator z KLX650 i jest tak długi i ogromny że zastanawiam się czy da się go do mnie zaadoptować.

Image


Ostatnio zmieniony przez kriss20 07.03.2014 16:11, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil Facebook

Rejestracja: 19.05.2012 17:27
Posty: 52
Quad: OBECNIE W BUDOWIE
PostWysłany: 11.03.2014 13:11 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
moje dystanse już się toczą koszt to 80 zł za sztukę . Jak będę miał je już u siebie to wrzucę Ci foto
:)

Widzę że u Ciebie postępy:)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 16.10.2014 17:05 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
honda-hybryda napisał(a):
Widzę że u Ciebie postępy:)


Nie wiem czy to są jeszcze postępy czy już wygłupy :^^D:


Image

-- dodano 04.04.2014 13:37 --

Rambo rozbiera się na części pierwsze i składa na nowych częściach.

Tak było do tej pory

Image


Tutaj widać nowy amortyzator z tyłu ale i tak musiałem go jeszcze bardziej pochylić bo było za twardo :szok:

Image


Przymiarki dresów z biedronki

Image

-- dodano 24.07.2014 09:57 --

Chciał bym się coś poradzić, czy jeśli chłodnicę obrócę o 90 stopni to chłodzenie się nie pogorszy ?

tak jest fabrycznie
Image

a tak chciał bym mieć

Image

-- dodano 27.07.2014 03:19 --

Image

-- dodano 09.09.2014 13:16 --

Kilka krótkich migawek. Jak znajdę chwilę czasu to nagra się coś lepszego.

https://www.youtube.com/watch?v=wEelJsOQgyw

-- dodano 10.09.2014 20:27 --

https://www.youtube.com/watch?v=k3lBnFVY_QM

-- dodano 16.10.2014 17:05 --

Image

Image


Ostatnio zmieniony przez kriss20 16.10.2014 17:05, edytowano w sumie 9 razy



 
Profil Facebook

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 17.10.2014 14:26 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Widzę, że zjada opony :D Znaczy, że jeździ jak szatan, gratulacje :)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 19.10.2014 22:46 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
A jeździ jeździ, dzięki :)

A jeśli o jeździe już mówimy to bawiłem się ostatnio z kwsz i teraz wychodzi brak doświadczenia. Wcześniej miałem taką sytuację, że kierownica na asfalcie bardzo ciężko chodziła za to podczas driftowania quad był niesamowicie przewidywalny i zakręty robiło się w zasadzie bez korekty kierownicą. Teraz ustawiłem kwsz tak, że kierownica chodzi bardzo lekko ale podczas driftu trzeba ciągle korygować a sam pojazd nie jest już taki przewidywalny i łatwo nim wyspinować. Dodatkowo przy takim ustawieniu ujawniły się wady związane z przednimi wahaczami tzn, jeśli koło idzie do góry to nie dość że robi się negatyw to jeszcze "skręca do środka". Na piasku nie ma to większego znaczenia ale na asfalcie opory toczenia "podnoszą" przód pojazdu którego koła właśnie schodzą się do środka w konsekwencji czego przy 30 km/h quadem jeżdżę dosłownie po całej drodze. Przy wcześniejszych ustawieniach kwsz quad miał tendencje do latania po drodze szczególnie podczas przyśpieszania ale spokojnie dało się latać ponad 100 km./h ale teraz to jest jakaś porażka. Muszę koniecznie się za to zabrać ale po prostu mi się jakoś nie chce :lol2:


 
Profil Facebook

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 20.10.2014 10:41 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Jaki masz promień skrętu? Czasem warto poświęcić trochę zwrotności, szczególnie w tak sporej maszynie, aby uzyskać większą kontrolę i lekkość skrętu.Według mnie powinieneś wrócić do pierwszego ustawienia i przedłużyć ramię zwrotnicy.

Pozdrówki


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 28.01.2015 01:28 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Właściwie to od początku nie jestem zadowolony z układu kierowniczego.
Wspierając się teorią początkowe ustawienie zwrotnicy było na dodatni kąt wyprzedzenia sworznia czyli, że jeśli z góry patrzyłem na oba sworznie zwrotnicy to dolny sworzeń był wysunięty w stronę przodu pojazdu względem górnego ( przyjmijmy, że stoję przy prawym przednim kółku a przód quada mam po prawej stronie ). Takie ustawienie miało spowodować, że kierownica będzie łatwo się obracać za to na dziurach będzie wyrywać kierownicę z rąk.
No i tutaj pojawił się problem ponieważ wszystko było na odwrót czyli: kierownica kręciła się bardzo ciężko a promień skrętu był na tyle duży, że przy zawracaniu musiałem pomagać sobie driftem. Natomiast im szybciej jechałem na asfalcie ( asfalt nie wybacza błędów w porównaniu do piasku ) tym ciężej się skręcało. Nie mówię tutaj o zawracaniu ale o skręcaniu np przy wymijaniu dziury. Uczucie byłe takie jak by podczas lekkiego skrętu chciało się podnieść wewnętrzne tylne koło. Za to na mega dziurawym polu mogłem puścić kierownicę i quad jechał idealnie prosto.

Chciałem w końcu to zmienić, żeby i na asfalcie dało się komfortowo jeździć i niestety teraz jest milion razy gorzej. Teraz dolny sworzeń zwrotnicy jest cofnięty względem górnego ( ujemny kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ) i skręca się bardzo łatwo a do tego znacznie zmniejszył się promień skrętu z czego byłem bardzo zadowolony natomiast pojawiły się właśnie problemy przy jeździe na asfalcie. Dosłownie nie da się jechać.

Przemyślałem to i wywnioskowałem, że muszę ustawić wahacze i drążek kierowniczy w takiej harmonii, że podczas podnoszenia i opadania kół nie będą się one schodzić do środka ( jeszcze nie wiem jakie zależności tym rządzą ).
Myślę, że czeka mnie gruntowna poprawka przedniego zawieszenia bo dopiero teraz zaczynam rozumieć błędy jakie popełniłem.
Następnym razem nagram filmik jak to wygląda w praktyce bo mam świadomość, że ciężko to sobie wyobrazić :)

-- dodano 04.11.2014 02:31 --

Sory za jakość poniższego filmiku ale testowałem nowy statyw i źle ustawiłem balans bieli więc nie jest najlepiej ale następnym razem powinno być lepiej.
Jak widać Rambo żyje, zamiata ulice, straszy ludzi i chce mnie zabić więc wszystko w normie :)

https://www.youtube.com/watch?v=XOfYcDAbMr0

-- dodano 05.11.2014 17:21 --

Tym razem filmik w lepszej jakości :)




-- dodano 07.01.2015 09:32 --

Uzależniłem się od nocnej jazdy więc teraz w zasadzie latam tylko po nocach.
Zawsze chciałem zobaczyć jak będzie radził sobie na śniegu i w końcu mi się udało, genialna zabawa.
W ciągu godziny takiej jazdy jak poniżej spalił mi jakieś 4,5 litra. Ni to dużo ni to mało tym bardziej, że ciągle bawiłem się nadsterownością :kier:

Taki tam krótki wycinek:

Ciągle mielonka na 3 albo 4 biegu do połowy zakresu obrotomierza
https://www.youtube.com/watch?v=U1dGHmDyH9Y

https://www.youtube.com/watch?v=HMGRCPu7SIc

-- dodano 28.01.2015 01:28 --

Mam do Was pytanie:

Budowa ramy znacznie utrudnia sprytne umieszczenie zbiornika na paliwo, który i tak już jest najmniejszy jaki znalazłem bo ma zaledwie 5 litrów. Więc wpadłem na pomysł, żeby bak przenieść gdzieś niżej ( albo pod ogon albo gdzieś pomiędzy wahaczami z przodu ). Na górze miał znaleźć się mini zbiorniczek, który doprowadzał by paliwo do gaźnika natomiast pompka paliwowa tłoczyła by paliwo z większego zbiorniczka umieszczonego gdzieś na dole ( poniżej gaźników ) do tego malutkiego na górze.

No ale całkiem przypadkowo trafiłem na takie ustrojstwo:

http://allegro.pl/pompa-paliwa-pompka-k ... 95844.html

Czy może mi ktoś powiedzieć jak to działa ? Tzn czy po podłączeniu podciśnienia paliwo będzie się "pompowało" do gaźników ?


Ostatnio zmieniony przez kriss20 28.01.2015 01:28, edytowano w sumie 6 razy



 
Profil Facebook

Rejestracja: 30.01.2015 21:29
Posty: 2
Imię: Krzysztof
PostWysłany: 02.02.2015 22:54 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
kriss20
Witaj. Prześledziłem cały temat, i podoba mi się Twój sprzęcik :D Co do tej pompki to dam ci znać.

-- dodano 02.02.2015 22:54 --

Hej.
Ta pompka powinna się nadawać. Kupuj, zakładaj, i sprawdzaj.


Ostatnio zmieniony przez CZARNY1983, 02.02.2015 22:54, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 02.02.2015 23:40 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
CZARNY1983 Dzięki, ale w temacie już mało co widać bo zdjęcia z początków budowy gdzieś poznikały. W każdym razie projekt ciągle się rozwija a w najbliższych planach jest:

- wymiana paskudnych kół z przodu na jakieś 10"
- wymiana chłodnicy na ciut mniejszą żeby dało się ją gdzieś schować pod plastiki
- wymiana białej paskudnej obudowy na tą niebieską z Yamahy
- przebudowa układu paliwowego
- dokończenie układu hamulcowego
- usprawnienie układu kierowniczego + nowe wahacze przednie
- może lakierowanie ramy
- modernizacja układu wydechowego
- budowa tylnej części ramy ( ogona )
Ale najważniejszy plan ( który pochłania mój cały wolny czas ) to utylizacja opon :tuning:

Pompka już do mnie jedzie, się przetestuję :brawo:


Ostatnio zmieniony przez kriss20, 02.02.2015 23:40, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook

Rejestracja: 30.01.2015 21:29
Posty: 2
Imię: Krzysztof
PostWysłany: 04.02.2015 17:42 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Zapowiada się ciekawie. Co do przednich kół, to zmieni się wygląd quada.


 
Profil

Rejestracja: 11.02.2015 18:33
Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
PostWysłany: 11.02.2015 22:53 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Siemasz,
Słuchaj jak dokładnie zrobiłeś hamulce przód? mam problem ponieważ też mam piasty od poloneza ale założone koła od Kawasaki 700 czyli 11cali i oryginalne tarcze to nie wchodzą w grę czyli trza coś dobrać innego.
PS. dobry projekt:)


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 12.02.2015 19:23 
Re: Budowa quada na bazie GPX 600
Ile już pieniędzy włożyłeś w quada ?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 119 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.