Teraz pytanie czy dało by rade wsadzić taki silnik do jakiejś ramy od chińskiego quada? Próbował ktoś wsadzać podobny silnik do quada? Dzięki za odp. i pozdrawiam.
Na ogół te silniki są bez sprzęgła i skrzyni biegów. Wtedy odpada. Można dołączyć do nich bezstopniową przekładnie ale wtedy z tego co pamiętam całość wychodzi dość szeroka i może być problem z przeniesieniem napędu.
A co do pracy na jednych obrotach to wystarczy popatrzyć na fakt że te silniki często są montowane w gokartach które nie pracują na jednakowych obrotach
Ktokolwiek jechał takim gokartem wie że to tylko zabawka dla dzieci rozpędzamy się bardzo powoli bo silnik musi wejść na swoje użyteczne obroty i wtedy mamy moc i jak jedziemy na tych obrotach to jest dobrze ale jak wejdziemy w zakręt za szybko i obroty spadną to on prawie staje i bardzo ciężko się rozpędza wszystko dlatego że ten silnik nie ma żadnej mocy i elastyczności poniżej swoich użytecznych obrotów bo to silnik przemysłowy z innym przeznaczeniem
Dlatego dużo lepszy efekt będzie jak to będzie jakiś silnik motocyklowy
Wszystko się zgadza. Autor pytania napisał że będzie tak czy tak miał taki silnik... z tego co pisze wynika także że ma chińskiego quada... podejrzewam że taki silnik mimo małej elastyczności tak czy tak może być lepszy niż chiński. Tym bardziej że i tak go ma
GWIZD
Rejestracja: 26.01.2013 14:12 Posty: 151
Wysłany: 16.07.2013 09:15
Re: Silnik do Quada
Silniki poziome GX mają regulację obrotów silnika od wolniejszych do szybszych, więc nie widzę problemu z zastosowaniem go w pojeździe. Prawda jest to silnik mający moc w niskich obrotach(2 zawory na cylinder), ale za to duży ciąg. Jeżeli chodzi o napęd to można zrobić tzw CVT. Korektory momentu obrotowego znajdziesz w elementach budowy maszyn przemysłowych i skuterach śnieżnych. Kwestia doboru paska i sprężyn.
SILNIK Korektor 1 Korektor 2 Przełożenie łańcuchem w stosunku od 1-10 do 1-20
Np w zacieraczkach znajdziesz pierwsze elementy do budowy prostego napędu
Pod czarną pokrywą paska.
Szukaj takich elementów
Bieg jałowy następuje przez maksymalne zluzowanie paska napędowego wolnymi obrotami silnika
Ewentualnie przeróbka wariatora i korektora od chińskiego skutera większej pojemności. Na wał GX najpierw montujesz przeciwtalerz - tulejkę wariatora - kosz wariatora z rolkami - podstawę wariatora - i przykręcasz śrubą. Przeciwtalerz i podstawa wariatora muszą być zamocowane nieruchomo do wału korbowego silnika.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum