Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - koszt dorabiania piast
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 13:21



Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
koszt dorabiania piast 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2009 13:57
Posty: 40
Miejscowość: Zduńska Wola/łodzkie
Quad: Honda atc 250R 1984
PostWysłany: 20.01.2015 20:44 
koszt dorabiania piast
Witam
Buduje sobie trójkołowca , nabyłem używaną ośkę od ltz400 i teraz potrzebuje żeby ktoś mi dorobił 2 piasty pod koło samochodowe o rozstawie śrub 4x100 i chciałem zapytać ile u was taka przyjemność kosztowała żeby wiedzieć kiedy jest drogo a kiedy tanio :D niestety z tego co czytam piasta do ltz400 ma 4x110 pozatym na taką quadową piastę nie założe koła samochodowego....
z góry dzięki za wypowiedzi....


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 21.01.2015 15:23 
Re: koszt dorabiania piast
4x110 to skoda 120 z tego co wiem ;)

Piasty nie powinny być droższe niż 100zł/szt z materiałem.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 21.01.2015 15:29 
Re: koszt dorabiania piast
A da się dopasować/dorobić taki sam wieloklin jak ma ośka z ltz żeby to ładnie ciasno pasowało ?

Nic nie sugeruję tylko się pytam bo sam chętnie zrobił bym coś takiego ale myślałem że dorobienie takiego wieloklina to ciężka sprawa i każdy sugerował, żeby zrobić jedynie wyżłobienie na pojedynczy klin.


 
Profil Facebook
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 21.01.2015 16:07 
Re: koszt dorabiania piast
Pojedynczy klin to może ktoś za 100zł zrobi. Wieloklin i do tego utwardzony...wątpię.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 21.01.2015 16:22 
Re: koszt dorabiania piast
Dokładnie, lepiej już dorobić dystans do piasty z ltr z przejściem z 4x110 na 4x100


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2009 13:57
Posty: 40
Miejscowość: Zduńska Wola/łodzkie
Quad: Honda atc 250R 1984
PostWysłany: 23.01.2015 13:35 
Re: koszt dorabiania piast
witam
Na wstępie dziękuje wszystkim za odpowiedzi
Cytuj:
4x110 to skoda 120 z tego co wiem ;)


przeglądałem kilka stron z rozmiarówkami rozstawu śrub i szczerze nigdzie nie widziałem felg z rozstawem śrub 4x110 :(
tico i matiz mają 4x114.5 , jest nadzieja że przy użyciu tzw śrub pływających udałoby się je przykręcić do piasty od LTZ , nie wiem tylko co z problemem braku otworu centrującego ( kumpel twierdzi że jak osadzę felgę samochodową na piaście na której nie ma otworu centrującego na którym się owa felga oprze to bardzo szybko pościna mi śruby-na ile prawda nie wiem )

Cytuj:
A da się dopasować/dorobić taki sam wieloklin jak ma ośka z ltz żeby to ładnie ciasno pasowało ?


obecnie odwiedziłem jednego i niestety powiedział to co napisał kołek -nie jest mi w stanie odwzorować tego wieloklinu w piaście bo nie ma maszyn i możliwości do tego , mógłby np obrobić mi koniec ośki na kwadrat i zrobić piastę z wejściem na kwadrat ale z tego co tłumaczył to ta ośka jest w jakiś sposób zahartowana powierzchniowo i jak zdejmie część materiału żeby zrobić łeb kwadratowy ( zamiast koła z wieloklinem) to bardzo ją osłabi, druga propozycja to mógłby zeszlifować na kółko , zrobić piastę okrągła i wyżłobienia pod jeden klin , ale jak mu powiedziałem że ma to npędzać prawie 50KM silnik motocyklowy to mówi że przy oponach typu jodełka w moment ten klin zetnie , pozatym znowu osłabi ośkę i doradził to co wy -kupić ori piastę do tej ośki i potem ewentualnie toczyć dystanse .......

próbowałem przymierzać w motoryzacyjnym kilka tanich samochodowych piast np od astry ( po 50 zł szt nowa ) ale żadna nie pasuje dziś jeszcze podjadę do garażu zobaczę od tico bo mam.....

no nic pozostaje szukać piast do LTZ i potem działać dalej....
w ogóle to napisze o co mi chodzi to może coś doradzicie zanim umoczę kasę w błędy konstrukcyjne :D

chciałem umotać sobie coś takiego mniej więcej

http://i.ytimg.com/vi/a2qKA3kRzoc/maxresdefault.jpg

na bazie motocykla xr600 ( bo mam i silnik po dobrym remoncie :D )
miałem okazję kupić cały tył od Bashana za grosze ale boję się że tak mocny silnik jak od XR to zmieli ( pourywa zabieraki , piasty , skrzywi oś ) w bashanie już dzieją się jaja( ostatnio naprawiałem jednego gdzie ukręciło wieloklin od zabieraka i zabierak z zębatką się obracał a ośka stała :lol: ) a ma 14KM a silnik XR ma 45KM :D
więc kupiłem oś od ltz 400 z zabierakiem od tarczy hamulcowej no i mam chęci :D i powiedzmy z 600 zł jeszcze na wykonanie samej osi ......
Łożyska mocujące oś do wahacza już mam, z mocowaniem sobie poradzę
Mam zabierak do tarczy hamulcowej z mocowaniem tarczy i zacisku hamulcowego sobie poradzę....
Nie mam zabieraka do zębatki napędowej i zębatki -prawdopodobnie tu dam bez kombinowania elementy od LTZ , nie mam jeszcze pomysłu jak rozwiązać napinanie łańcucha , w 2 wiejskich bolidach na bazie WSK widziałem jak była dodatkowa zębatka którą się przesuwało i ona napinała łańcuch i chyba tak to wymyślę ,
No i koła /piasty kół.........nie mam ciśnienia na koło samochodowe 13, po prostu takie akurat mi leżą druga sprawa na samochodową 13 idzie kupić fajne nadlewane opony terenowe i dosyć tanie pneus ovada np o http://www.eopony4x4.pl/terenowe_opis.php?id=45 a koła quadowe są dosyć drogie , chyba że znowu coś z Bashana ale chciałbym żeby to był pojazd na więcej niż jeden wypad :D

za porady z góry dzięki....


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 23.01.2015 14:01 
Re: koszt dorabiania piast
Nie rozumiem, nie możesz znaleźć felg z rozstawem 4x100 ? To jest jeden z popularniejszych rozmiarów.
Honda ma taki, chyba opel, golf i na pewno jeszcze się znajdzie. No chyba że chodzi o jakieś małe felgi czyli coś pokroju 12" i mniejsze ale z tego co mi się wydaje to jakiś daihatsu czy coś też miało 4x100 12"


ps: dobrze przemyśl czy na pewno chcesz coś takiego zbudować. Ja raz w życiu na takie coś wsiadłem i to była tragedia. Nie stabilne, mało przewidywalne i ogólnie bez sensu. Ani nie da się na tym dobrze wyszaleć ani polansować.
Rób quada.

Ja też mam ośkę z Bashana a koni mam 85 i o dziwo żyje a upalam już 3 lata.


Ostatnio zmieniony przez kriss20 23.01.2015 14:01, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2009 13:57
Posty: 40
Miejscowość: Zduńska Wola/łodzkie
Quad: Honda atc 250R 1984
PostWysłany: 23.01.2015 18:46 
Re: koszt dorabiania piast
4x110 czytaj uważnie :D 4x100 mam, a piasta od ltz ma według internetu 4x110.......

piasta od tico jest znowusz za mała na oś od ltz -nawet nie tyle wieloklin jest inny co sporo mniejsza średnica wewnętrzna....

Cytuj:
dobrze przemyśl czy na pewno chcesz coś takiego zbudować. Ja raz w życiu na takie coś wsiadłem i to była tragedia.


ja mam takie coś już( dokładnie moja na foto )

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9b9 ... f00e6.html

i jestem zadowolony :D więc nie mów mi że nie można się wyszaleć bo rok na tym latam , swoje plusy nad quadem to ma ( lżejsze , zwrotniejsze ) prostsza konstrukcja, ma też swoje minusy -do trawersów w ogóle nie podchodzę bo się boję :lol: , strasznie podrywa przód na stromych podjazdach i regulamin nie dopuszcza do żadnych CC ( bo quady=4 kołowe , motocykle 2, a dla fazy w jakimś lajtowszym bym pojechał :D )..... ale chce zamotać drugą sztukę z tego co mam :D przodu narazie nie zamierzam ruszać z braku budżetu ale w przyszłosci jak mi się spodoba to dorobię półki i dam koło od quada/samochodu na przód, zobaczymy.....

no nic szukam piast do ltz...........


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 23.01.2015 20:05 
Re: koszt dorabiania piast
No coś mi się pomieszało.

Zbadaj jeszcze to:
http://allegro.pl/kolo-dojazdowe-12-dai ... 70216.html


 
Profil Facebook

Rejestracja: 11.02.2015 18:33
Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
PostWysłany: 11.02.2015 22:36 
Re: koszt dorabiania piast
u mnie jest koleś co dorabia piasty mi np dorobił 4 piasty do quada pod wymiar taki jaki mu dałem za 100zl za 4szt:P


Ostatnio zmieniony przez franek1570, 11.02.2015 22:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 12.02.2015 19:28 
Re: koszt dorabiania piast
To tanio dorobił ci te piasty.


 
Profil

Rejestracja: 11.02.2015 18:33
Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
PostWysłany: 12.02.2015 20:28 
Re: koszt dorabiania piast
jest to taki starszy koleś co nie wie co robić w garażu a ma tam z 5 rożnych tokarek, frezarek, wiertarek i tak dorabia sobie co ktoś przyniesie:P


 
Profil

Rejestracja: 07.01.2015 22:07
Posty: 65
Imię: Łysy
Quad: Can-am Renegade 800X
Poprzednie quady: Kingquad 300, Polaris Scrambler 400, CF Moto 500 4X4
PostWysłany: 17.02.2015 20:35 
Re: koszt dorabiania piast
a skąd ten goscio jest bo ja mam problem z dokupieniem do swojego quada tylnej pisaty :/ ???


 
Profil

Rejestracja: 11.02.2015 18:33
Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
PostWysłany: 17.02.2015 23:44 
Re: koszt dorabiania piast
powiat łęczycki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.07.2009 13:57
Posty: 40
Miejscowość: Zduńska Wola/łodzkie
Quad: Honda atc 250R 1984
PostWysłany: 21.07.2015 18:26 
Re: koszt dorabiania piast
ja finalnie zanabyłem wszystkie graty od ltz- oś tylnia , piasty , 2 koła , zębatka , 2 zabieraki , tylko oprawy łożysk kupiłem takie http://allegro.pl/ucp-208-lozysko-samon ... 15230.html

poskładałem wszystko zadowolony i miałem zadopotować do xr 600 zamiast tylniego koła i się okazało że nie przewidziałem jednej bardzo prostej sprawy -w motocyklu zębatka napędowa jest wewnątrz wahacza a w quadzie jest na zewnątrz i teraz ni wuja nie mam pomysłu jak zrobić zębatkę w osi z napędową na silniku :^^D: jak chciałbym ustawić zębatkę w osi to musiałbym dorobić jakieś mocowanie do oprawy łożyskowej bo wypada w środku wahacza i dłuuuuuuuuuugi dystans żeby zabierak zębatki nie szorował po wahaczu :( nie wiem narazie pojekt wstrzymuje bo wyjeżdżam ale jak wróce chyba kupię wahacz do xr 600 i skończy się na cięciu i spawaniu wahacza od nowa bo innaczej nie mam pomysłu co z tym zrobić :?


Ostatnio zmieniony przez kołek 21.07.2015 18:26, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.