Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad 4x4 kilka pytań
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 23:04



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Quad 4x4 kilka pytań 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 17.10.2015 21:40
Posty: 22
Poprzednie quady: Kingway 110
PostWysłany: 17.10.2015 22:54 
Quad 4x4 kilka pytań
Witam. Mam zamiar zbudować quada 4x4, jeszcze żadnego pojazdu nie stworzyłem, ale interesuje się motoryzacją, lubie coś grzebać i ogólnie mam smykałkę do tego. Sporo czasu siedze również w buggy(utv) więc ogólnie jakieś pojęcie o samoróbkach mam. Mam kilka pytań do osób które znają się lepiej ode mnie.

Zamierzam użyć silnik motocyklowy, chłodzony cieczą, nie wiem jeszcze jaki:
-V-ka(nie mam doświadczenia)
-Singiel, ładnie ciągnie na całych obrotach
-Rzędowy, w motocyklu(R2) od dołu ma troszke muła(w porównaniu do wysokich obrotów), czy w quadzie na jakiś terenowym przełożeniu może zabraknąć mocy? R4 nie jeździłem więc nie wiem
Najlepiej byłoby kupić jakiś rozbity motocykl i z niego wykorzystać silnik i kilka innych gratów

Skrzynia
Myślałem zastosować skrzynie biegów od samochodu przednio napędowego z silnikiem ułożonym wzdłuż, aby zębatka zdawcza z silnika moto napędzała wałek wejściowy skrzyni z samochodu i półosie napędzały dyferencjały(mosty z półosiami) Skrzynia robiła by za bieg wsteczny i dodatkowo reduktor.

Dyfry. Zależy mi aby dyfry nie miały stałej szpery(50:50) tylko miały możliwość blokady w krytycznych momentach lub szperę LSD(60:40 lub 70:30) ponieważ chciałbym quadem czasem wyjechać na asfalt

Zawieszenie
Przód i tył na wielo wahaczu? Czy może z przodu Mcperson? z możliwością regulacji sztywności i wysokości poprzez zmianę mocowania amortyzatora przy wahaczu i ramie