Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Zawieszenie przednie - konstrukcja, geometria
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 13:31



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Zawieszenie przednie - konstrukcja, geometria 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 26.02.2017 13:30 
Zawieszenie przednie - konstrukcja, geometria
Jestem zmuszony przerobić zawieszenie przednie w chinolu ponieważ ma ogromne luzy oraz nie posiada kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w wyniku czego quad kiepsko się prowadzi.
Chciałem zapytać osoby, które mają doświadczenie.
1. Czy punkt mocowania do ramy górnego i dolnego wahacza musi być przesunięty względem siebie. Jeżeli tak, na co ta odległość ma wpływ i czy może jest zależna od punktów mocowania sworzni w zwrotnicy?
2. Wahacze muszą być do siebie równoległe czy nie? Wiem, że nie będą jeżeli sworznie w wahaczach będą "niesymetrycznie" przytwierdzone do nich ale jak to wygląda z punktu konstruowania zawieszenia od podstaw.

Zobrazowanie sprawy tutaj w galerii:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 07.04.2017 23:12 
Re: Zawieszenie przednie - konstrukcja, geometria
Cześć.
Idąc bardzo uproszczonymi schematami:
zakładając, że mocowania w zwrotnicy są symetryczne to wahacze powinny mieć identyczną długość oraz powinny być równoległe do siebie. W innym przypadku podczas pracy zawieszenia będzie się zmieniał kąt pochylenia koła. W przypadku jakiejkolwiek niesymetryczności zwrotnicy sprawa się komplikuje. Częstym przypadkiem dla zastosowania wahaczy różnej długości jest sytuacja gdzie w pewnym zakresie pracy zawieszenia geometria jest poprawna a przykładowo dla większego ugięcia amortyzatora kąty będą się znacząco zmieniać.
Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku drążka kierowniczego. Teoretycznie powinien być równolegle do wahaczy. W przeciwnym razie zbieżność będzie ulegać zmianie przy pracy zawieszenia co w znaczącym stopniu wpłynie negatywnie na sterowność pojazdu.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.