Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Łamany czterokołowiec
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 20:05



Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Łamany czterokołowiec 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 19.02.2008 19:46 
Stosuje piasty tylne z malucha i przetoczone półosie. Zwrotnica w związku z tym musi być wykonana własnoręcznie - padło na dwuteownik 140mm. Mam "zdjęcia" projektu, ale to takie pokazywanie stadionu narodowego na monitorze. Jak coś uwydłubie to pokarzę i projekt i wykonaną część. Dzięki za propozycję pomocy, to naprawdę mobilizujące - pozdrawiam
Aa zapomniał bym, muszę wykonać 10 otworów stożkowych, takich pod przeguby kulowe układu kierowniczego z malucha. Jak to najlepiej zrobić , - zlecić wykonanie, czy kupić frez i próbować na stacjonarnej wiertarce ? Co radzicie ? Materiał będzie miał grubość ok 7mm.

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2007 15:55
Posty: 253
Miejscowość: Brzeziny
Quad: Homemade Honda 500 2x4
PostWysłany: 20.02.2008 07:49 
7 mm to dość filigranowa wartość jak na zwrotnicę. Z tymi otworami stożkowymi będziesz miał problem. Gdy ja szukałem możliwości wykonania takich otworów to okazało się, że nie jest to tak łatwo wykonywalne. "Mój" fachowiec z wieloletnim doświadczeniem stwierdził, że trzeba takie otwory wykonać rozwiertakiem. Żeby tego było mało, to w swojej naprawdę dużej narzędziowni nie posiadał rozwiertaka o takim kącie (generalnie wszyscy mają rozwiertaki na stożek Morse'a). No chyba, że ktoś dysponuje rozwiertakiem ze zmiennym kątem.
Wykonanie frezem dobrego otworu na zwykłej wiertarce - mission imposible.
Sugerował bym Tobie rozejrzenie się na Aledrogo za końcówkami od quadów skośnookich. Mają jedną wielką zaletę - nie posiadają stożków lecz same proste gwinty, co pozwala na montaż w otworach wywierconych zwykłym wiertłem. Cenowo też nie są bardzo drogie. Pomyśl.

_________________
Nie ważne czym, ważne jak...
http://picasaweb.google.com/Benon75/BudowaQuada#
Nowy film: http://www.youtube.com/watch?v=3478lTYh1bI


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 24.02.2008 12:34 
Z tymi stożkowymi otworami, będzie kłopot, bo zrobiłem rozeznanie wśród znajomych fachowców z dziedziny obróbki skrawaniem. Ale jak nie można czegoś przeskoczyć, to trzeba to obejść. Wymyśliłem sobie, że otwory pod stożki wykonam poprzez wywiercenie otworu pilotującego o średnicy wejściowej stożka, a następni przy pomocy palnika doprowadzę do plastyczności materiału pod stożek i tymże stożkiem w roli narzędzia rozszerzę ten otwór poprzez jego wbicie. Nie wiem jak ta technologia się sprawdzi, ale coś mi mówi że damy radę :)

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 24.02.2008 21:29 
Ten pomysł będzie jak najbardziej poprawny. Wyjdzie bardzo dobrze tylko trzeba się trochę napiłować :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 25.02.2008 14:56 
Piszesz tak jakbyś był tego pewien, a może masz już doświadczenie z taką technologią :)? Podziel się doświadczeniem, gdzie tam trzeba będzie dużo piłować ?

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.10.2004 09:47
Posty: 203
Miejscowość: Giżycko
Quad: Samoróbka
PostWysłany: 25.02.2008 23:38 
Rozumiem, że chodzi o wykonanie otworów do zamocowania końcówek drążków kierowniczych. Wiadomo końcówka ma mocowanie stożkowe, więc otwór w tzw "wąsie kierowniczym" powinien być stożkowy.
Początkowo w swoim guadzie miałem takie końcówki i najpierw wywierciłem otwór a potem za pomocą pilnika rozpiłowałem go aby nadać kształt stożka. "Wąs kierowniczy" ma grubość chyba ok 12mm, więc trzeba było się napiłować trochę


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2007 15:55
Posty: 253
Miejscowość: Brzeziny
Quad: Homemade Honda 500 2x4
PostWysłany: 15.03.2008 17:58 
Biker co tam słychać na budowie. Wrzuć jakieś zdjęcia, bo jestem (chyba nie tylko ja) ciekawy jak tam postęp prac :D

_________________
Nie ważne czym, ważne jak...
http://picasaweb.google.com/Benon75/BudowaQuada#
Nowy film: http://www.youtube.com/watch?v=3478lTYh1bI


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 15.03.2008 19:20 
Z metaloplastyką czekam aż się ociepli, a na razie motogodziny spędzam przy AutoCad-zie i projektuję, wybieram, przebieram. Poza tym kompletuje osprzęt, min. półosie mam już przetoczone. Nie będę wklejał zrenderowanego projektu, bo to jak okazywanie palcem, na mapie gdzie chciałbym być :) Jak tam już popłynę to nie omieszkam wkleić zdjęć z podróży :). Największy problem mam teraz z ergonomią, czyli odległości i kąty kierownicy, fotela i pedałów dla rosnącej szybko latorośli.

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 21.04.2008 14:06 
Proszę o radę, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. pojazd będzie przednionapędowy, bez luzu - czyli jedzie jak jest "gaz", hamuje jak go nie ma. Logika wskazywałaby aby kąt wyprzedzenia był ujemny, bo koła będą ciągnąć, a nie będą pchane. jedna wszystkie samochody przednionapędowe mają minimalny dodatni ten kąt. Może wynika to z faktu " możliwości jazdy na luzie" koła sa pchane. u mnie to wystąpi przy hamowaniu. Jak myślicie :0, mały dodatni, mały ujemny ? Dodam tylko że aktualnie w projekcie mam pochylenie sworznia 12 stopni i wyprzedzenie -3.
Pozdrawiam

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 02.06.2008 16:52 
Biker Jestem pod wrażeniem! Bardzo odważny projekt już się nie umie doczekać jak dokończysz dzieło.

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 03.06.2008 04:23 
Spoko, spoko. Pisałem już wcześniej, że w tzw. międzyczasie zmieniłem projekt i teraz jest to już "zwykły" czterokołowiec. W każdym razie rama jest już prawie gotowa i jak będzie już coś do pokazania to nie omieszkam :).
Łamany byłby ciekawy, ale ma jedną zasadniczą wadę - układ kierowniczy, który musi być albo wspomagany, albo samohamowny.

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 16.11.2008 12:37 
Witam, witam po dłuższej przerwie.
Pokazuje dwa zdjęcia, byście nie myśleli że odpuściłem ;)
Wiele zostało zrobione, ale wiele pozostaje do zrobienia ...

ImageImage

ImageImage

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2007 15:55
Posty: 253
Miejscowość: Brzeziny
Quad: Homemade Honda 500 2x4
PostWysłany: 17.11.2008 07:20 
Nooo Biker kawał dobrej roboty. Brawo! Ale jakoś napędu nie widzę :P
Daj jakieś zdjęcie rozwiązania przedniego zawieszenia i zwrotnic. Trzeba Ci przyznać - nasiedziałeś się przy czterokołowcu. A ta szufla z przodu, to chyba troszkę zmienia charakter pojazdu?
Przykro mi to mówić ale ramiona szufli nie wytrzymają obciążeń, no chyba, że będziesz woził coś lekkiego. Wiem co mówię bo przerabiałem już to u mnie w traktorku własnej konstrukcji. Musiałem dać zastosować profil 50x30x3 i dopiero dał radę.
Jaki ostatecznie będzie napęd? W ogóle napisz coś więcej bo to bardzo ciekawy projekt:) Jeszcze raz gratulacje.

_________________
Nie ważne czym, ważne jak...
http://picasaweb.google.com/Benon75/BudowaQuada#
Nowy film: http://www.youtube.com/watch?v=3478lTYh1bI


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.12.2007 14:02
Posty: 35
Quad: Peugeot 206 :)
PostWysłany: 31.01.2009 20:45 
GOTOWE !!!



Wersja 1

Image



Wersja 2

Image



Wersja 3

Image

Dodatkowo w każdej wersji koguta można zdemontować

:D

_________________
Płyń pod prąd,
z prądem płyną tylko śmieci.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.08.2005 13:32
Posty: 244
Miejscowość: Zielona Góra
Quad: Honda Rincon TRX680FA 2008!!!
PostWysłany: 31.01.2009 20:48 
:okok: Mam nadzieję ,że będę pierwszy GRATULACJE!!!!!!!!!!!!! :okok: :okok:

Proszę o dane techniczne i "osiągi"

Naprawdę kawał dobrej roboty a wystawa motocykli już niebawem w Wawie ;)

_________________
ZGORA TEAM Adventure !

Image Piszę poprawnie po polsku
.

 
Profil Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 22 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.