Autor |
Wiadomość |
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 20:16
TRAPY - Ktoś testował, ktoś używał, ktoś kupował?
Myślę sobie, że są sytuacje kiedy moga się przydać, jak błoto, przejazdy przez zwalone drzewa, wąskie mostki, dziury itp.
Skoro sa potrzebne to jakie (z czego zrobione), jakie wymiary (chyba da się je tylko przewozić na bagaznikach w poprzek, więc max 1m długosci i ok 30-40cm szerokości) i gdzie je kupić za rozsądne pieniadze?
Samochodowe trapy kevlarowe maja ok 1.5m, ważą 10kg i są bardzo drogie.
Po co do quada tak wytrzymałe trapy, skoro quad waży 300kg a samochodów terenowy do 2t?
2CAN, Czy na Croatia Trophy trapy konkurencji się przydały?
|
|
|
|
christo
Rejestracja: 14.04.2005 13:49 Posty: 1429 Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
|
Wysłany: 16.05.2006 20:43
chyba alu się nada
_________________ Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 16.05.2006 20:56
Chyba w grę wchodzi ręczna robota, bo do quadów raczej nie robią trapów. A szkoda bo w śniegu przydatna rzecz [/url]
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 20:59
christo napisał(a): chyba alu się nada
myślę, że nawet 3cm profile byłyby ok. Co prawda aluminum się chyba ciężko spawa, ale jest to do przejścia.
Ostatnio nad Wisłą myslałem, że wyzionę ducha, kiedy z Planusem się zakopalismy dokumentnie w bagnie a ja wc zasie próby wyjechania z niego nakryłem się quadem próbując się wydostac po małej waskiej grobli. Z niej był kawałek stromego podjazdu, ale jedno koło trafiło na stromszy fragment i quad podbiło. Gdybym miał wtedy trapy połowa problemów by odpadła.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.05.2006 21:06
Alu można spawac bez wiekszych problemow, ale mysle, ze scisle chodzi o duralaluminium, nieco lzejsze i twardsze. Co do ceny toplyta 4-5mm 150-200cm na 70cm alu kosztuje gdzies w okolicach 200PLN.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 21:16
Shelton napisał(a): Co do ceny toplyta 4-5mm 150-200cm na 70cm alu kosztuje gdzies w okolicach 200PLN.
hmm....płyta to nie to. Wiem, że ze stali są prostokatne profile, z których robi się piekną kratownicę. Cos takiego trzeba zrobić z aluminium. 100x30x3cm, 3 belki podłuzne i co jakieś 20cm poprzeczna
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.05.2006 21:23
Napisalem ile kosztuje surowiec, można kupić profile, ale to finansowo się nieoplaci. Kupujesz plyte i tniesz ja laserowo wg wzoru, reszte spawasz. można poszukac w sprzedazy gotowych najazdow.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 21:23
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.05.2006 21:26
Blad, to zamkniety profil burtowy-malo podobny do trapow...
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 21:31
http://www.eko-swiat.pl/dane/katalog_2004_2005.pdf
kwadratowy profil 30mm o grubosci scianek 1.5mm.
Trap 100x30x3cm będzie ważył ok 2.5kg (0.46kg za metr profilu).
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 21:32
Shelton napisał(a): Blad, to zamkniety profil burtowy-malo podobny do trapow...
zgadza się, ale można go wykorzystać jako trap. Czemu nie?
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 21:36
Oczywiscie nie liczyłem wytrzymałości tego. Może 30mm to za mało? Może 3 podłużne belki to za mało?
Jak oblałem wytrzymałośc materiałow na Politechnice....
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.05.2006 21:40
Dlatego, ze będzie mega sliski. Gladkiej powierzchnii, nie zlapie bieznik opony, zwlaszczaw blocie. Trap będzie przysysany do blota i będzie się po nim slizgal, to musi być kratka. Profile toniemoga być, blacha i jeszcze raz blacha 1.5mm grubosci profil alu zegnie się, zreszta kratka musi być arkuszowa-caly czas przyczepnosc.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.05.2006 21:46
Kevlar ma też jedna zalete, ugina się nieco i co za tym idzie, dopasowuje do podloza.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 16.05.2006 22:12
Shelton napisał(a): Kevlar ma też jedna zalete, ugina się nieco i co za tym idzie, dopasowuje do podloza.
możę w trakim razie producent tych trapów zrobi wersję quadowa. powinna być o połowę tańsza. Jedyna ich wadą jest TRWAŁOŚĆ
|
|
|
|