Ważne aby zasięg nie był okrojony, musi być to mocniejsze, bodajże 5 W a nie 5 mW. Te mocniejsze są w Europie zabronione ale co jest zabronione to lepiej smakuje - w tym wypadku zasięg jest mocno zadowalający. Podawane przez producenta 58 km można sobie między bajki włożyć ale nie ma tragedii m( te słabsze łatwo rozpoznać po zasięgu podawanym przez producenta 12 km) Na paśmie CB ten sprzęt nie chodzi. No bo i po co? Możesz sobie zakodować własny kanał, z którego tylko Wy będziecie korzystać, ilość użytkowników na kanale nieograniczona. Oczywiście sprzęt jest wodoodporny, w moim przypadku przeszedł już trochę i poza wymianą zestawów do kasku i sterownika na palec reszta jest niezniszczalna.
Aby korzystać z radia w kasku trzeba nabyć adapter i zestaw do kasku.
obowiązkowy sterownik adapter BHS-300 :
i do kasku zestaw z mikrofonem wklejanym CHS-300 do kasku zamkniętego:
lub na pałąku OHS-500 do kasku otwartego:
Dzięki temu zastawowi masz łączność w kasku a nie na quadzie, radio do kieszeni w kurtce - tak aby można było korzystać nawet poza quadem (np przy asekuracji kolegi) a nadajnik mikrofonu (bo to nadal łączność jednokierunkowa) na palcu wskazującym.
Zalety : największy, możliwy zasięg nieograniczona liczba użytkowników praca na zwykłych bateriach i/lub akumulatorkach, zawsze można wymienić i nadal korzystać z urządzenia przystępna cena
Wady : łączność jednokierunkowa - albo mówimy albo słuchamy przycisk na palcu do nadawania wiszące kabelki - ale da się przeżyć
Drugie super rozwiązanie
Najnowsza Scala Rider G4 bluetooth - teoretyczny zasięg 1600 m, Rewelacja !
Zalety : łączność w dwóch kierunkach jednocześnie, bez kabelków, można zalogować komórkę, posłuchać muzyki, radia, odebrać telefon, zalogować nawigację itp, najlepszy zasięg w kategorii bluetooth
Wady: słaby zasięg w porównaniu do midlanda możliwość logowania do trzech osób zasilanie akumulatorowe po rozładowaniu trzeba wyłączyć i podłączyć do ładowania
kiedy stracimy rozmówcę w eterze, korzystając z tego urządzenia w kraju, przy dzisiejszych cenach połączeń komórkowych, możemy wspierać się komórką
opis producenta :
Bariera 1 mili przełamama. Zestaw G4 PowerSet zawiera dwie słuchawki G4 fabrycznie sparowana w jednym opakowaniu. Maksymalny zasięg działania interkomu pomiędzy dwoma słuchawkami Scala Rider G4 do 1,6 km. Zestaw G4 PowerSet dostępny jest w wersji uniwersalnej ze sztywnym uchwytem mikrofonu lub z tzw. mikrofonem sznurkowym dedykowanym do kasków integralnych.
Słuchawkę Scala Rider G4 można sparować z niemal dowolnym urządzeniem Bluetooth, np. telefonem komórkowym, nawigacją GPS lub odtwarzaczem MP3. Słuchawka może również połączyć się z nawigacją czy odtwarzaczem nie posiadającym Bluetooth za pomocą dołączonego przewodu ze złączem jack. Słuchawka G4 umożliwia prowadzenie rozmowy telefonicznej podczas jazdy motocyklem bez odrywanie rąk od kierownicy. Proste oddzwaniania. Głosowe wybieranie, odbieranie i odrzucanie połączeń. Zestaw jest wygodny i łatwy w użyciu. Szybki montaż i demontaż do niemal każdego rodzaju kasków .
ane techniczne:
Czas rozmowy: do 13 godzin Czas czuwania: do 7 dni Czas ładowania: 3 godziny Bluetooth wersja 2.1 Class 1 Rodzaj akumulatora: Li-Po Procesor DSP Producent układu komunikacyjnego: CSR Cambridge Silicone Radio Certyfikaty: CE, FCC, IC, IP67, Bluetooth®, Kompatybilny ze wszystkimi słuchawkami Scala Rider**
Dane interkomu (w trybie full duplex):
Interkom między trzema motocyklistami, umożliwia połączenie konferencyjne z max dwoma innymi użytkownikami Interkom między czterema motocyklistami na dwóch motocyklach (dwóch kierowców i ich pasażerów) Click -to-link- spontaniczne połączenie przez interkom z innym użytkownikiem G4 bez parowania obu słuchawek Interkom między kierowcą a pasażerem (kompatybilny z wszystkimi słuchawkami Scala Rider**)
Aktualizacja oprogramowania:
Możliwość wgrania aktualnej wersji słuchawki bezpośrednio z PC (wymagany Windows XP, Vista, Windows 7)
Cechy audio:
Głosowy status połączeń Mikrofon z redukcją szumów otoczenia Technologia VOX: przyjmowanie i odrzucanie połączeń komendami głosowymi Technologia AGC: automatyczna głośność regulowana w zależności od prędkości i poziomu szumów
Dodatkowe informacje:
Wystawiana antena zwiększająca zakres interkomu do1,6km ( przy zamkniętej max 500m) Konstrukcja w pełni odporna na deszcz i śnieg, klasa szczelności IP67 Łatwa instalacja w kilka minut Dwa ultra cienke głośniki Mechanizm szybkiego odbierania połączeń Instrukcja w języku polskim (wersja skrócona)
Właściwości profilu zestawu głośnomówiącego (muszą być obsługiwane przez telefon)
Obsługiwane profile: słuchawki nagłownej (headset) zestawu głośnomówiącego (handsfree) Profil Bluetooth A2DP/AVRCP umożliwia odtwarzanie muzyki stereo z odtwarzacza MP3 lub innych urządzeń audio Wybieranie głosowe Wybieranie ostatniego numeru Odrzucanie połączeń Tryb połączenia konferencyjnego między osobą znajdująca się poza pojazdem, kierowcą i pasażerem
Dane radia FM z RDS:
Skala 87,5 MHz - 108 MHz Czas działania słuchawki w trybie radia: 8-10 godzin 6 pamięci stacji radiowych z funkcjami wyszukiwania i zapamiętywania Automatyczne wyciszenie po nadejściu połączenia telefonicznego
Ładowarka:
Uniwersalna sieciowa 110/240V 50/60Hz Przewód ładowarki wykorzystuje USB złącze również do aktualizacji oprogramowania z PC
fotka :
filmik :
trzecie rozwiązanie
to połączenie zestawu bluetooth i midland
jest to połączenie obu nadajników jednocześnie czyli zasięg z midlanda i komfort z bluetooth
kupujemy adapter BPA-100 :
BPA-100 G adapter Bluetooth, można zsynchronizować dwukierunkowo z każda słuchawką bluetooth potem podłaczamy go do radia PMR (Midland) lub CB możemy się swobodnie komunikować na quadzie, motocyklu lub rowerze.
Wodoodporny przycisk PTT zamontowany na kierownicy pozwala załączyć radio w tryb nadawania bez odrywania rąk od kierownicy.
Może być również wykorzystany do podłączenia dowolnych źródeł audio z urządzeń mp3, gps itp.
Najważniejsze cechy
6 godzin rozmów z wbudowaną baterię litowo polimerową Standardu Bluetooth 1.1 klasa 2 Wskaźnik LED Pasuje do większości 2-Way Radios
w takim zestawieniu można kupić zestaw do kasku bluetooth tańszy, z mniejszym zasięgiem kiedy chcemy bazować na łączności z midlanda
tutaj dowolność jest duża : kiedy grupa jest mała (do trzech kierowców), latanie wokół komina, rajdy przeprawowe, jazda w dwójkę - używamy bluetooth, kiedy jednak jedziemy na wyprawę zagraniczną lub w większej ilości ludzi podłączamy Midlanda i śmigamy
Ostatnio zmieniony przez Użytkownik usunięty 21.12.2011 01:01, edytowano w sumie 2 razy
przycisk na palcu do nadawania wiszące kabelki - ale da się przeżyć
Pingwin w dalekich podróżach nie przeszkadza za bardzo.Ale jak się ma sprawa kabelków przy częstych przeprawach szarpaniu za bagażniki bampery itp. W tedy idzie przeżyć czy lepiej od razu zainwestować a Scale
Wszystkie kabelki masz schowane pod kurtka. Najbardziej przeszkadzają kabelki pomiędzy kaskiem a kurtka, trzeba je rozłączyć za każdym zdjęciem kasku. Zdecydowanie lepiej sprawdza się bluetooth jednak ten zasięg i ograniczona ilość użytkowników na dalszych wyprawach się nie sprawdza. Na latanie wokoło komina polecam bluetooth. My używamy Midlanda ale w tym roku dokupimy Scale.
ale nie plącze się przy zdejmowaniu kasku, ma zasięg ograniczony do zasięgu krótkofalówki oraz nie ogranicza ilości osób w sieci jak Scala Rider G4 bluetooth minus.... nie mas zestawu głośnomówiącego do telefonu jak ma Scala Rider G4 bluetooth
Jednak wybór padł na Scala Rider G4 i nie żałuję . Wczoraj były testy i nie wyobrażam sobie już jazdy bez tego sprzętu . A jakie fajne efekty można usłyszeć w czasie jazdy to bezcenne . Choć były i małe kłopoty ze sparowaniem 3 słuchawek . Ale następnym razem będzie lepiej .
Jednak wybór padł na Scala Rider G4 i nie żałuję .
STRONG-MAN Gratuluje dobrej decyzji
Ja z tymi interkomami mam do czynienia od czerwca. Od tego czasu złego słowa nie mogę powiedzieć. Urządzenia jak dotąd są pancerne i wszystko odporne. Obsługa bajka. Włączasz i o nic się nie martwisz. ( pierwsza konfiguracja zajmuje trochę czasu , ale potem wszystko już robi się samo )
Kaski po wyprawach zazwyczaj są mega uwalone brudem , etc. Jeśli trzeba wszystko umyć - nie ma problemu. Urządzenie jest w pełni wodoodporne. Nawet głośniki można traktować bieżącą wodą, i wszystko nadal działa.
A i to co mnie mega zadowala to bateria. Wystarczy na wieki. Dwa dni ciągłej jazdy ( 800km) a poziom naładowania to 3/4-2/3 , jak dla mnie super!!!!!
Na ten moment nie wiem czy chciałbym jeździć bez tego gadżetu. A i sprawa zasięgu.... W terenie tak długo jak widzisz drugiego kierowcę tak długo masz łączność. naprawdę wystarczy, a jak już się pogubicie to telefon i gadasz jak przez słuchawkę bluetooth - sprawdza się.
Dodatkowo dzięki elastycznemu mikrofonowi cały zestaw jest uniwersalny. Nic nie trzeba wiercić, a zmiana pomiędzy kaskami to max 7,5 min.
K3m0T1989
Rejestracja: 25.04.2010 06:48 Posty: 1171
Wysłany: 09.01.2012 20:40
Re: Łączność pomiędzy quadami
w sumie ja z 2 kolegami też używamy we 3 Scali i jesteśmy zadowoleni. Cały dzień jazd wytrzymuje, chociaż jak już baterie słabsze to zaczyna charczeć. Nie jest Wam za cicho ? bo nawet przy max głośności według mnie jak jazda jest szybsza to ciężko kogoś zrozumieć, a słuch mam w normie.
potwierdzam pierwsze problemy z połączeniem 3 urządzeń. Potem wystarczy je włączyć i albo się same łączą albo wystarczy przycisnąć po guziku i już.
Co do midlandow to allegro wprowadziło je na listę zakazanych przedmiotów i będą automatycznie usuwane z aukcji. Powodem tego stanu jest brak homologacji w europie, mają za duża moc bo dopuszczalna jest 0,5 W a mają 5W. Pozostałe import prywatny zza oceanu.
Nazir
Mod-Team Member & Moderator Działu Linhai & GPS & Warsztat
Nie tak do końca chodzi tylko o moc. W Polsce pasmo, z którego korzystają Midlandy jest własnością sieci Centertel i jest zarezerwowane dla systemu NMT 450. Stacje ruchome tego systemu używają częstotliwości 462,5 - 467 MHz, czyli takiej jaką oferują Midlandy. Pomimo tego, że jest to analogowy system jest on ciągle w użyciu.
Firma Navcomm oferuje radia, które pracują w zakresie Midlandów a pozwoleń nie wymagają.
Co do midlandow to allegro wprowadziło je na listę zakazanych przedmiotów i będą automatycznie usuwane z aukcji. Powodem tego stanu jest brak homologacji w europie, mają za duża moc bo dopuszczalna jest 0,5 W a mają 5W. Pozostałe import prywatny zza oceanu.
niezła bzdura z tym blokowaniem czemu nie blokują quadów bez homologacji na polske ? wyprzedzili acte ? dobrze ze mam parke takich radyjek w domku
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum