Jeśli szukasz kasku z szybą na zimę to może być problem, ja osobiście nie spotkałem kasku z szybą za cenę niższą niż 1000zł który sprawdzałby się w takich warunkach, a uwierz że szukałem długo i dużo. Wiadomo.. ktoś napisze "można spokojnie kupić porządny kask za 500zł" i zgodzę się, ale nie z szybą, bo właśnie szyba to największy problem kasków crossowych. Ogólnie przyjęło się że na cross to kask + gogle, a szybę ktoś kiedyś dołożył i na tym się zakończyło to dzieło. Szyby w kaskach crossowych to w 95% kawałek zwykłego plastiku i jak nie trudno się domyśleć, różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz kasku spowoduje natychmiastowe zaparowanie się wizjera. Jakby tego było mało w okresie zimowym temperatura spada poniżej zera, więc po zaparowaniu szybki ów para zamarznie i dziękuję. Kask z szybką to fajna sprawa w lato, gdy mamy słonko i wysokie temperatury. Kiedy jedziesz wolno to wizjer w górę i wdychasz sobie świeże powietrze, a jak szybciej mkniesz to zamykasz momentalnie wizjer i ogień.
Ogólnie osobiście przerabiałem tą sprawę i powiem Ci tak... w lato super, chociaż gdy robiłem późno wieczorną wycieczkę i pojawiła się mgła to wizjer już parował, tak więc jazda z otwartym lub rozszczelnionym wizjerem. Gdy deszcz zaczął padać, robiło się to samo.. szybka paruje dość szybko, więc trzeba ją rozszczelnić, a co za tym idzie deszcz tłucze nam w twarz :] (niemiłe uczucie Ci powiem). No i pora roku na którą szukasz kasku czyli zima.. szyba paruje momentalnie i zamarza, nawet rozszczelnienie nie pomoże, tylko otwarcie na full wizjera, ale jazda przy minusowej temperaturze z otwartym wizjerze to jak jazda bez kasku
Podsumowując, kask z szybą spoko, ale TYLKO jeśli znajdziesz kask z wizjerem posiadającym fabryczny anti-fog taki jaki posiadają w większości gogle (rożne specyfiki mające za zadanie zapobiegać parowaniu nie działa, ani spreje, ani domowe sposoby ani przyklejane folie na wizjer - testowałem wszystko) każdy inny kask bez takiego wizjera to problemy i nerwy, oraz niszczenie sobie zdrowia - jazda godzinę w zimę przy otwartym wizjerze to brak czucia na pysku i ból oczu przez kolejną godzinę eh..
Ja osobiście teraz jeżdżę w kasku crossowym + gogle, a na zimę zakładam kominiarkę, albo cieńszą przy niższych temp. albo z neoprenem gdy bardziej trzaska mróz i nie narzekam na temperaturę