Autor |
Wiadomość |
MANIUTEK1996
Rejestracja: 11.06.2010 13:58 Posty: 16
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 02.04.2015 14:39
Kóła "inaczej skręcają"
|
|
|
|
Boro
Rejestracja: 23.07.2007 13:06 Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
|
Wysłany: 02.04.2015 16:23
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Nic się nie martw, jest to normalne zjawisko.
|
|
|
|
denis6
Rejestracja: 26.05.2013 20:26 Posty: 2079
Quad: Bashan 250
|
Wysłany: 03.04.2015 21:19
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Sprawdź luzy w zawieszeniu i czy coś nie jest krzywe bo jeśli nic z tego to zbieżność zostanie.
|
|
|
|
Boro
Rejestracja: 23.07.2007 13:06 Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
|
Wysłany: 04.04.2015 09:23
Re: Kóła "inaczej skręcają"
denis6 napisał(a): Sprawdź luzy w zawieszeniu i czy coś nie jest krzywe bo jeśli nic z tego to zbieżność zostanie. Po raz drugi powtarzam, jest to normalne zjawisko wynikające z geometrii przedniego zawieszenia...
|
|
|
|
Bucz
Rejestracja: 03.12.2013 13:59 Posty: 185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Kymco MXU 500i IRS, LS 300U
|
Wysłany: 04.04.2015 21:38
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Ale jakim cudem? Poważnie pytam. Patrząc na zdjęcia, to typowe zawieszenie, czyli zwrotnica podczepiona do dwóch wahaczy. Punkt obrotu koła jest na zwrotnicy, a wychył koła jest ograniczony drążkiem kierowniczym. Na zdjęciach nie widzę jak są zamocowane drążki przy kolumnie kierownicy, ale zakładam, że tak samo jak w innych maszynach, czyli blacha z dziurami. Czyli skręcając kierownicę w jedną stronę, jeden drążek jest pchany, drugi ciągnięty i koła skręcają. Jednak w takiej konstrukcji powinna być całkowita symetria. Napiszesz jak to działa w tej Hondzie?
|
|
|
|
MANIUTEK1996
Rejestracja: 11.06.2010 13:58 Posty: 16
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 04.04.2015 23:47
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Skoro to normalne zjawisko to już się tym nie przejmuje i nie będę szukał dziury w całym. Od znajomego usłyszałem również wersję, że jest urwany jeden z ograniczników i dlatego jedno koło wciąż się skręca, gdy to drugie już jest w maksymalnym skręcie. (czy jakoś tak to było) Dzięki, pozdro!
|
|
|
|
robertmuszka
Rejestracja: 20.09.2011 17:37 Posty: 3420 Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
|
Wysłany: 04.04.2015 23:57
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Jak dla mnie to po zdjęciach maszyny stojącej na ziemi, wychylenie jest takie samo w prawo i w lewo.Oba koła peoporcjonalnie wychylają się tak samo. Jasne że normalne to jest, bo jedno koło robi mniejszą trasę , to wewnetrzne, a zewnetrzne ma wiecej drogi do pokonania podczas skretu , dla tego jedno jest bardziej a drugie mniej skrecone.
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 09.04.2015 07:14
Re: Kóła "inaczej skręcają"
czy quad czy samochód czy inny pojazd tak ma wynika to z geometri budowy zawieszenia a konkretnie zwrotnic skrecajac wewnetrzne kolo pokonuje mniejsza droge i po ostrzejszym luku dlatego tak jest
|
|
|
|
Bucz
Rejestracja: 03.12.2013 13:59 Posty: 185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Kymco MXU 500i IRS, LS 300U
|
Wysłany: 09.04.2015 10:24
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Punkty mocowania drążków przy sztycy, przesuwają się po okręgu wokół sztycy. Skutkuje to tym, że drążki nie są symetrycznie przesuwane w osi. Punkt mocowania drążka koła zewnętrznego podczas skrętu przesuwa się nie tylko w poziomie, ale również w pionie w osi quada. W efekcie drążek koła zewnętrznego ma mniejszą drogę przesuwu (jest mniej wypychany) niż drążek wewnętrzny i dlatego koła nie mają takiego samego koła skrętu. Prosty obrazek to najlepiej zobrazuje: [img] http://zapodaj.net/d3dbef9d43700.gif.html[/img] Zobaczcie, o ile przesunął się w poziomie punkt mocowania dla koła wewnętrznego, a ile dla koła zewnętrznego. W zależności od wielkości tej blachy, odległości między otworami, grubości sztycy, itp. efekt bardziej skręconego koła wewnętrznego będzie mniej lub bardziej widoczny. Ot, rozwiązanie zagadki. Jest to efekt zamierzony, rzeczywiście związany z efektem mniejszego promienia skrętu koła wewnętrznego. Ma to kompensować uślizg tego koła.
Ostatnio zmieniony przez Bucz 09.04.2015 10:24, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 09.04.2015 11:38
Re: Kóła "inaczej skręcają"
nie tylko mocowanie przy stycy jest za to odpowiedzialne a glównie same zwrotnice a w pojazdach z przekladnia slimakowa gdzie drazki wysuwaja się tak samo tylko zwrotnice
|
|
|
|
jakzwir
Rejestracja: 18.08.2014 15:19 Posty: 89
Imię: Jakub
Quad: Polaris Outlaw 525 IRS
Poprzednie quady: Polaris Scrambler 400 2T
|
Wysłany: 29.04.2015 22:39
Re: Kóła "inaczej skręcają"
Poczytaj o kacie Ackermana. Wszystko raczej w porzadku. Dla pojazdow o malym rozstawie osi ten kat jest spory i stad taka różnica w kacie skretu lewego i prawego kola.
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
|
|
|
|