Re: Polaris Sportsman 800 2008 r. luzy wyczuwalne na kierown
Jakie masz średnice śrub trzymających drążki? Te przy kolumnie powinny być zdaje się cieńsze.
Tak, drążki są dorabiane. Nie znalazłem końcówek z redukcją M12/M10, dlatego pręt M12 ma na końcach gwint M10, z jednej prawy, z drugiej lewy. Ludzie w hurtowni polecili mi kupić pręt gwintowany, bo miał najwyższy stopień utwardzenia. Oczywiście można z pewnością znaleźć pręt gładki. Najpierw nakręciłem na niego po dwie nakrętki M12 i je skontrowałem, żeby nimi potem móc regulować ustawienia. Potem zeszlifowałem nadmiar materiału i zrobiłem gwinty M10. Na wolne części z gwintem M12 założyłem osłony termokurczliwe, żeby nie owijała się na nich trawa. Można było oczywiście założyć końcówki drążków M12, ale to by oznaczało konieczność rozwiercania wszystkich otworów w quadzie, a tego robić nie chciałem. Delikatnej korekty wymagały jedynie te przy kolumnie kierowniczej. Nominalnie mają średnicę 3/8", czyli 0,95 mm.
Drążki, które pokazałeś trudno ocenić zdalnie, bez przymierzenia do quada. Nie wiadomo czy będą się mieścić przy kole. Przede wszystkim jednak jak je zamontować do kolumny kierowniczej? Między płyty się nie zmieszczą, od dołu ograniczą promień skrętu, a od góry nie będą ustawione w poziomie i przy każdym skręcie znacznie rozjedzie się zbieżność. Nawet jeżeli się to jednak uda, to czy zmieszczą się koło siebie? Miałem kiedyś zamienniki końcówek oryginalnych właśnie All Balls i te zewnętrzne były za duże żeby je założyć do wewnątrz. Z kolei nie znalazłem wówczas w ich ofercie mniejszych.
Po wielu eksperymentach z zabezpieczeniem, jestem teraz bardzo zadowolony z rozwiązania. Koszt wymiany całego kompletu, to 20-40 zł.
Tu pisałem o sprawie:
viewtopic.php?p=863786#p863786