Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - jak liczyć wytrzymałosć alterantora - pomóżcie?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 00:52



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
jak liczyć wytrzymałosć alterantora - pomóżcie? 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.06.2004 09:50
Posty: 301
Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
PostWysłany: 04.11.2007 19:07 
jak liczyć wytrzymałosć alterantora - pomóżcie?
oczywiscie temat sformułowany jest bez sensu ale:-)
problem jest taki.
jak mam liczyć to czy przy podłączeniu dodatkowych świateł alternator wytrzyma?
alternator ma 260 W
przednie światła standardowe to po 27 wat na stronę
chciałbym zamontować zestaw 2x55 wat.
w sumie daje to 165 W ale....
250 wat alternatora to zapewne wartosc przy maksymalnych obrotach
tak wiec czy taki zestaw ma sens?
czy też może nalezy do bilansu doliczyć jeszcze inne źródła prądu, których nie wziąłem pod uwagę?
podpowiedzcie jakie macie z tym doświadczenie

_________________
Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.12.2005 19:57
Posty: 601
Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
PostWysłany: 04.11.2007 19:16 
Podłącz bezpośrednio do aku i wszystko będzie grac ??

_________________
Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 04.11.2007 19:26 
Weź pod uwagę jeszcze "komputer" oraz tylne lampy. Alternator musi jeszcze mieć trochę "luzu" żeby doładowywać ubytki które zeszły z akumulatora gdy silnik nie był zapalony.
Ową moc alternator generuje przy 5000 tyś. obr./min ale z tego co ostatnio obiło mi się o uszy to nowe SP mają alternatory o mocy 500W tak więc możesz jeszcze podpiąć lampki na choinke bez problemu, i wszyscy będziemy czuli świąteczny klimat :uśmiech:

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 04.11.2007 20:03 
hmm można to sprawdzić miernikiem czy będzie OK czy niestety 260 W to za mało

zainstaluj próbnie te mocniejsze światła i pomierz miernikiem wartości prądów

p.s.
260W w/g mnie powinno Ci wystarczyć na zmianę tych żarówek ale sprawdź bo może okazać się że bilans dawanej mocy z alternatora będzie równy mocy potrzebnej do zainstalowanych urządzeń a wtedy może braknąć mocy do ładowania akumulatora :(

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.06.2004 09:50
Posty: 301
Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
PostWysłany: 05.11.2007 20:33 
sanol, tylko ja nie zmieniam żarówek a dokłądam dodatkowe oświetlenie

_________________
Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 06.11.2007 20:52 
Więc dalej polecam miernik.

jeśli go nie masz bądź nie wiesz jak się nim w takim wypadku posłużyć podjedź do elektryka samochodowego myślę że nie powinien pobrać większej opłaty niż 50 dyszek a będziesz spał spokojnie.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.08.2005 18:16
Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
PostWysłany: 06.11.2007 23:59 
O ile dobrze pamietam gniazdo zapalniczki w Eigerze wytrzymuje do 120vatów wiec spokojnie mozesz montowac i jeszcze ci energii na ksenony starczy")


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 07.11.2007 10:12 
Gniazda we wszystkich quadach Hondy i Suzuki maja oznakowanie na gniezdzie zapalniczki max 120 W.
Wynika to tylko ze standartow oraz 10 amperowergo bezpiecznika który jest oryginalnie zalozony na zapalniczke. można dac 15-20 Amp bezpiecznik i wszystko wytrzyma nawet ok. 200 W

W Vinsonie alternator ma bodajze okolo 340 W wiec calkiem sporo ( chyba wiecej niz Foreman) wiec podlaczenie do zapalniczki nawet "tylko" 110 W daje w sumie:
centralna 55W, dolne 2x 35 tylne pewnie z 10-15 W plus 110 W = 250 W. trochę sporo a i tak swiatla nie będzie tyle co w przy ksenonach...
Jak będzie zimno i uzywa się Wyciągarki to aku może być niedoladowywany.

Na duzym mrozie osobiscie: zestaw 2x55 W ( h3) plus centralna lampa 55 W w hondzie =rozladowany aku !

Zapomnielem ze Eiger chyba nie ma centralnej lampy...


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.