Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Jak ustawić zapłon - Yamaha 200 ccm / 90-rok / czterokołówka
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 07:48



Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Jak ustawić zapłon - Yamaha 200 ccm / 90-rok / czterokołówka 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 23.05.2005 11:06
Posty: 2
Quad: Yamaha 200 ccm
PostWysłany: 23.05.2005 12:03 
Jak ustawić zapłon - Yamaha 200 ccm / 90-rok / czterokołówka
:( jaka jest możliwość ustawienia konta wyprzedzenia zapłonu u Yamahy 200 ccm czterosuw z 90-roku. Płytka z cewkami przykręcona jest na stałe do dekla. Po ściągnięciu dekla jak ściągnąć koło magnesowe, czy koło ma zejść ściągaczem, czy schodzi razem z tym wałkiem na którym jest wieloklin?
Nie mogę ściągnąć koła magnesowego, boję się ciągnąć mocno, żeby się doś nie urwało. Proszę o podpowiedź.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 23.05.2005 13:53 
Wiec tak...kolo zawsze ściąga się sciagaczem, takim specjalnym "wewnętrznym" o cylindrycznym kształcie, ze śrubą po środku - wygląda to tak że nakręcasz ściągacz na ten duży gwint na kole zamachowym, przytrzymujesz korpus (ściągacza) odpowiednim kluczem i kręcisz śrubą umieszczoną po środku - oprze się ona w pewnym momencie o wałek i dokręcając ją mocniej zdejmiesz koło bez żadnych problemów :) Nie próboj robić tego czymkolwiek innym bo uszkodzisz elementy silnika, zwłaszcza nie polecam do tego ściągaczy pazurkowych!!!! Wygniesz nim koło w chińskie 7 i zamordujesz maszynę, ponieważ do tego modelu znalezienie części nawet w Stanach graniczy z cudem...
A propos - Jak to się sprawuje? Z tego co wiem to niemalże niezniszczalne sprzęty - bo na ile się orientuje to jest Yamaha YFM 200 Moto-4, 4 biegowa ze wstecznym, oraz rozrusznikiem i możliwością odpalenia na "szarpaję", czyż nie? :)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 23.05.2005 14:01 
Aha, wybacz zapomniałem o Twoim głównym pytaniu...O ile się orientuje to tutaj tego nie ustawiasz, jest to niewyregulowywalne (boshe jaki wyraz :D), za kąt wyprzedzenia zapłonu odpowiada moduł - on "steruje" iskrą. Sądze że wiem po co chcesz to zrobić - jeśli rura wydechowa i cały silnik ci się za bardzo grzeją to albo masz źle wyregulowany rozrząd (np. łańcuszek zapięty o jedno ogniwo zadaleko od znacznika) albo łąńcuszek do wymiany. Jeśli potrzebowałbyś części, pisz na maila albo PM , postaram się coś pomóc :), zwłaszcza że dla takiego sprzętu to warto :)
Tradycyjne PS. Jeżeli się jednak myle, i można regulować kąt zapłonu (ale na 99% nie) to zrobisz to przestawiając cewki umieszczone na pokrywie (o ile mają taką możliwość). Precyzyjnego ustawienia dokonasz tylko za pomocą lampy stroboskopowej.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.05.2005 11:06
Posty: 2
Quad: Yamaha 200 ccm
PostWysłany: 24.05.2005 00:57 
:D Witam.
Serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź na moje pytanka, jednakże ściągacz cylindryczny ze śrubą w środku nie zagra, bo
nie ma go w co wkręcić. Koło na wale jest odwrucone magnesami na zewnątrz i płytka z cewkami wchodzi do wewnątrz koła jak przykręcasz dekiel, poza tym oś z wieloklinem wychodząca z koła magnesowego za piastą koła mag., jest grubsza, to nie wiem czy przypadkiem ta część osi nie jest ściągana wraz z kołem, bo koło jest przykręcone od wewnątrz śrubami M8 i po jednym punkcie na każdej, a jest ich 3 są zapunktowane, żeby się nie popuściły. Do tego jest jeszcze jedno co daje do myślenia, w osi z wieloklinem jest wewnątrz gwint 10x1.25 na głębokość 42 mm, i to mnie zastanawia, czy nie trzeba ciągnąć za wkręconą śrubę.
Jak chodzi o zapłon, już dałem sobie radę, rozgryzłem to że jest walnięty moduł, założyłem od czinkłeczęto, zmieniłem cewkę zapłonową na tradycyjną i chula jak złoto, jednak ten moduł trochę przyspiesza zapłon i jak jest zimny, to lepiej nie dodawać gazu, bo pierze w gaźnik, ale jak się zagrzeje to dopiero daje ognia.Wiadomo że się trochę więcej grzeje, no ale dopuki nie będę miał oryginalnego modułu, to muszę spokojnie jeździć na tym co mam.
Dbrze by było, oczywiście jeżeli będziesz chciał, gdybyś podał adres majla, to wysłałbym ci kilka zdjęć, jak to wszystko wygląda, bo jak się to mówi, jak się widzi to rozwiązania same przychodzą do głowy.
Narazie dziękuję za poradę i życzę miłego dnia.
P.S. Mój adres: [email protected]. ;)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 4 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 43 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.