Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Prawidłowe dbanie o 2suwa!!!!
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 07:34



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Prawidłowe dbanie o 2suwa!!!! 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2004 20:43
Posty: 265
Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
PostWysłany: 03.07.2005 09:08 
Prawidłowe dbanie o 2suwa!!!!
WWczoraj dowiedzialem się kilku ciekawych rzeczy na temat 2 suwow!! Ze trzeba o nie bardzo dobrze dbac! Np jak się hamuje i zrzuca biegi to trzeba to robic z gazem ! w zyciu o tym nie slyszalem !! hmm.... interesuje mnie jak jeszcze trzeba dbac o 2suwy? co nalezy robic zawsze i czego nie nalezy robic w zadnym wypadku!!!??? Kolega ma zamiar kupić 2suwa i wiem ze on się np nie zna w ogóle na tym jak o to trzeba dbac! Dlatego zaQUADam ten temat do pomocy mojemu kumplowi zeby wrazie czego mu podpowiedizec co i jak...jak i dla innych 2 suwowych maniakow!hehe

Pozdro 750 V

_________________
BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 03.07.2005 10:04 
Ciekawy temat... Sam jestem posiadaczem 2suwa...
Co do eksploatacji... to nie zapominajmy o oleju do mieszanki!!! Jego brak, to śmierć dla SILNIKA a przynajmniej remont... :diabeł:
Zaworów nie trzeba regulować, oleju w silniku zmieniać też nie... Obsługa dość prosta i tania...
Dobrze mieć z sobą drugą świece zapłonową, gdyby 2suw chciał się nam zalać...
Wadą, jest zapaszek i dymek... Ale tym niech się martwią ci, którzy jadą za Nami... :lol:


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 03.07.2005 13:03 
krzysztof24 napisał(a):
Wadą, jest zapaszek i dymek...


Zapaszek jest wadą ? No co Ty , wręcz przeciwnie , ach ten zapach dwusuwa....


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2004 20:43
Posty: 265
Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
PostWysłany: 03.07.2005 15:26 
noo KRZ ma racje ten zapach jest boski ! Uwielbiam go !! Ale co do tego tematu (który chyba mi się udal 8) ) to jeszcze się dowiedzialem ze trzeba wymieniac jakies części co 50h....duzo ciekawych rzeczy :oczy: hihi
jak jeszcze cos wiecie to dawajcie zeby pomoc poczatkujacym 8)
P.S.
Krzysiu a jakiego 2suwa masz?

Pozdro 750 V

_________________
BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 15.05.2005 11:28
Posty: 73
Miejscowość: ze wsi
Quad: LONG-CZANG
PostWysłany: 03.07.2005 19:49 
krzysztof24 napisał(a):
Obsługa dość prosta i tania...


TANIA???? przeciez trzeba lac jeden olej do silnika a drugi do benzyny by robic mieszanke.

_________________
moje fotki:
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&album=27
NOWE!!!!-
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&zdjecie=757

sąd sądem,a sprawiedliwość musi być po naszej stronie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 03.07.2005 21:56 
Krz napisał(a):
Zapaszek jest wadą ? No co Ty , wręcz przeciwnie , ach ten zapach dwusuwa....

A myślałem, że to tylko ja jestem zboczony na tle zapachu benzynki i spalin... :D


SzaMan napisał(a):
Krzysiu a jakiego 2suwa masz?

To pytanie, to chyba do mnie... Mam Polarisa Trail Boss 350L 4x4, w którym jest silniczek 350ccm, oczywiście 2suw. Silnik, to prawdopodobnie konstrukcja Hondy, ale tego jeszcze nie potwierdziłem... :D

W 4suwie miałbym z 14KM może 20KM, a tak mam 45 koników... :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 06.07.2005 21:35 
Sorry ze nie bylo mnie tu od razu :D ale dopiero wrocilem ... tak wiec do roboty :
1.Mieszanka - fakt jest pod tym wzgledem eksploatacja nieco drozsza wlasnie o olej ale dla odmiany rzadziej wymienia się olej w skrzyni (do tego odpada na m takze filtr oleju).
2.Nie powinno się za dlugo hamowac silnikiem (szczerze mowiac w ogóle nie powinno się tego robic) z powodu braku odpowiedniego smarowania (gdy hamujemy silnikiem robimy to na zamknietej przepustnicy a co za tym idzie mieszanka paliwowo-olejowa nie jest dostarczana do cylindra)
3.Co do tychze wymian... nie do konca tak jest z tymi 50h. Ja osobiscie jezdzilem na crossowym motocyklu oduzym stopniu wyzylowania ponad rok i bylo wszystko w jak najlepszym porzadku. Nalezy po prostu pamietac o paru waznych rzeczach ktorych 2suwy zdecydowanie nie lubia.
a). "Duszenia" na wysokim biegu na niskich obrotach - murowany sposob na zarzniecie silnika
b). Zbyt dlugiej jazdy na ostatnim biegu na maksymalnie otwartej przepustnicy - efekt jak wyzej
c).Warto czesciej czyscic filtr powietrza - ze wzgledu na gorsze smarowanie przy "zasrulanym" lub nieszczelnym filtrze szybko rozstaniemy się z silnikiem.
Wedle manuala tlok powinno wymieniac się co start a cylinder co 5 tlokow - ale ta specyfikacje mozemy sobie darowac, na zawodach jezdza na minimalnej ilosci oleju (w stosunku 1:50 lub mniej, zalecana fabrycznie to 1:20). Przy chocby odrobinie "troski" wytrzyma dluuugo...
A co do zapaszku - jest to charakterystyczna cecha dwusuwa - bez niego i bez "ring ding ding ding" nie bylby tym co tygryski lubia najbardziej.
Jak to mawiaja za wielka woda : "Smokes gas - hauls ass" :lol:

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.09.2006 01:14
Posty: 114
Miejscowość: okolice Leszna, Wrocław
Quad: LT500R, LTR 450
Poprzednie quady: Yamaha Blaster
PostWysłany: 28.11.2006 00:01 
Wiem ze odkopuje temat
ale nikt nie napisał o leju w skrzyni :(
Co jaki czas powinien być wymieniany?
Jakiego oleju najlepiej uzywac?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 28.11.2006 09:25 
Dobrego przekładniowego :) Ważne żeby nie był to zwykły 10W40 do silników czterosuwowych bo będzie ci się ślizgać sprzęgło.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.09.2006 01:14
Posty: 114
Miejscowość: okolice Leszna, Wrocław
Quad: LT500R, LTR 450
Poprzednie quady: Yamaha Blaster
PostWysłany: 28.11.2006 18:08 
a mogłbyś przytoczyc przykłady tego " dobrego przekladniowego" ?
bylby bardzo wdzieczny gdyz pytajac o rade majstra od motocykli wlasnie mi zalecil 10W40
Chcialbym aby quadzik byl odpowiednio pielegnowany by sluzyl również jego przyszlym wlascicielom ....
Dodam ( jesli to ma znaczenie ) ze quad jest z 2004 roku używany srednio intensywnie ( okolo 1,5 godz jazdy codziennie ) 70% w terenie 30% na torze.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 28.11.2006 19:19 
Takim olejem jest na przykład olej Castrola, MTX Part Synthetic (półsyntetyczny) o normie lepkości SAE 80.
można też uzywac Motula 10W40 ale w wersji przekładniowej do silników 2T z mokrym sprzęgłem (Transoil Expert)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 76 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.