Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 13:20



Odpowiedz  [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna
Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 06.10.2005 22:18 
Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Ponieważ już parę osób że się tak wyrażę "gwałci" mnie o pomoc przy ustawieniu zbieżności quada, tutaj postaram się wyjaśnić wszelkie wątpliwości z tymże związane.
Większość z nas zaczyna mieć problem ze zbieżnością na ogół po poważniejszych glebach/wypadkach/uderzeniach kołem w "coś" , bądź po ewentualnej rozbiórce "przodu" bez zmierzenia długości drążków (tu pozdrowienia do Pana, który wie że o nim teraz mówie :D).
Zostaje wtedy zaburzona geometria przodu i quad zaczyna się dziwnie zachowywać - "myszkuje", ciężko się skręca zwłaszcza w miejscu lub przy małych prędkościach, albo zaczyna "uciekać" w lewo lub w prawo po puszczeniu kierownicy.
Jest to na ogół wynikiem odkształcenia się ramy albo drążków kierowniczych, tak jak wspomniałem już wcześniej po jakimś "urazie".

Wracajając do tematu :
Co będzie potrzebne
- Klucze płaskie dobrej jakości, żeby nie "objechać" mocno przykręconych nakrętek (najpopularniejsze pary to 10/12 i 12/14, zdarzaja się ale to bardzo bardzo rzadko 14/17)
- Średnio ciężki kolega/koleżanka(i), liczba dowolna :lol: , ważne żeby osiągało to towarzystwo ciężar około 75 kg.
- Taśma do pomiarów

Opis Wykonania
1.Ustawić quada na płaskim gruncie (beton/asfalt)
2.Ustawić sprężyny w przednich amorytzatorach do pozycji fabrycznej (na ogół pośrodku)
3.Upewnić się że ciśnienie w obydwu oponach jest takie samo
4.Ustawić kierownice w pozycji "wyprostowanej" (lub koła jeśli ktoś ma krzywą kierownicę ;) )
5.Ustawić wymieniony wcześniej ciężar na quadzie.
6.Zmierzyć dystans A i B (tak jak na załączonym rysunku na dole) a następnie obliczyć różnicę pomiędzy A i B (A - B)
7.Różnica ta powinna wynosić od ok. 0 do max. 20 mm, w zależności od sprzetu, na początek proponuję 8-10 mm a potem dokonać ewentualnej korekty. Ustawiamy to poprzez odkontrowanie nakrętek na obu drążkach i przekręcenie ich mniejszym kluczem w odpowiednią stronę (śruba rzymska). Krecimy dotad az uzyskamy potrzebna odlegosc, oczywiscie po tyle samo obrotow na obu drazkach.
8.Zakontrowac nakretki i Voilla !

UWAGA DLA POSIADACZY QUADÓW PRZEPRAWOWYCH Honda I Polaris (z przednim zawieszeniem McPherson) - w tym wypadku producent zaleca rozbieżność :

Polaris wszystkie modele z lat 1998-2006 o pojemnościach od 250 do 800 - rozbieżność 3-6 mm
Honda Rubicon 500 - 24-15 mm
Honda Rincon 650/680 - 15-9 mm


Image

Krz "doklej" to na górze Warsztatu, bo to jest rzecz do ktorej się czesto wraca.

A was, jeśli macie serwisówki proszę o dopisywanie jaka powinna być dlugosc drazkow lub rożnica miedzy A i B (różnie to podają, zasada działania ta sama)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


Ostatnio zmieniony przez aXcid 19.05.2008 18:22, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.10.2004 10:20
Posty: 873
Miejscowość: Nysa "Draper City"
Quad: Polaris 850 Xp
PostWysłany: 07.10.2005 08:56 
Uprzejmie dziekuję za odpowiedź, użytkownicy Kawasaki ekstremalnie traktujący sprzęt :diabeł: często będą kożystać z tych rad. Pozdrawiam :D


 
Profil Facebook

Rejestracja: 18.11.2003 14:58
Posty: 135
Miejscowość: mazowsze
PostWysłany: 24.11.2005 10:23 
Zbiezność
Mam pytanie czy ta reguła dotyczy takze foremana ? Gdy kupiłem quada w salonie to miał ustawiona rozbieżność karykaturalną bo ok 3cm i Ciśnienie w oponach 0,8atm co spowodowało zniszczenie opon przednich po 500 km teraz sam ustawiłem rozbieżność (bo tak mi powiedzieli w serwisie na -1) czy powinienem przestawić na zbieżność tak jak to jest w samochodach?

Pozdrawiam

Zbyszek


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 24.11.2005 11:03 
Zbychu popatrz jak jest w serwisówce od Foremana , troszkę inaczej niż narysował Axcid ,pewnie dla każdego sprzętu jest inaczej:

Image


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.11.2003 14:58
Posty: 135
Miejscowość: mazowsze
PostWysłany: 24.11.2005 11:31 
Rozbieżność
UFFF!! znaczy się mam dobrze .dzięki

Zbyszek


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 24.11.2005 20:19 
Zgadza się , dlatego też prosiłem o "doklejanie" info o innych quadach :) dzięki 2can za Foremana!

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.09.2005 16:15
Posty: 1441
Miejscowość: okolice W-wy
Quad: G00fi
PostWysłany: 22.12.2005 22:46 
Uwaga do "modów" - usuwać trzeba z głową. Konia z rzędem temu, kto domyśli się (nie znając treści usuniętego postu), że powyższe dotyczy jednego z najpopularniejszych (?) w Polsce modeli quada ?
Chętnie bym swój post wyedytował, ale nie mogę :płacz:
No dobra, pokrytykowałem sobie, :uśmiech: ale mam nadzieję że moja krytyka była konstruktywna :idea: i przy okazji usuwania tego postu dopiszecie w poprzednim, że dotyczy on Grizzly

//Poprawione. Krytyka konstruktywna - racja po twojej stronie ;)
aXcid

_________________
Jeździć każdy może, ale nie każdy powinien...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2006 19:21
Posty: 306
Quad: była Honda Foreman 450 S, może coś jeszcze będzie
PostWysłany: 03.05.2007 17:50 
Witajcie, no to jak to ma być z tym Foreman'em??? Koła mają być zbieżne (z przodu węziej), czy rozbieżnie i jaka ma być ta różnica pomiędzy przodem a tyłem opony??? Czy symbol -20mm (minus) oznacza zbieżne z przodu czy rozbieżne ???

pzdr
zyggy


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.09.2006 12:04
Posty: 58
Miejscowość: GDYNIA
Quad: YFM 350R-W (silnik tuning), T-REX 600 superior
PostWysłany: 03.08.2007 16:44 
mi tłumaczyli że ma być rozbieżnie.
więc cały czas tak ustawiam.
może to błąd?


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 04.08.2007 11:37 
błąd

powinno być lekko zbieżnie
i w samochodach i quadach

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 06.08.2007 07:59 
Krecie na popoważnie zbieżnie? czy tradycyjnie sobie robisz jaja...?
Moja rozbieznosc cos się ostatnio powiekszyla wiec może warto to wyregulowac...


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 06.08.2007 08:28 
denis, nie przeginaj ;)

to działa tak... zbieżność 'idealna' to wtedy jak masz koła ustawione na zero czyli idą równolegle do siebie prosto, conie ? Nooo... ale przy jeździe do przodu siła działa tak, ze ci te koła automagicznie rozpycha na zewnątrz, czyli robią się rozbieżne (zalożenie że badamy pojazd 4x4 albo z napędem na tył, czyli quad albo terenówka) więc ustawiasz je lekkko zbieżnie (2-5-10mm w zaleznosci co tam producent nakazał i wymyślił w manualu) tak żeby jadąc, kiedy te koła się rozjadą (luzy w zawieszeniu, naprężenia itd itp) to wlasnie wtedy ustawiały się prosto...

paniatna ??

trochę inaczej to wyglada w autach osobowych z napędem na przód, tam faktycznie trzeba delikatnie rozbieznie ustawić bo jak ruszasz to koła wyrywają do przodu i się schodzą do środka :)

(poza tym, sama nazwa pozycji w cenniku na stacji diagnostycznej "Ustawianie zbiezności")

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 06.08.2007 12:58 
No to takie logiczne. Znaczy że pierwszy rysunek Axida jest do bani...albo dotyczy tylko quadow tylnonapedowych...? Dalej dla Grizzly jest dokladnie jak opisujesz czyli lekko zbieżnie ( o ok. 0 do 10 mm ).


 
Profil

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 06.08.2007 12:59 
rysunek axcida jest dobry :)

zobacz gdzie jest 'przód pojazdu' :D

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.11.2005 18:45
Posty: 845
Miejscowość: legionowo
Quad: Suzuki Vinson 500, Honda Rincon 680
PostWysłany: 06.08.2007 13:31 
Oops! zgadza się.. :szok:


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 201 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 67 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.