Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Zmiana biegów bez puszczania gazu
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.06.2024 04:00



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Zmiana biegów bez puszczania gazu 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.06.2006 21:26
Posty: 110
Miejscowość: Piaseczno
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 20.06.2007 21:59 
Zmiana biegów bez puszczania gazu
Witam :) pytanie brzmi następująco : czy stanie się coś ze sprzętem ( YFZ 450 ) jeśli np. na starcie dojdę do 4 biegu przy zmianie używając sprzęgła ale nie puszczając gazu ? z góry dziękuje za pomoc :) Pozdrawiam

_________________
Born 2 ride.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 21.06.2007 10:32 
Raczej nie... Ja tak robiłem w chińczyku i skrzyni się nic nie stało... To była jednya rzecz której się nic nie stało :lol: Mam YFZ i jakoś nie czuję potrzby zmiany bez puszczania gazu....

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 21.06.2007 10:58 
Nie zamknięcie gazu i wciśnięcie sprzęgła spowoduje wzrost obrotów, gdyż obciążenie ze strony przeniesienia napędu znika. Ówczesne silniki mają odcięcie zapłonu, ale należy uważać, żeby nie przekręcić silnika. Dam prosty przykład jechałem z kierowcą rajdowym samochodem, sprzęt szedł po maksymalnych obrotach, nastąpiła redukcja, z 5 tego biegu na 4, niestety weszła 2...ka. Odcięło zapłon silnik był na wysokich obrotach, niestety samo odcięcie nie pomogło, gdyż zmiana przełożenia już na za wysokich obrotach na niższe spowodowała jeszcze większe przełożenie i obroty silnika. Pojawił się tylko biały dym... silnik zgasł. Na postoju kręcił szybko. Efekt 4 dziury w tłokach, pogięte korby, i uszkdozona głowica - połamane zawory. Biała 3 sek chmura to był płyn chłodniczy który odparował dostając się do cylindrów przez pękniete ścianki... :?


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.06.2006 21:26
Posty: 110
Miejscowość: Piaseczno
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 21.06.2007 18:13 
ale zmiana trwa tyle co mrugnięcie oka i jeszcze ani razu nie doszedłem do odcięcia. Na myśli mam zmianę biegu na wyższy... :P

_________________
Born 2 ride.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 21.06.2007 19:28 
A co ze sprzęgłem po mojemu to ono najwięcej dostaje popalić przy takim sposobie przekładania biegów w końcu silnik wchodzi na większe obroty puszczasz sprzęgło i musi ono ślizgnąć..... osobiście nie popieram... na pewno skróći żywotność sprzęgła


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 21.06.2007 19:35 
No a jak normalnie strzelasz ze sprzęgła to nie ślizga się? Takie sprzęgło przy zmnianie biegów bez odpuszczania gazu wytrzyma długo. Ja robie takie coś, że jadę na półsprzęgle cały czas i tylko hamulcem go zatrzymuję (mowa oczywiście o jeździe na dwóch kołach) i jak narazie odpukać nic się nie dzieje.

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 22.06.2007 08:48 
Jazdy na półsprzegle najprostszą drogą do jego spalenia, zaś strzały do wybicia kosza sprzęgłowego (który będzie kosztował 4 cyfrową sumę) :zły: I to nie będzie trwało długo, zanim zacznie ci się ślizgać. Przy zmianie biegów z duża iloscią gazu obciazenie sprzęgła jest mniejsze, ze względu na rozsprzęglone tarczki, chodzące bez żadnego nacisku.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 22.06.2007 09:01 
No niestety inaczej nie mogę... Strzelać muszę przy każdym tricku który robię z miejsca, do szybkich gum za barzo nie strzelam, ale wolne robie ze strzału bo wygodniej. Z jazdą na półsprzęgle to jest tak, że nie dam rady jednym palcem bawić się sprzęgłem niestety, ale już wykombinowałem sposób aby dać rade puścić 2 palce :diabeł:

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 22.06.2007 09:15 
Nie no ja ci nic nie zarzucam - uprzedzam tylko że sprzęgło długo nie pochodzi, po prostu musisz być na tką ewentualność przygotowany - komplet tarcz ze sprężynami EBC około 300 zł, Kosz sprzegłowy około 1200.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.07.2006 20:27
Posty: 320
Miejscowość: b-stok
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 22.06.2007 11:50 
Spoko 8) Jestem na to przygotowany od początku sezonu :P

_________________
www.bikepics.com/members/kuba9449 <--- Zapraszam


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.06.2006 21:26
Posty: 110
Miejscowość: Piaseczno
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 22.06.2007 22:22 
Dobra ... Tak czy siak dzięki za podpowiedzi :) Pozdrawiam

_________________
Born 2 ride.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.