Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [PORADNIK] Dlaczego warto dbać o luzy zaworowe?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 04:10



Odpowiedz  [ 1 post ] 
[PORADNIK] Dlaczego warto dbać o luzy zaworowe? 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 21.03.2015 08:45 
[PORADNIK] Dlaczego warto dbać o luzy zaworowe?
Drodzy forumowicze. W związku z tym ,że wiele użytkowników zapomina po okresie zimowania maszyn (tak tak quadowcy mają sezon cały rok ;) ) ,ale nie każdy a więc postanowiłem przedstawić kilka istotnych kwestii na temat zaworów oraz ich serwisowaniu.


Sam znam wiele osób ,które zapominają ,że trzeba zajrzeć do zaworów.

Niektóre silniki najczęściej 450 wyczynowe niekiedy nie posiadają dźwigienek z regulacją a płytki ,którymi reguluje się luzy.
Płytki wraz z eksploatacją trzeba zakładać coraz cieńsze ze względu na zużywanie się zaworów dlatego dystans pomiędzy trzpieniem zaworu a wałkiem się zmniejsza. ( W serwisówkach powinny być zawarte informacje przy jakiej grubości płytki należy wymienić zawory )


A więc.. jakie mogą być skutki nieodpowiedniej eksploatacji.


Image
Skutki zbyt małego luzu?

-Gorące gazy (KOLOR CZERWONY) tworzące się podczas sprężania przepływają szczeliną pomiędzy zaworem a gniazdem zaworowym. Zawory wraz z gniazdem ulegają wypalaniu !

- Zawory są ciągle podparte w efekcie tego sprężyny zużywają się szybciej , nacisk zaworu na dźwignie zaworową powoduje wycieranie się powierzchni roboczej wałka rozrządu jak i powierzchni ślizgowej dźwigni zaworowej.

Sytuacja druga.
Image

Zbyt duży luz również nie działa pozytywnie a wywołuje tylko negatywne skutki.

-Uderzanie zaworu w gniazdo powodując szybsze zużycie w efekcie tego zawór traci szczelność i może wpaść do kanału.

-Klepanie dźwigni w zawór. Luz pomiędzy dźwignia a zaworem jest na tyle duży ,że występuje stukanie powodujące nierównomierne zużycie wałka oraz szybsze zużycie powierzchni ślizgowej dźwigni.



Co daje nam odpowiedni luz zaworowy?
-Bezproblemowe odpalenie silnika w każdych warunkach.
-Równomierną pracę
-Dobre wkręcanie na obroty
-Długą eksploatacje.

Luzy dla waszego silnika znajdziecie w Serwisówkach (SERVICE MANUAL). Luzy ustawiamy na zimnym silniku !


Myślę ,że wielu osobą się przyda :) Ps.Grafika niewyrafinowana to tylko PAINT :)

Edit na prośbę Autora. //Nazir

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


Ostatnio zmieniony przez Nazir, 27.03.2015 00:02, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1 post ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 62 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.