Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
jak wydajniejsze chłodzenie to zalecana była by taka operacja:
1. Chłodnica Fluidyne - większa powierzchnia robocza (lepsze chłodzenie) oraz zwiększony przepływ cieczy poprzez zastosowanie grubszych rdzeni i to wszystko wykonane z aluminium lotniczego! (ta sama masa lub mega minimalnie większa) Chłodnica jest o 33% wydajniejsza od orginału.
![Image](http://image.atvrideronline.com/f/28143061+w750+st0/1004_atvp_05_z+ultimate_suzuki_LTR450+fluidyne_radiator.jpg)
2. Weże silikonowe - pobno odbierają temperaturę o jakieś 2 do 4 stopni (sprawdzane w YFZ z big bore z czujnikiem). Eliminują wadę orginału czyli puchnięcię oraz nadają świetny wygląd.
![Image](http://www.tmdesignworks.com/images/subcat-CV4-Red-Blue-Yellow.jpg)
3. Układ wydechowy - orginalny tłumik głównie ze względu na przegrody jest dość toporny i ciężki, wymieniając go na, np. Krabonowy Akrapović (waga:1,9kg) odpada dobrych parę kg, mamy wtedy i zmiejszenie wagi, wzrost mocy i lepszy "wydmuch" gorących spalin. Świetnie świeci przykładem LTR naszego kolegi z forum
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Image](http://i181.photobucket.com/albums/x224/aRczi86/tuning/DSC09183.jpg)
4. Chłodnica oleju - również możemy ją zastosować bo.. czemu nie? Jedyny minus w Twoim przypadku to dodatkowe obciążenie.
![Image](https://lh5.ggpht.com/_y80tY6LwktU/TRIoZoPM1mI/AAAAAAAAASA/rrtbDBW-ISs/s1024/chlodnica_oleju_002.jpg)
5. Radiatorki - stosowane do dodatkowego chłodzenia cieczy (maksymalnie montujemy 2 szt.) różnych kształtów, gabarytów itd.
Innowacyjne
![Image](http://www.multi-moto.eu/files/galleries/id6/5/9/1/id7062/0ad872eae8a6fe69.jpg)
Standardowe
![Image](http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/images/DSC02860.JPG)
6. Zawieszenie - jedyna z najlżejszych zawiech jakie mamy to tych firm, które stosują technologię "bez sprężynową":
![Image](http://image.atvrideronline.com/f/26887061+w750+st0/1004_atvp_04_z+ultimate_suzuki_LTR450+suspension.jpg)
![Image](http://farm3.static.flickr.com/2796/4150195972_7b62331e43.jpg)
7. Yoshimura Radiator Guard - polepszony i "bezpieczny" nawiew na chłodnicę.
![Image](http://www.cernicsracing.com/images/3673.jpg)
8. Odma oraz dolot - czytałem trochę na ten temat i nie jestem dokońca pewien jak to by się sprawdziło w quadzie ale w autach sportowych tak robią. Rurka, która leci od odmy do dolotu w razie "kichnięcia" lub tym podobnych wrzuca tam olej oraz gorące powietrz.
W celu nie zanieczyszczania mieszanki te rurkę zastępujemy mini filterkiem stożkowym, który wyrzuca te powietrze do atmosfery. Co do dolotu, ten plastikowy wywalamy i wstawiamy metalowy (np, alu), co w tym przypadku skutkuje dostarczaniem zimego powietrza i mieszanka jest bardziej "wybuchowa" a to oznacza podniesieniem mocy w jakimś tam stopniu.
Filtr na odmę
![Image](http://www.tomas.com.pl/images/produkty/0/591/0n7j8ahsk18xkhcwyfyy.jpg)
![Image](http://www.tomas.com.pl/allegro/rozne/odma.jpg)
Dolot
![Image](http://www.knfilters.com/images/l/63-1124.jpg)
![Image](http://autostyle.pl/images/MA-1001.jpg)
9. Aluminiowe piasty - zmniejszona waga to na pewno, ale najlepiej brać tylko markowe i testowane (w tym przypadku AMA ATV MX!) produkty, bo zdowie mamy tylko jedno.. a nie wiadomo jak to jest z wytrzymałością choćby od Chińskich produkcji na licencjach amerykańskich (np, G-Force)
![Image](http://image.atvrideronline.com/f/26887151+w750+st0/1004_atvp_19_z+ultimate_suzuki_LTR450+aluminum_wheel-hub.jpg)
10. Pływające tarcze - wymieniając komplet (3 szt.) również odpadnie trochę na wadze ale dodatkowo uzyskamy lepsze chłodzenie systemu hamulcowego.
Tu Pani ładnie prezentuje przykład takiej tarczki
![:D :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Takie tarcze obowiązkowo w zestawie z przewodami w oplocie, a najlepiej sportową pompą, np. Bringera.
![Image](http://www.hsdracing.com/prodimages/Streamline/streamline-brake-rotors.jpg)
![Image](http://www.dynotech.pl/beringer/beringer_pompy_pliki/image004.jpg)
Się troszkę rozpisałem ale jak znajdę czas i chęci to dopiszę jeszcze jak coś się tam znajdzie. Zawsze też można wykonać darmowy tuning i wiele innych bajerków: obciąć plastiki (jak pisałem wcześniej) i wywalić rurkę je trzymającą, wywalić osłonę kolanka, wyciąć jej mocowania i zrównać z powierzchnią kolanka, wywalić lampy przód i tył, ich okablowanie oraz czujniki(załączniki), w tym przypadku wywalić również te przełączniki na kierownicy a ssanie przenieść albo wywalić i zastosować "krótkie-ręczne" odrazu przy wtrysku, nie montować metalowego "bajeru" na osłonę zebatki tylko zostawić to tak jak jest i inteligentnie ją obciąć, wyalić ham. ręczny i wrzucić zaślepkę z alu lub tytanu, kolumna też z seryjnej na jakąś tuningową oraz cała reszta czyli wahacze itp.
No! Może odezwę się wkrótce..