beny belgia napisał(a):
więc pozostaje mi tylko zakup
Zakup sobie jakąś zdezelowaną używkę na Allegro i po sprawie. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz w granicach 100-150 zł.
Grrr, kolejny co mi urzyna literki z nicka ... będę banował !
ATV250 napisał(a):
mam pytanko czy jak Kupię teraz raptorka 700 2006rok to warto wlozyc taki zestawik: wydech przelotowy FmF,system kontorli wtrysku czy cos takiego też fmf i filtr stożkowy k&n . Bardzo zniszczy to silnik??
Na sam poczatek, to zakup Raptora i nie dłub - tylko pojeździj. Zanim się przyzwyczaisz do jego momentu to trochę potrwa. A potem sam zdecydujesz czy potrzebny ci jeszcze tuning. Odpowiadajac na pytanie - żeby było to skuteczne to (po raz n-ty to pisze ale co tam
) :
A. Modyfikacja układu paliwowego (dysze/mapa)
B. Modyfikacja układu dolotowego (Filtr, jeśli stożkowy to koniecznie z "ubrankiem", poszerzenie otworu wlotowego do Airboxa)
C. Modyfikacja układu wydechowego. Przelotowego tłumika nie polecam bo po pierwsze będziesz codziennie wydłubywał widły spomiędzy żeber, po drugie po godzinie jazdy Tobie i osobom jadącym z Tobą odpadną uszy. Mam w YFZ wałek, porting plus wydech N-Motion. Efekt jest taki, ze na motobazarze na kilkaset maszyn,w tym przegląd najróżniejszych tuningowanych szlifierek i customów mam najgłośniejszy sprzęt . NIE warto.
Rozejrzyj się za wydechem o dobrej przepustowości, ale i odpowiednio wyciszonym dźwięku - najlepiej mieszczącym się w normie 96 dB. Trinity, Dr. Dubach, HMF. Nie ubierz się w Big Guna, czy też monster Pipe'a bo efekt będzie jak opisałem wyżej. To się nadaje tylko do zamkniętych zawodów.
Musimy coraz bardziej pamiętać o normach hałasu. Jak my będziemy bruździć, ryczeć ludziom nad głowami i robić ogólną "wieś" to nam też się dobiorą do zadków. I skończy się jazda, gdziekolwiek indziej niż poza zamkniętymi torami