Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Suzuki LTR tuning
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 10:34



Odpowiedz  [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna
Suzuki LTR tuning 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 15.03.2008 18:44 
Suzuki LTR tuning
Pracuję nad wyciśnięciem dodatkowych koni mechanicznych, przez zwiększenie ilości paliwa. Quad to pojazd jednego z forumowiczów. Pojazd wygląda bardzo śmiesznie, z całą plątaniną kabli. Dla zainteresowanych, komputer przez dwie centralki zbiera informacje z czujników. W tym wypadku, sonda lambda-AFR skład mieszanki, TPS otwarcie przepustnicy w % oraz RPM-obroty silnika.

Image

Komputer pracuje jak rozbudowany data logger. Zapisane dane dla poszczególnych prób, są analizowane w postaci wykresów, lub tabeli. Gotowe charakterystyki pokazują gdzie za pomocą komputera dodać lub odjąć paliwo.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 15.03.2008 19:00 
A jakie rokowania na dodtkowe konie? ;)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 15.03.2008 21:35 
10KM więcej realne, ale to także zasługa wydechu i kolektora-tu Akrapovic oraz filtr Twinair.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 16.03.2008 08:03 
To cholernie dobry wynik :okok: Ciekawe czy zbiera się w pełnym zakresie obrotów, czy raczej bardziej z dołu i czy można to regulować np. na module (Power Commander) ?


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.06.2007 21:38
Posty: 104
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
PostWysłany: 16.03.2008 12:05 
informuj o wynikach jestem bardzo ciekawy :)

Pozdro


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.03.2008 17:43 
Łukasz przy pracy ;)

Image

Image

Image

Udało się poprawić skład mieszanki. Pozornie subiektywne odczucia właściciela do nie wchodzenia na obroty w wysokim zakresie potwierdziły się w testach. Odcięcie paliwa następuje przy około 10 000 obr./min co już świadczy z jakim silnikiem mamy doczynienia... ;)

Po poprawkach i kolejnych jazdach próbnych dane zostały zweryfikowane i czas reakcji - napełniania silnika się poprawił o czym świadczą krzywe obrotów w czasie. Spróbuje przedstawić niebawem bardziej obrazowe dane. Mam około 3 godzin zapisu z 3 kanałów z datalogera-komputera.

Niestety osoba tuningująca sprzęt poszła na skróty i wgrała gotowy profil od innego układu wydechowego... a wystarczy niewielka różnica w przelotach, żeby mapa przestała działać... w opisie była od systemu White Brothers, a tu mieliśmy Akrapovica... w opisie profilu w PowerCommanderze było to od razu widać. Taki profil dostępny ze strony Dynojeta nie ma prawa działać, i może spowodować spore szkody.


 
Profil Facebook WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.03.2008 19:44 
W/g wstępnych pomiarów udało się urwać około 2 sekund, w porównaniu do tego co było, oraz poprawić pracę silnika przy obrotach granicznych, gdzie silnik się poprostu zalewał i nie wchodził na obroty.

Image

Ciekawostką jest ogranicznik max. obrotów, tzw. rev limiter, działa bardziej łagodnie w przypadku nie puszczenia gazu, odcina z dużą częstotliwością w porównaniu do innych maszyn, myślę, że konstruktorzy uwzględnili latanie z max. prędkościami na odcięciu-max wykręcanie biegów. Faktem jest, że ten silnik robi 10 000 obr./min!


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 16.03.2008 20:25 
Jetem pod wrażeniem ! :D 10.000tys. obrotów - musi być pociskiem :!:


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.06.2007 21:38
Posty: 104
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
PostWysłany: 16.03.2008 23:02 
no nieźle jestem pod wrażeniem a jaka moc?


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.03.2008 23:28 
W tym wypadku zakres zestrojenia, airboxu i wydechu jest w stanie dać do 8KM więcej. Następny krok to zmiany mechaniczne.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 16.03.2008 23:48 
To bardzo, dużo jak na modyfikacje elektroniczne.


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 17.03.2008 09:31 
Przedewszytkim efek daje kolektor i wydech, otwarty airbox i przelotowy filtr powietrza. Elektronika tylko pozwala zgrać ten zestaw.

Na stockowym kitcie można strojąć uzyskać 2KM więcej...


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 17.03.2008 10:46 
macie mozliwosc zrobic mu dyno run? ciekawy jest wykresu :uśmiech:

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 17.03.2008 11:39 
Co hamownia inny wynik.

Ja mam dostęp tylko do motocyklowej. Jak już kiedyś pisałem, jak sprzęt przyspiesza o sekundę lub więcej lepiej to dane mocy to kwestia drugorzędna, bo przecież o to chodzi.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 17.03.2008 13:36 
mimo wszystko fajnie bylo by popatrzyc na wykresik :uśmiech:
beda jeszcze jakies zmiany mechaniczne?

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 156 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.