Odświeżam temat. Obiecałem kiedyś. Mam już projekt, a elementy kurzą się bez sensu na półce. Temat ważny dla wszystkich ekstremalnie jeżdżących w przeprawówce oraz rajdach szybkich enduro, gdzie silnik jest bardzo termiczne obciążony, a chłodnica cieczy zaklejona po brzegi błotem.
W G700 chłodnicę oleju możemy zamontować na dwa sposoby. Pierwszy to przerobienie fabrycznej kobry - magistrali z przodu karteru, która odpowiada za dostarczanie oleju do głowicy. Musimy kupić dłuższe śruby i rozciąć oraz zalutować środkowe oczko wpinając w to miejsce węże chłodnicy oleju.
Drugi sposób jest łatwiejszy, kupujemy tuningowy adapter i w to miejsce wrzucamy chłodnicę oleju. Adapter wchodzi pod filtr oleju. Duży plus to łatwość obsługi i możliwość zamocowania zegara odpowiadającego za temperaturę oleju. Obudowa adaptera ma dodatkowe na niego miejsce: