Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
jak wydajniejsze chłodzenie to zalecana była by taka operacja:
1. Chłodnica Fluidyne - większa powierzchnia robocza (lepsze chłodzenie) oraz zwiększony przepływ cieczy poprzez zastosowanie grubszych rdzeni i to wszystko wykonane z aluminium lotniczego! (ta sama masa lub mega minimalnie większa) Chłodnica jest o 33% wydajniejsza od orginału.
2. Weże silikonowe - pobno odbierają temperaturę o jakieś 2 do 4 stopni (sprawdzane w YFZ z big bore z czujnikiem). Eliminują wadę orginału czyli puchnięcię oraz nadają świetny wygląd.
3. Układ wydechowy - orginalny tłumik głównie ze względu na przegrody jest dość toporny i ciężki, wymieniając go na, np. Krabonowy Akrapović (waga:1,9kg) odpada dobrych parę kg, mamy wtedy i zmiejszenie wagi, wzrost mocy i lepszy "wydmuch" gorących spalin. Świetnie świeci przykładem LTR naszego kolegi z forum
4. Chłodnica oleju - również możemy ją zastosować bo.. czemu nie? Jedyny minus w Twoim przypadku to dodatkowe obciążenie.
5. Radiatorki - stosowane do dodatkowego chłodzenia cieczy (maksymalnie montujemy 2 szt.) różnych kształtów, gabarytów itd.
Innowacyjne
Standardowe
6. Zawieszenie - jedyna z najlżejszych zawiech jakie mamy to tych firm, które stosują technologię "bez sprężynową":
7. Yoshimura Radiator Guard - polepszony i "bezpieczny" nawiew na chłodnicę.
8. Odma oraz dolot - czytałem trochę na ten temat i nie jestem dokońca pewien jak to by się sprawdziło w quadzie ale w autach sportowych tak robią. Rurka, która leci od odmy do dolotu w razie "kichnięcia" lub tym podobnych wrzuca tam olej oraz gorące powietrz.
W celu nie zanieczyszczania mieszanki te rurkę zastępujemy mini filterkiem stożkowym, który wyrzuca te powietrze do atmosfery. Co do dolotu, ten plastikowy wywalamy i wstawiamy metalowy (np, alu), co w tym przypadku skutkuje dostarczaniem zimego powietrza i mieszanka jest bardziej "wybuchowa" a to oznacza podniesieniem mocy w jakimś tam stopniu.
Filtr na odmę
Dolot
9. Aluminiowe piasty - zmniejszona waga to na pewno, ale najlepiej brać tylko markowe i testowane (w tym przypadku AMA ATV MX!) produkty, bo zdowie mamy tylko jedno.. a nie wiadomo jak to jest z wytrzymałością choćby od Chińskich produkcji na licencjach amerykańskich (np, G-Force)
10. Pływające tarcze - wymieniając komplet (3 szt.) również odpadnie trochę na wadze ale dodatkowo uzyskamy lepsze chłodzenie systemu hamulcowego.
Tu Pani ładnie prezentuje przykład takiej tarczki
Takie tarcze obowiązkowo w zestawie z przewodami w oplocie, a najlepiej sportową pompą, np. Bringera.
Się troszkę rozpisałem ale jak znajdę czas i chęci to dopiszę jeszcze jak coś się tam znajdzie. Zawsze też można wykonać darmowy tuning i wiele innych bajerków: obciąć plastiki (jak pisałem wcześniej) i wywalić rurkę je trzymającą, wywalić osłonę kolanka, wyciąć jej mocowania i zrównać z powierzchnią kolanka, wywalić lampy przód i tył, ich okablowanie oraz czujniki(załączniki), w tym przypadku wywalić również te przełączniki na kierownicy a ssanie przenieść albo wywalić i zastosować "krótkie-ręczne" odrazu przy wtrysku, nie montować metalowego "bajeru" na osłonę zebatki tylko zostawić to tak jak jest i inteligentnie ją obciąć, wyalić ham. ręczny i wrzucić zaślepkę z alu lub tytanu, kolumna też z seryjnej na jakąś tuningową oraz cała reszta czyli wahacze itp.
No! Może odezwę się wkrótce..