Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 04:12



Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Yamaha
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.05.2008 10:35
Posty: 775
Miejscowość: Bielsko-Biała
Quad: YFZ450 & Banshee`89
PostWysłany: 06.12.2010 16:11 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Widzę,że na Alledrogo pojawił się sprzedający, który wykonuje wszystkie części do quadów z carbonu. :P

_________________
Prawdziwa pasja to taka, dla której poświecisz każdą sekundę wolnego czasu...
#152 ATV Bielsko-Biała
Pozdrawiam, Grexik :diabeł:


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 06.12.2010 22:36 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Chciałbym Sprzęt zrobić głównie pod mx,więc zależy mi na wadze ale nie a wszelką cene,wytrzymałość części jest też ważna bo chodzi również o bezpieczeństwo.Uwazam ,,że z karbonu można porobić niektóre szpargały ale na pewno nie wahacze ,chyba,że będą miały szkielet np z aluminium.Z karbonu można robić bardzo wytrzymałe części które są lzejsze nawet od tyttanowych ale wiedze na temat takich technologi posiadaja tylko nieliczni ( jest wiele samolotów wykonanych z włóna węglowego)Carbon ma dużą wytrzymałość jeżeli dany element jest dobrze zaprojektowany.Ja mam zamiar głównie skupić się na aluminium,a jeżeli chodzi o silnik to priorytetem będzie zwiekszenie wydolnosci układu chłodzenia.Wkrótce podrzuce jakies fotki :o


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 07.12.2010 08:13 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Jeśli MX, to przy odchudzaniu pamiętaj o środku ciężkości. Dobrze wyważona maszyna dużo łatwiej się prowadzi na torze.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 07.12.2010 12:37 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dokładnie środek cięzkości trzeba trzymać bo inaczej będzie Cię na skokach wychylać w przód albo w tył.. nawet w bok! Również podczas jazdy zbyt ciężki tył będzie stawiał Sprzęt na koła a zbyt lekki nie będzie odpowiednio dociskał opon do nawierzchni i bedzię zbyt duży uślizg...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2007 15:11
Posty: 1332
Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
PostWysłany: 07.12.2010 20:20 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Z tym subframe aluminiowym to bym uważał. W YFZ jest taki seryjny i łamią się jak zapałki, każdy je jakoś wzmacnia lub kupuje tuningowe stalowe.
Kiedyś sam myślałem na tytanowymi śrubami lecz podobno porażka pomysł

_________________
Chyba się uzależniłem :^^D: jestem quadoholikiem :wizi:


#96 Piotr Wasik
Quadimodo Racing Team


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 05.02.2009 22:48
Posty: 88
Miejscowość: Białystok
Quad: LT-R450
PostWysłany: 07.12.2010 21:22 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
LTR450 od 2009 roku ma seryjnie aluminiową ramę tylna (subframe), muszę przyznać że wytrzymała MX i pełną rundę CC i nie widać sladów pęknięć, natomiast rama wzmacniana tuningowymi (z USA) wzmocnieniami (16 elementow) niestety nadal pęka , tak samo wahacz tył seryjny nie mowiac o tuningowych też tylko na sezon


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 18.12.2010 18:03 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Image
Udało mi się zrobic taki oto zbiorniczek ,uff łatwo nie było ( kilka blaszek poszło do kosza przed finalnym produktem) ale.... jest i nmiesci 0,5 litra więcej niż seryjny.Co prawda w ten sposób dodałem trochę masy ale chłodzenie poprawione zdecydowanie !!!! :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 18.12.2010 18:07 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
to raczej jest kupione :?: bo był na allegro identyczny.. jakim sposobem wykonałeś otwory i "dzióbki" ?


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 18.12.2010 19:27 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
może i byl na allegro ale ten to moje wykonanie,doprowadzenie oleju i odprowadzenie wyfrezowane cnc aczkolwiek można to zrobic z okraglego preta na tokarce.Pozostale krocce wytoczone.Wiekszego zbiornika do ltr chyba już nie da się zrobic,mocowania nie puszczaja.Zastanawiam się nad wzdloznym wspawaniem do zbiornika rurek 20 mm w celu jeszcze lepszego poprawienie chlodzenia oleju.


 
Profil
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 05.02.2009 22:48
Posty: 88
Miejscowość: Białystok
Quad: LT-R450
PostWysłany: 18.12.2010 20:36 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Ładnie! zrób na zapas parę sztuk na pewno się przyda, jak oceniasz koszty produkcji?


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 20.12.2010 08:46 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
dzięki!Fajnie ,ze się komuś podoba.Ale wiadomo tu chodzi głównie o funkcjonlność 0,5 litra więcej oleju to już konkretna poprawa chłodzenia.Najwięcej czasu zajmuje projekt ale wiadomo projekt musi być i to jest jednorazowa robota.W moim przypadku gięcie frezowanie toczenie to bajka jeżeli ma się oczywiście maszyny :lol: .Najwięcej czasu zajmuje spawanie ,zajeło mi ok 45 minut,przy np 10 egzemplrzach można ten czas skrócić dosyć konkretnie bo nie trzeba czekac aż po kilku cm spawania zbiornik ostudzi się i będzie go można ładnie dalej spawać dalej.Finalnie koszty wszystkiego tzn :materiału, materiału i gazu spawalniczego,energi to ok 55 pln reszta to mój czas :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 20.12.2010 14:48 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
wykonaj więcej sztuk na pewno znajdą się chętni ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 22.12.2010 13:55 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Wydaje mi się, że lepiej kupić starszą YFZ, która jest dużo lżejsza niż odchudzać ltr'a na siłę. Warto też zobaczyć swoją wagę. Ja na przykład ważę 90kg bez ciuchów i jak mam się ścigać z chuderlakami po 70kg ? Zrzucić z quada 20kg będzie cholernie ciężko.

Do tego część wyposażenia jest ciężkie - felgi jakie byś nie kupił to są cięższe od seryjnych. Wahacz tuningowy też lekki nie jest. Droga obrana przez Ciebie jest bardzo dobra, ale w Polsce nie ma ograniczeń silnikowych więc taniej i łatwiej wsadzić cylinder 500cc i mieć wszystko w tyłku.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 22.12.2010 16:36 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
dzięki za podpowiedż,ale na warsztat idzie ltr :lol: na razie schodzę z wagi pojazdu,wszystko jest ważone,felgi zostaja seryjne bo są najlżejsze.Silnik idzie bardziej w kierunku zwiekszenia jego potencjału ale nie względem mocy tylko względem wydolności (chłodzenie i jeszcze raz chłodzenie).Tak jak już pisałem wydech będzie Dasa plus mapa pod niego.To co można zamieniam na alu ,bumper już zrobiony jeden pod cross country ,a drugi pod mx.Co do mojej wagi 81 kg w okresie nic nie róbstwa :D więc do poczatku sezonu
74 kg bez problemu.Gdzieś wyczytałem,że ok 3 -4 kg mniej to tak jakby 1 KM więcej


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 22.12.2010 18:28 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
jak wydajniejsze chłodzenie to zalecana była by taka operacja:

1. Chłodnica Fluidyne - większa powierzchnia robocza (lepsze chłodzenie) oraz zwiększony przepływ cieczy poprzez zastosowanie grubszych rdzeni i to wszystko wykonane z aluminium lotniczego! (ta sama masa lub mega minimalnie większa) Chłodnica jest o 33% wydajniejsza od orginału.

Image

2. Weże silikonowe - pobno odbierają temperaturę o jakieś 2 do 4 stopni (sprawdzane w YFZ z big bore z czujnikiem). Eliminują wadę orginału czyli puchnięcię oraz nadają świetny wygląd.

Image

3. Układ wydechowy - orginalny tłumik głównie ze względu na przegrody jest dość toporny i ciężki, wymieniając go na, np. Krabonowy Akrapović (waga:1,9kg) odpada dobrych parę kg, mamy wtedy i zmiejszenie wagi, wzrost mocy i lepszy "wydmuch" gorących spalin. Świetnie świeci przykładem LTR naszego kolegi z forum ;)

Image


4. Chłodnica oleju - również możemy ją zastosować bo.. czemu nie? Jedyny minus w Twoim przypadku to dodatkowe obciążenie.

Image

5. Radiatorki - stosowane do dodatkowego chłodzenia cieczy (maksymalnie montujemy 2 szt.) różnych kształtów, gabarytów itd.

Innowacyjne
Image

Standardowe
Image

6. Zawieszenie - jedyna z najlżejszych zawiech jakie mamy to tych firm, które stosują technologię "bez sprężynową":

Image
Image

7. Yoshimura Radiator Guard - polepszony i "bezpieczny" nawiew na chłodnicę.

Image

8. Odma oraz dolot - czytałem trochę na ten temat i nie jestem dokońca pewien jak to by się sprawdziło w quadzie ale w autach sportowych tak robią. Rurka, która leci od odmy do dolotu w razie "kichnięcia" lub tym podobnych wrzuca tam olej oraz gorące powietrz.
W celu nie zanieczyszczania mieszanki te rurkę zastępujemy mini filterkiem stożkowym, który wyrzuca te powietrze do atmosfery. Co do dolotu, ten plastikowy wywalamy i wstawiamy metalowy (np, alu), co w tym przypadku skutkuje dostarczaniem zimego powietrza i mieszanka jest bardziej "wybuchowa" a to oznacza podniesieniem mocy w jakimś tam stopniu.

Filtr na odmę

Image
Image

Dolot

Image
Image

9. Aluminiowe piasty - zmniejszona waga to na pewno, ale najlepiej brać tylko markowe i testowane (w tym przypadku AMA ATV MX!) produkty, bo zdowie mamy tylko jedno.. a nie wiadomo jak to jest z wytrzymałością choćby od Chińskich produkcji na licencjach amerykańskich (np, G-Force)

Image

10. Pływające tarcze - wymieniając komplet (3 szt.) również odpadnie trochę na wadze ale dodatkowo uzyskamy lepsze chłodzenie systemu hamulcowego.
Tu Pani ładnie prezentuje przykład takiej tarczki :D
Takie tarcze obowiązkowo w zestawie z przewodami w oplocie, a najlepiej sportową pompą, np. Bringera.

Image
Image




Się troszkę rozpisałem ale jak znajdę czas i chęci to dopiszę jeszcze jak coś się tam znajdzie. Zawsze też można wykonać darmowy tuning i wiele innych bajerków: obciąć plastiki (jak pisałem wcześniej) i wywalić rurkę je trzymającą, wywalić osłonę kolanka, wyciąć jej mocowania i zrównać z powierzchnią kolanka, wywalić lampy przód i tył, ich okablowanie oraz czujniki(załączniki), w tym przypadku wywalić również te przełączniki na kierownicy a ssanie przenieść albo wywalić i zastosować "krótkie-ręczne" odrazu przy wtrysku, nie montować metalowego "bajeru" na osłonę zebatki tylko zostawić to tak jak jest i inteligentnie ją obciąć, wyalić ham. ręczny i wrzucić zaślepkę z alu lub tytanu, kolumna też z seryjnej na jakąś tuningową oraz cała reszta czyli wahacze itp.
No! Może odezwę się wkrótce..


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 34 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.