Autor |
Wiadomość |
Prezes91
Rejestracja: 02.03.2012 10:25 Posty: 68
Quad: Yamaha Blaster YFS 200
|
Wysłany: 12.04.2013 15:16
Yamaha blaster 4mil Stroker
Witam może mi ktoś przybliżyć o co to chodzi z tym 4mil Stroker
ewentualnie instrukcje jak to zrobić?
|
|
|
|
Boro
Rejestracja: 23.07.2007 13:06 Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
|
Wysłany: 12.04.2013 15:35
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
Tego nie da się zrobić. Stroker to zestaw do powiększania pojemności skokowej silnika. Zazwyczaj składa się on z wału korbowego (który może mieć zmienione wykorbienie), korbowodu (dłuższy) i tłoka. W przypadku 4mil jest to zapewne +4mm do oryginalnego skoku.
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 12.04.2013 16:36
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
da się zrobić (nie samemu, chyba ze otwierasz produkcje wałów konkurencyjna dla hr ), nie wiem jak do Blastera ale do banshee do wału +4 mm wystarczy lekko zebrać głowice lub użyć podkładki pod cylinder (której nie polecam) co do instrukcji jak to zrobić to hmmm - kupić gotowy zestaw za oceanem edit szukasz mocy w blasterze kup membrany V force, przestaw zapłon i już więcej za bardzo nie zrobisz, jedynie pozostaje porting cylindra - którego o ile wiem NIKT w pl nie zrobi bo zwyczajnie nikt nie ma takiej wiedzy jak nie masz jeszcze porządnego wydechu to od tego zacznij w 2T wydech to podstawa do dalszego dłubania -- dodano 12.04.2013 16:29 --edit 2 pogrzebałem i wychodzi na to ze w blasterze z głowicy trzeba by zebrać 2mm z tzw "domes" czyli miejsca w które wkręca się świece - kolejna sprawa że zebranie głowicy nieumiejętnie (nie zachowanie oryginalnych kątów) pogorszy lub całkowicie uniemożliwi prace silnika no i 4mm stroker da tylko 209cm3 zabawa nie warta zachodu ps jedyny sensowny zestaw do tunningu Blastera to np coś takiego http://www.ebay.com/itm/Blaster-YFS200-72mm-260cc-Ported-4mm-Hotrods-Hot-Rods-Big-Bore-Stroker-Kit-/350429396826?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item5197383f5a&vxp=mtrtyle ze po dzisiejszym kursie to 7700 zł po opłatach...
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Emhyr 12.04.2013 16:36, edytowano w sumie 7 razy
|
|
|
|
Prezes91
Rejestracja: 02.03.2012 10:25 Posty: 68
Quad: Yamaha Blaster YFS 200
|
Wysłany: 12.04.2013 17:00
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
mam dysze dynojet , przestawiony zapłon, wydech pro circuit mam takie pytanie dla mnie ważne potrzebuje przedni plastik do Blastera ale nie taki co mam teraz w avatarze tylko inny bardziej jakiś sposrtowy wie ktoś od jakich modelu pasuje ?
Ostatnio zmieniony przez Prezes91, 12.04.2013 17:00, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 12.04.2013 17:09
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
plastik nie będzie pasował raczej od niczego, "tunningowe" robią Maier, wydech masz, dorzuć do tego vforce4 i powinieneś być zadowolony
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
|
|
|
|
Prezes91
Rejestracja: 02.03.2012 10:25 Posty: 68
Quad: Yamaha Blaster YFS 200
|
Wysłany: 12.04.2013 17:11
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
a gdzie mogę dostać siedzenie do Blastera używkę tanio
|
|
|
|
DeeX
Rejestracja: 17.01.2012 16:15 Posty: 7 Miejscowość: Gdynia
Quad: Banshee
|
Wysłany: 13.04.2013 05:55
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
W internecie
|
|
|
|
Prezes91
Rejestracja: 02.03.2012 10:25 Posty: 68
Quad: Yamaha Blaster YFS 200
|
Wysłany: 13.04.2013 15:11
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
edit 2
pogrzebałem i wychodzi na to ze w blasterze z głowicy trzeba by zebrać 2mm z tzw "domes" czyli miejsca w które wkręca się świece - kolejna sprawa że zebranie głowicy nieumiejętnie (nie zachowanie oryginalnych kątów) pogorszy lub całkowicie uniemożliwi prace silnika
czy możesz mi dać jakieś instrukcje itp jak to zrobić?
|
|
|
|
wiewiur
Rejestracja: 02.11.2008 19:02 Posty: 1508 Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
|
Wysłany: 22.04.2013 17:39
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
Poczytaj na amerykańskich foraj, tam jest multum tematów na ten temat a co do plastiku to możesz albo go kupić np. W stanach albo kupić seryjny od Blastera...
|
|
|
|
lamborghini
Rejestracja: 13.11.2013 06:39 Posty: 1
Imię: lambo
|
Wysłany: 13.11.2013 06:47
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
plastik nie będzie pasował raczej od niczego, tunningowe robią Maier, wydech masz, dorzuć do tego vforce4 i powinieneś być zadowolony
_________________ Join brain dumps exam online training program to successfully complete ICDL certification. Also practice for next Duke University exam.Also see more details wikipedia Good Luck.
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 13.11.2013 18:30
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
^ tak właśnie napisałem ponad pół roku temu
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
|
|
|
|
Nowicjusz
Moderator Działu Nasze maszyny
Rejestracja: 31.07.2010 22:03 Posty: 862
Quad: XxX
|
Wysłany: 24.11.2013 15:19
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
Emhyr napisał(a): szukasz mocy w blasterze kup membrany V force, przestaw zapłon i już więcej za bardzo nie zrobisz, jedynie pozostaje porting cylindra - którego o ile wiem NIKT w pl nie zrobi bo zwyczajnie nikt nie ma takiej wiedzy
jak nie masz jeszcze porządnego wydechu to od tego zacznij w 2T wydech to podstawa do dalszego dłubania Oj kolego.. W PL mamy większych fachowców od portingu niż USA... Zacznijmy od tego.. Daleko nie trzeba szukać ,żeby ktoś się podioł tulejowania takiego cylka oraz portingu na full profesjonalnym poziomie.. Wydech też można zamówić , Mamy kilku fachowców na światowym poziomie (INFO NA PW) Nie jest to chałupnicza klepanina tylko profesjonalnie policzony kompletny układ wydechowy pod 2t. (flansza - dyfuzor - stinger - koncówka ) Jeżeli chce ktoś zasięgnąć kontakt do paru znanych osób to wysyłam na pw! ponieważ ja reklamą publiczną nie jestem
_________________ Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 24.11.2013 16:13
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
może i fachowców mamy, tylko ilu z nich robiło porting cylindra od banshee? - jakoś nie mam ochoty dawać im swoich do testów, a naprawdę nie wiele trzeba żeby złamać płaszcz tłoka (przekonałem się o tym już parę razy)
najbliżej co udało mi się znaleźć to Ian E Racing z UK , 150funtów + wysyłka a w USA "builderzy" wykonali już porting dziesiątek tysięcy cylindrów od banshee a tu jednak doświadczenie ma największą wartość, nie znalazłem w naszym kraju nikogo kto choćby mógł pochwalić się jednym zrobionym cylindrem od banshee
pamiętajmy ze porting cylindra 2t to nie to samo co porting głowicy 4t
z wydechem jest sprawa o wiele prostsza jest wiele ogólno dostępnych programów do obliczania wielkości i kształtu komory rezonansowej (dyfuzora) - kwestia po co, wydechy są dość łatwo dostępne
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
|
|
|
|
Nowicjusz
Moderator Działu Nasze maszyny
Rejestracja: 31.07.2010 22:03 Posty: 862
Quad: XxX
|
Wysłany: 24.11.2013 16:46
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
Emhyr napisał(a): pamiętajmy ze porting cylindra 2t to nie to samo co porting głowicy 4t Akurat tak się składa ,że wiem co to porting 2t i 4t. : ) Sam się tym zajmuje hobbystycznie dla własnego użytku , niemniej jednak znam parę osób ,które bez problemu by ogarnęły taki cylek.. Skoro ktoś ogarnia RD350 to nie ogarnie banshee Proszę cię.. Poza tym to ,że uszkodziłeś sobie tłok jak wnioskuje z postu.. To raczej ktoś kto zrobił już setki cylindrów i przetoczeń tłoków nie zbabra ci roboty.. Emhyr napisał(a): z wydechem jest sprawa o wiele prostsza jest wiele ogólno dostępnych programów do obliczania wielkości i kształtu komory rezonansowej (dyfuzora) - kwestia po co, wydechy są dość łatwo dostępne Taki wydech nadaje się do powieszenia na ścianie w garażu.. Wiedza typowo internetowa.. Program jak mnieman ExhaustCalculator nie bierze podstawowych czynników tylko ogólnie 3. Skok , kąt otwarcia i długość kanału.. A gdzie jeszcze 10 innych czynników , które diametralnie wpływają na budowę dyfuzora? Dzięki temu programowi można sobie zrobić wydech do jazdy po podwórku bądź do skutera czy innej 50 , ale w wyścigowym banshee nie ma prawa bytu ,ponieważ tam chodzi o przyrost mocy a nie jej dławienie Poza tym warto chyba rozwijać Polskie rzemiosło ? niż płacić pączkojadą z USA ? Pozdrawiam serdecznie Koniec OT T
_________________ Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 24.11.2013 17:24
Re: Yamaha blaster 4mil Stroker
dlatego nie znam się na budowie wydechów i korzystam z tego co ktoś mądrzejszy ode mnie już zbudował z tym wspieraniem rzemiosła to sam wiesz jak jest, już się nie raz przekonałem ze stawki naszych fachowców nie maja żadnego odzwierciedlenia w rzeczywistości szczególnie jeśli chodzi o dość rzadkie pojazdy rd to prawie to samo ale nie do końca, chętnie bym widział u siebie ten "power valved" silnik jednak przełożenia skrzyni się słabo nadają do offroadu trzeba by cała wymienić, możesz podesłać kontakt na pw ale wątpię ze skorzystam - urodzony ze mnie pesymista -- dodano 24.11.2013 17:24 --no i tzw "clean up" porting już sam ogarnąłem, tzn usunąłem wszystkie niedoskonałości odlewu, jak narazie mocy więcej mi nie trzeba, może wrócę do tematu portingu za jakiś czas
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Emhyr, 24.11.2013 17:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|