Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w mocy ?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 17:25



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w mocy ? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.06.2011 21:07
Posty: 144
Miejscowość: Pogórze ! :D
Imię: Krzysiek
Quad: Can-Am Outlander XT-P Max 1000
Poprzednie quady: Cectek Gladiator T5 EFI / Diablo 200
PostWysłany: 19.01.2014 23:23 
Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w mocy ?
Witam mam pytanie , chciałbym zwiększyć moc quada ( Cectek Gladiator T5 ) i myślę nad tłumikiem HMF bądź Two Brothers Racing ( wiem że to nie do mojego modelu ale pytam co da i ilę a dopiero potem będe mierzył i dobierał ) linki http://allegro.pl/tlumik-hmf-swamp-yamaha-grizzly-700-i3891632343.html i drugi http://allegro.pl/tlumik-two-brothers-racing-can-am-renegade-800-i3891632392.html

i mam pytania
1. ile da mi mocy ? średnio jakie odczucie będzie ? ..
2. czy wystarczy sama wymiana tłumika czy wiąże się to z jakimiś dalszymi zmianami ?
3. jak wpłynie na żywotność jednostki , czy będzie w ogóle szkodził ?

Czekam na odp
Pozdrawiam Krzysso

_________________
ATV & UTV Masters

Fast & Fun and MASTERfully !


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.04.2009 10:35
Posty: 231
Imię: zsuiraM
Quad: H.R.
Poprzednie quady: B..... R..... B......
PostWysłany: 19.01.2014 23:44 
Re: Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w moc
krzychu718293 napisał(a):
1. ile da mi mocy ? średnio jakie odczucie będzie ? ..

Sama wymian tłumika spowoduje że koledzy jadący za Tobą będą trzymali się daleko za Tobą no igrono ludzi kochających qudy inaczej dasz im powód do tego :( co do mocy nic nie wniesie wymiana samego tłumika


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 20.01.2014 08:14 
Re: Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w moc
więc tak
z samego tłumika nie będziesz miał przyrostu mocy
może polepszy się reakcja na gaz jeśli Twój fabryczny tłumik jest bardzo restrykcyjny

do zwiększenia mocy potrzebujesz więcej mieszanki czyli
lżejsze zasysanie większej ilości powietrza ( sportowy filtr powietrza, lepszy dolot do airboxa)
więcej benzyny (większe dysze i regulacja gaznika)
lepsze wydalenie spalin ( sportowy tłumik lub cały układ)
dobrym dodatkiem jest moduł regulujący zapłon

jeśli masz ograniczony budżet to kup hmf performence lub swamp series (bez XL) i dokup do nich koniecznie quietcore, wtedy obydwie te puszki nie są zbyt głośne
two brothers oraz hmf swamp seris XL są dużo głośniejsze
kup zestaw dysz dynojeta, filtr twin air i daj to do gaznikowca

jeśli chcesz przeznaczyć większy cash to idz do dobrego tłumikowca i niech ci do tłumika hmf dorobi cały kolektor z większym przekrojem

w razie pytań wal śmiało

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.06.2011 21:07
Posty: 144
Miejscowość: Pogórze ! :D
Imię: Krzysiek
Quad: Can-Am Outlander XT-P Max 1000
Poprzednie quady: Cectek Gladiator T5 EFI / Diablo 200
PostWysłany: 20.01.2014 17:31 
Re: Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w moc
ahh rozumiem , nie wiem czy dokładnie będe coś zmieniał tylko pytam bo gdzieś tam w głowie chodziła mi myśl żeby zmienić , polepszyć dzwięk no i moc , a przegadałem ostatnio aukcje i piszą " przyrost mocy , momentu obrotowego , lepsza reakcja na gaz " i pytam czy to prawda i ma sens ..

Bo z drugie strony za te pieniądze kupię sobie listwę led LEDLERa i jeszcze mi zostanie , bądź dokładam drugie tyle i mam TwoNav Aventura ;) , nie ścigam się w rajdach itp .. a jak przybędzie 0,5 KM to nawet tego nie odczuje , może się zmieni reakcja ale poza tym .. hm

Są i za i przeciw
A kto wie , może za 2 -3 lata zmienię na coś z półki 1000 . Podoba mi się Arctic Cat 1000 Mud Pro ale w wersji krótkiej . tz już teraz mógłbym sobie na niego pozwolić ale po co , ten Cectek jest dobry , nawet bardzo i jestem zadowolony , mocy nie ma tak mało , i dużo w niego włożyłem , więc mam zamiar nim jeszcze trochę pojeździć .. To pewnie zainwestuje w inne akcesoria

A co Do TwoNav Aventura , posiada ktoś ? jakie wrażenia , bo na filmach i w specyfikacji robi wrażenia ..

_________________
ATV & UTV Masters

Fast & Fun and MASTERfully !


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 21.05.2014 11:24
Posty: 3
Imię: Tomasz
PostWysłany: 05.06.2014 23:18 
Re: Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w moc
Najtańsza i najbardziej efektywną formą poprawienia osiągów silnika jest wykonanie obróbki kanałów w głowicy, tzw "porting"
Obróbka kanałów musi być wykonana wraz z pomiarem flow bench ponieważ nieumiejętna obróbka kanałów prowadzi do pogorszenia przepływu gazów przez głowicę. Efektem czego jest spadek mocy.
Jeżeli poprawimy przepływ gazów przez głowicę około 10 % teoretycznie wzrost mocy powinien wynosić również w granicach 10%.

Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 06.06.2014 09:26 
Re: Tłumik HMF ? Co trzeba zrobić i jakie będą różnice w moc
przy zduszonym fabrycznym wydechem silniku niewiele to da
zresztą prościej najpierw zrobić wydech , polepszyć dopływ powietrza, zestroić pod niego gaźnik a potem jeśli mocy będzie za mało brać się za obrabianie głowicy typu porting, ostrzejsze wałki, mocniejsze sprężyny pod zaworami, większe zawory, jak również za zakucie silnika

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 48 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.