Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Czy warto usuwać wydech i katalizator
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 12:37



Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Czy warto usuwać wydech i katalizator 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 16.06.2016 07:18 
Czy warto usuwać wydech i katalizator
Posiadam Arctic Cata 400 Alterra 2016 ( silnik 366cm), szukam w nim koników, jedyne co znalazłem obecnie to dławik między króćcem a cylindrem, mam zamiar usunąć wydech, zn usunąć katalizator a tłumik zrobić bardziej przelotowy, kolanko i rura nie ma żadnych zwężeń do tłumika, w tłumiku jest katalizator a za tłumikiem coś w jak db kiler, chcę wydłubać katalizator i skrócić tego db kilera aby ułatwić przelot, w db killer jest też siatka metalowa, chcę ją usunąć. Proszę o rady czy warto to czynić ?? Dziękuję Serdecznie


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 16.06.2016 08:22 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
A wszelkie możliwe "blokady" homologacyjne masz ogarnięte - usunięte?
To nowy sprzęt -co z gwarancją? Olewasz?
Jak nie ma ograniczenia na mapie wtrysku i innych ewentualnych ustrojstwach to IMO te zabiegi, które chcesz zrobić za wiele nie dadzą. Tłumik najwyżej będzie głośniejszy. Jak kolanko masz bez dławików to tłumik raczej cudów nie zdziała. Katalizator....on nie dusi tylko ma oczyszczać spaliny.
Db killer - jak nazwa mówi- ogranicza hałas - wykręć go.
Smutne że dopiero kupiłeś i już mało. Upewnij się że blokady masz zdjęte. Jak są zdjęte.... :bezradny: pozostaje cieszyć się jazdą bo potworka z tego nie zrobisz wg mnie. Ale kto Ci broni ;)
Jak będzie darł ryja to bardziej psychicznie koni przybędzie niż faktycznie.
Jak gwarancję olewasz to zagadaj z kimś bo najpierw może jakaś "dłubnięta" mapa wtrysku byłaby lepsza - to może wg mnie coś dać. Na te co piszesz elementy na wydechu ja bym zbytnio nie liczył.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 16.06.2016 08:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 16.06.2016 11:12 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Witam, no właśnie nie wiem czy mam wszyskiego blokady zdjęte, czemu? Ponieważ nie wiem jakie były, wiem że QUAD ma 20 Koni a po zdjęciu blokad powinien mieć ok 35.

Jedyną blokadą jaką znalazłem to ten ring w krućcu między gaźnikiem a cylindrem,
- przepustnica ma pełne otwarcie
- iglica cała się podnosi też na pełne otwarcie
- w wariatorze między tależami nie ma podkładki żadnej tylko ta tuleja ( może inaczej tam jest blokowany?)
- dolot powietrza chyba jest ok, między filtrem a wloem do gaźnika jest jeszcze puszka taka większa do której podpięty jest wężyk z silnika, to chyba odma.
- wydech, nie ma slepej kiszki, kolanko nie ma wspawanej zadnej podkladki zwezającej,
- tłumik ma katalizator a czy ma jakieś przewężenia wewnątrz itd musiałbym go pewnie rozcinać aby zobaczyć więc tu do końca nie wiem, DB killer jest chyba nie rozkręcalny nie ma śrubki ani nita nigdie, lecz jeżeli będzie miało to wpływ tylko na głos to może zostać.

Co robić więcej nie wiem, mapa moduł, to jest gaźnik i świeca, więc czy to moduł może coś poradzić jeżeli gażnik to chyba wtrysku to nie ma??
Czy jakiś czujnik obrotów jest nie wiem też, wiem że quada odcina przy pełnym gazie, słychać to w charakterysyce pracy motoru.

jakie więcej może mieć blokady nie wiem, nie chodzi mi o v-max, ponieważ to nie istotne zbyt, chodzi o zrywność start. Dziękuję


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 16.06.2016 11:27 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
On jest na gaźniku a nie wtrysku?
Jak ma gaźnik to większa dysza, dostrojenie powietrza na dawce w gaźniku, A tłumik zostaw na sam koniec.
Do dyszy i ustawionej dawki załóż mniejsze o 1-2-3 gramy rolki na wariatorze i wtedy będziesz czuł różnicę. Ale głównie w terenie trudniejszym. Ale cudów spektakularnych się nie spodziewaj.
Ja się z tym babrałem trochę i stąd takie wnioski jak wyżej - tłumik zostaw na koniec

Nie taki sam model ale jak jest gaźnik to zasada taka sama:

viewtopic.php?f=61&t=67700

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 16.06.2016 11:27, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 17.06.2016 06:28 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Dziękuję za pomoc serdecznie, tak dokładnie to jest na gaźniku.
Ok, teraz większa dysza pytanie , jaki rozmiar ja mam yp rozmiar?, i jaką większa kupić?
jakie rolki ja mam jakie i gdzie kupić?
Czy mogę bez obudowy sprawdzaćpasek czy pracuje na wariatorze dobrze? tzn ile max powinien wchodzić na góe talerzy, czyli ile odstępu powinno zostawać na najwyższym wychyleniu?
W jaki sposób może być odcinany ten gas, słychać to na ful gasie, że jeszcze jakby zapas ma.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 17.06.2016 09:14 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
O rozmiar dyszy, wagę rolek musisz spytać najlepiej w serwisie bo jesteś chyba jedyny co ma ten sprzęt - nowość.
A jak nie podadzą to wykręcić dysze i odczytać. Tylko czy dostaniesz większą? Pytanie jaki masz gaźnik - czy jakiś popularny montowany w wielu sprzętach ( jak np mikuni czy keihin - tak jest np w motocyklach że rożne marki pchają te same gaźniki bo sa sprawdzone i dobre)
O to czy pasek wychodzi do końca na talerzach i jaka masz wagę rolek to bez zdjęcia obudwy CVT się nie obędzie a do rolek trzeba rozebrać zewnętrzy talerz wariatora plus waga jubilerska i zważyć. A potem najwyżej dać rolki do zeszlifowania lekko lub stoczyć te 9po wewnętrznej)
Ale pamiętaj, że podszlifowanie tulei żeby pasek na talerzu do końca wychodził poprawi tylko prędkość maksymalną nieznacznie. Na "dziarność" z dołu i średnich wpłyną rolki głównie i może agresywniejsze sprzęgło ale to już droższa pewnie zabawa.
To odcinanie na wysokich to kwestia jakie to są wtedy u Ciebie obroty. Silnik nie może rozkręcać się w nieskończoność i przy pewnym pułapie każdy łapie "odcinkę". U Ciebie zobacz czy nie masz wkręconej śrubki na cynglu przy manetce lub nie masz ogranicznika jak w CFkach na dekielku przy gaźniku.

https://www.youtube.com/watch?v=yijgIqTNThQ

-- dodano 17.06.2016 09:37 --

Jakbyś chciał zeszlifować tuleję między talerzami to rób to ostrożnie- np skrócenie jej o 1 mm może podnieść pasek na talerzach o 3-4-5 mm a gdy ją skrócisz za bardzo - to może być tylko 3-4 mm to dostanie luzu i będzie ścinać frezy na talerzu np wenętrznym. Nie wiem jak to u Ciebie wygląda ale takie coś dzieje się w CF - wewnętrzny talerz- wentylator wówczas dostaje luzu bo za krótka tulejka nie dociska go po dokręceniu zewnętrznego dekla i po kilku/nastu km przestaje quad jechać, klekocze, w skrajnej wersji pali/topi pasek, topi rolki... sprawdzone "dzięki" koledze - jego nieświadome testy na własnym sprzęcie :bezradny:

Jakiekolwiek zmiany tu (tulejka czy waga rolek) są małe. Kwestia 1-2 gramów na rolkach - 1-1,5 mm na tulei (mówię to po zabawach z CF)
A dysza - to zależy jaki masz rozmiar bazowy. Jak w zalinkowanym temacie masz - u nas (CF) baza jest 130 a zmienia się na 150-160

-- dodano 17.06.2016 10:14 --

A co do pytania głównego - to wszystko kwestia jaki tłumik masz (a jaki chcesz mieć - dźwięk) i jaki producent zaserwował katalizator. Są katalizatory i "katalizatory" jedne działają i inne tylko są dla sztuki bo wymuszają to przepisy. Niektóre w formie gęstych siatek w kolanku z czasem się zapychają nagarem i ograniczają przelot i to bym wywalał. Zwłaszcza w gaźnikowcach gdzie to ma się nijak to czystych spalin bo tu więcej pożytku dla środowiska i sprzętu da dobra/umiejętna regulacja gaźnika niż pseudo katalizator. We wtryskowcach to ma większy IMO sens. I powinno działać w połączeniu z jakimś czujnikiem (sondą) i regulacją dawki na wtrysku przez sterownik. Przy gaźniku to wg mnie gadżet.
Ale wywalenie siatek zwłaszcza z tłumika to często konieczność jego cięcia. Każdego wybór - na razie - dopóki nas po drogach/polach/lasach nie ganiają euroterroryści z miernikami toksyczności spalin :what:
Z "udrażnieniem" wydechu ostrożnie. Wszystko ma swoje granice. Dla ucha i przede wszystkim dla sprzętu.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 17.06.2016 09:14, edytowano w sumie 5 razy



 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 17.06.2016 22:29 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
A więc, troszkę dziś porozbierał i

mój gaźnik to, KEIHIN CVK 34,
dysza chyba główna ta co wlotowa to 120

dwie pozostałe to 75 oraz 38 Przy czym ta 38 nie wiem ale ciężko było wykręcić więc na siłę nie próbowałem

Nie wiem więc czy to dysze standart, czy pomniejszone.

Patrzyłem na talerze wariatora, i pasek dochodzi do góry 5 mm od rantu , tak wskazują ślady, a więc kombinowanie z tulejką itd itd chyba odpada bo nie ma jak iść zbyt pasek wyżej brak placu, tak mi się wydaje,

Do rolek w wariatorzę się dobiorę tylko muszę coś wymyśleć aby go zblokować do odkręcenia śruby.

Z tłumikiem chyba dam spokój, musiałbym go chyba rozcinać aby zobaczyć jak zbudowany jest wewnątrz i czy coś może go dławić, lecz chyba takiej blokady by nie robili. W

Więc pozostaje skupić się na dyszach, być może celowo założone są mniejsze hmm

-- dodano 17.06.2016 23:29 --

Znalazłem dysze:
mam oryginalne nie pomniejszone a nawet główna jest powiększona nie 112 a 120 ja mam

tutaj link
http://countrycat.com/ccstore/index.php ... 7e0744-227


Ostatnio zmieniony przez kacper151, 17.06.2016 22:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 13.12.2015 22:08
Posty: 93
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 18.06.2016 08:03 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Tuleje możesz ztoczuć 2 mm ale pamiętaj że musisz dać też 2mm podkładkę pod nakrętkę by dobrze docisnęło wariator dyszę można przewiercić na 140 . Wariator odkręć pneumatem. Nie blokuj kolega blokował i ułamał mu się karter.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 18.06.2016 10:53 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
https://zapodaj.net/2864c289567e0.jpg.html

Dodaje zdjęcie wariatora, chyba pasek już nie ma gdzie uciec do góry, więc stoczenie może być ryzykowne?

https://naforum.zapodaj.net/fd051514477c.jpg.html

Tutaj dławki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, z ciekawości pokazuje dla innych, może się komuś przyda tutaj szukać zblokowania.


https://zapodaj.net/e7bb4f44fa435.jpg.html
https://zapodaj.net/5d7ba28d60b06.jpg.html

A tak oto wygląda tłumik z jednej strony widać katalizator, na bebeszenie tłumika coraz bardziej moje zdanie kształtuje się na nie.

Co do dyszy , rozumiem wrzucić 140, lecz to tylko dysza dolotowa paliwa do komory pływakowej, więc ta dysza dawki nie zmieni, zmieni się tempo napływania paliwa do komory. ( tutaj mogę się bardzo mylić, więc proszę o sprostowanie ewentualne). Dziękuję.


Ostatnio zmieniony przez kacper151 18.06.2016 10:53, edytowano w sumie 5 razy



 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 18.06.2016 14:25 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Dysza główna o której mówisz nie odpowiada za napływanie paliwa do komory pływakowej tylko na jego ujście z komory pływakowej do gardzieli gaźnika i do głowicy. W niej porusza się iglica. Gdy dasz ją większą i dołożysz odpowiednio powietrza w dawce wówczas do cylindra dostanie się więcej mieszanki paliwa.

Ten "katalizator" na fotce- ja te siatkę bym usunął, u siebie usunąłem - wytłuc, wydrapać i wysypać. Z czasem nazbiera się tam na tym nagarów i się światło przypcha.

_________________
V2.....sound of madness


 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 20.06.2016 04:51 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Dzięki, tak prosiłem o korektę, ponieważ tylko taki wniosek mam z tego, że po prostu gdy dmuchałem w wężyk paliwa z filtrem to powietrze pierw pojawiało się w tej dyszy, a ponadto pływak ją zamykał, stąd wniosek, iż to główna dysza. Czyli paliwo nie napływa w ogóle dyszami do komory pływakowej?
Założyć nową 140 czy 150?? Ok więc ego kata wydłubę jeżeli przeszkadza.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 20.06.2016 08:15 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Paliwo do komory pływakowej napływa przez zaworek, który jest regulowany poziomem paliwa w komorze a dokładnie wysokością pływaka w niej. Paliwa dużo to pływak idzie w górę, podnosi blaszkę od zaworka i ten zamyka dopływ. Obniża się poziom, obniża się pływak i blaszką otwiera zaworek.
Dyszę możesz wrzucić 140 albo 150 - jaką chcesz, wg uznania, pod każdy rozmiar trzeba potem dawkę wyregulować

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 20.06.2016 08:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 20.06.2016 11:01 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
OK, świetnie dzieuje za lekcje,
Pozostałych dysz nie ruszać tej 75 i 38? nie odpowiadają tutaj za moje cele?

Zmiana dyszy ze 120 na 150 i regulacją na co mogę liczyć przyrost 1-2 konie? będzie to coś odczuwalnego? Czy tylko odczuwalne w mojej głowie?


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 20.06.2016 11:16 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Tylko główną dyszę.
Przyrost będzie jak piszesz wg mnie kilkuprocentowy max. Jak nie masz obok bazowego takiego samego możesz specjalnie nie odczuć zbytniej poprawy przy odwijaniu na prostej. Takie zabiegi się prędzej odczuje w trudniejszym terenie wg mnie.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 20.06.2016 11:16, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 20:24
Posty: 17
Imię: Kacper
Quad: Arctic Cat 400
PostWysłany: 22.06.2016 18:00 
Re: Czy warto usuwać wydech i katalizator
Witam

Dziś rozebrałem wariator, i mam przed oczyma rolkę, więc ma wymiary 25x12 lub na 13, ciężko troszkę zmierzyć kładę na metrze, waga to 16 gram, tak oceniam ponieważ raz waży 15 raz 17, nie za perfekcyjną mam wagę.

A więc proponujecie włożyć 25x12, któe ważą np 14 gram??
Tylko gdzie znajdę takie rolki, przeszukuje allegro i nie widzę tego typu rozmiarów


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.