Autor |
Wiadomość |
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 29.01.2008 16:48
Cytuj: jest od prawie dwóch lat testowane
Tego stwierdzenia zabrakło w twoich wypowiedziach wcześniej.
Jak bym wiedział to bym nie strzelił takiej gafy Sheltonik-u.
Jeżeli eksperymencik po 2 latach wypalił (nie znam recenzji użytkownika)- zatem na ile się cenisz za taką robotę?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 29.01.2008 22:43
Takie rzeczy to tylko na PW
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 13.11.2008 19:23
SXO napisał(a): Ciekawie wygląda ale czy nie straci mocy?? Shelton napisał(a): Stracić straci, ale wartości rzędu 2-3KM zauważ, że puszka drugiego tłumika jest opowiednio większa. Jest to zamysł celowy konstruktora.
odebrałem quada od "tłumikarza". Drugi tłumik jest okrągły ale mniejszy od fabrycznego. Uslyszałem, że skoro średnica rur jest większa od seryjnego dławika ( pozostał na swoim miejscu) nie ma mowy o zmianie mocy. Co Panowie/Panie na to?
PS
Tłumik ma jedną komorę i (co troszkę dziwne) puszka kompletnie się nie nagrzewa w przeciwiństwie do rur przed i za nią
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.11.2008 19:38
To tłumikarz niech nie kombinuje to nie samochód, a wtrysk nie jest aktywny tylko pasywny - brak sondy lambda. Zmnieniła się długość układu jak i parametry napełniania i opróżniania cylindra. Jeśli jest wkład po drodze, to zmienia się prędkość przepływu. Zawsze są zawirowania.
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 13.11.2008 21:25
pierwszy tłumik mam fabryczny w 100% łącznie z fajką/dławikiem (nie wiem jak to się zwie)...... Sądzisz, że skoro rura za fabrycznym wydechem ma DUŻO większą średnicę to wielkość drugiego tłumika ma znaczenie???? Jakoś to do mnie nie trafia.
tzn. zgodzę się, że jest różnica ale nie widzę związku czy dodatkowa puszka jest większa czy mniejsza od pierwszej-seryjnej.
podkreślam: tłumik seryjny pozostał bez najmniejszej przeróbki
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.11.2008 21:45
Możesz nie wierzyć, a jak zmieniasz tłumik to zmieniają się obroty silnika. Wydech jest komorą rozprężną. Takie np. silniki 2 suwowe są bardziej strojone dyfuzorem wydechu i samym wydechem, niż gaźnikiem. Ten drugi nawet jak jest zupełnie przelotowy, bez grodzi, komór też ma wpływ. Zmienia się ciśnienie na wyjściu z cylindra.
|
|
|
|
jkarB12
ATV Squad Górny Śląsk
Rejestracja: 17.02.2008 16:54 Posty: 1006 Miejscowość: Beskid Makowski
Quad: RYDWAN
|
Wysłany: 13.11.2008 22:57
Co ciekawe, producent tego typu rozwiązań www.atvsilencer.com utrzymuje, że nie potrzebne są dodatkowe zabiegi w przypadku ich tłumików:
"You should not have to reprogram anything on your atv. Our silencer does not take away any power, and it only adds 2% back pressure. I think you would be happy with the results."
Zastanawiam się, czy analiza spalin przed i po modyfikacji nie powinna przedstawić czy jakikolwiek dodatkowy tłumik ma wpływ na zmianę mieszanki i jak duży może być to wpływ. Jeśli ma, to chyba faktycznie zmiana programu jest wymagana, jeśli nie to chyba powinno być OK.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 14.11.2008 09:18
Zawsze jest wymagana. Zmienia się charakterystyka pracy całej jednostki napędowej nawet obciążenia termiczne!!!
Po prostu tak jest wygodniej niż wciskać jeszcze do tego fuel controller za dodatkowe $ i kazać biednemu Kowalskiemu to stroić.
Przykładem z tego forum jest pewien właściciel Yamahy YFZ450 gdzie od przelotowego tłumika upalił mu się pięknie zawór w bardzo nie taniej głowicy, po bardzo małym przebiegu... zmienił tłumik i nie stroił. Cóż kilkadziesiąt tysi w plecy uczy najbardziej opornych.
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 14.11.2008 10:20
Shelton.....troszkę dramatyzujesz.
Po pierwsze rozmawiamy o dodatkowej puszce a Ty podałeś przykład bezmyślnej zmiany układu a poza tym co masz na myśli pisząc "Cóż kilkadziesiąt tysi w plecy uczy najbardziej opornych".
Po drugie troszkę teoretyzujesz....zmiana mocy +-2KM nie ma najmniejszego znaczenia zwłaszcza, że nie ma 2 identycznych silników choćby zeszły z taśmy w odstępie 15min
Po trzecie....wielkość zewnętrzna puszki nie ma znaczenia. Liczą się komory/średnice/opory przepływu
PS
Nie zmienia to faktu, że ZDECYDOWANIE wolałbym mieć całość układu zestrojoną jak należy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 14.11.2008 10:32
Klient płaci klient wymaga. Mnie to jest w zupełności na rękę remont silnika jest bardziej opłacalny niż wymiana np. tłumika. Tłumaczę po raz 1000 czny tak ja tłumaczył Wam także Axcid.
Nie ma czegoś takiego jak zmiana wydechu lub jego modyfikacja bez regulacji trzeba sobie wbić to do głowy nawet gumowym młotkiem
Zmiena się ciśnienie, prędkość przepływu i spalin oraz temperatura. Nawet jak wkładasz quiet core rurkę przewężkę już silnik pracuje inaczej. Efektem jest wczorajsza zmiana układu wydechowego na firmy HMF w Polarisie RZRe klienta... obroty silnika wzrosły z 1200rpm do 1500rpm i nie dało się zmieniać biegów. Mogę mnożyć przykłady.
Pracuje na aparaturze do hamowania silników i mam wykresy jak zmieniają się parametry pracy.
Dokładasz dodatkowy wyciszający tłumik chwała ci za to. Ale wyreguluj sobie wtrysk. Oczywiście można tak zostawić. Systemy w quadach pisałem - nie posiadają sondy lambda i nie są w stanie skorygować mieszanki. Pracują na tej która została ustawiona pod dany zestaw.
|
|
|
|
jkarB12
ATV Squad Górny Śląsk
Rejestracja: 17.02.2008 16:54 Posty: 1006 Miejscowość: Beskid Makowski
Quad: RYDWAN
|
Wysłany: 14.11.2008 12:01
Tłumiki fabryczne także z czasem się wyplają i pewnie w pewnym stopniu zmienia się charakterystyka, czyli po kilku latach użytkowania także chyba będzie trzeba sprawdzić czy parametry pracy silnika są nadal właściwe
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 14.11.2008 17:46
Shelton napisał(a): Dokładasz dodatkowy wyciszający tłumik chwała ci za to. Ale wyreguluj sobie wtrysk.
samemu to mogę sobie wyregulować....ciśnienie w oponach . Troszkę pojeżdżę i przy okazji wizyty u Ciebie poproszę o korektę mapy. Specjalnie jechał nie będę bo nic wielkiego się nie stanie.
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 14.11.2008 17:58
Mam tłumik leo vince u siebie i producent nie przewiduje modułu.
Instrukcja mówi:
this exhaust has been set up at the leovince factory on an electronic testing bench using a bike in perfekt functioning conditions with standard settings
czyżby tłumik był wystrojony do quada a nie odwrotnie?
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 14.11.2008 18:01
być może masz tłumik dedykowany do Twojego modelu. Analogicznie z tłumikami motocyklowymi
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 14.11.2008 18:12
Z całą pewnością do tego modelu dedykowany. Ale shelton w rzr podejrzewam, że też montował hmf'a dedykowanego do rzr'a. No ale hmf przewiduje moduł...
|
|
|
|