Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wyciszający tłumik do quada
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 13:01



Odpowiedz  [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Wyciszający tłumik do quada 
Autor Wiadomość
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 29.01.2008 16:48 
Cytuj:
jest od prawie dwóch lat testowane

Tego stwierdzenia zabrakło w twoich wypowiedziach wcześniej.

Jak bym wiedział to bym nie strzelił takiej gafy Sheltonik-u.

Jeżeli eksperymencik po 2 latach wypalił (nie znam recenzji użytkownika)- zatem na ile się cenisz za taką robotę?

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 29.01.2008 22:43 
Takie rzeczy to tylko na PW ;)


 
Profil Facebook WWW
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 13.11.2008 19:23 
SXO napisał(a):
Ciekawie wygląda ale czy nie straci mocy??



Shelton napisał(a):
Stracić straci, ale wartości rzędu 2-3KM zauważ, że puszka drugiego tłumika jest opowiednio większa. Jest to zamysł celowy konstruktora.


odebrałem quada od "tłumikarza". Drugi tłumik jest okrągły ale mniejszy od fabrycznego. Uslyszałem, że skoro średnica rur jest większa od seryjnego dławika (pozostał na swoim miejscu) nie ma mowy o zmianie mocy. Co Panowie/Panie na to?

PS
Tłumik ma jedną komorę i (co troszkę dziwne) puszka kompletnie się nie nagrzewa w przeciwiństwie do rur przed i za nią :szok:


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 13.11.2008 19:38 
To tłumikarz niech nie kombinuje to nie samochód, a wtrysk nie jest aktywny tylko pasywny - brak sondy lambda. Zmnieniła się długość układu jak i parametry napełniania i opróżniania cylindra. Jeśli jest wkład po drodze, to zmienia się prędkość przepływu. Zawsze są zawirowania.


 
Profil Facebook WWW
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 13.11.2008 21:25 
pierwszy tłumik mam fabryczny w 100% łącznie z fajką/dławikiem (nie wiem jak to się zwie)...... Sądzisz, że skoro rura za fabrycznym wydechem ma DUŻO większą średnicę to wielkość drugiego tłumika ma znaczenie???? Jakoś to do mnie nie trafia.

tzn. zgodzę się, że jest różnica ale nie widzę związku czy dodatkowa puszka jest większa czy mniejsza od pierwszej-seryjnej.

podkreślam: tłumik seryjny pozostał bez najmniejszej przeróbki


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 13.11.2008 21:45 
Możesz nie wierzyć, a jak zmieniasz tłumik to zmieniają się obroty silnika. Wydech jest komorą rozprężną. Takie np. silniki 2 suwowe są bardziej strojone dyfuzorem wydechu i samym wydechem, niż gaźnikiem. Ten drugi nawet jak jest zupełnie przelotowy, bez grodzi, komór też ma wpływ. Zmienia się ciśnienie na wyjściu z cylindra.


 
Profil Facebook WWW
ATV Squad Górny Śląsk
ATV Squad Górny Śląsk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2008 16:54
Posty: 1006
Miejscowość: Beskid Makowski
Quad: RYDWAN
PostWysłany: 13.11.2008 22:57 
Co ciekawe, producent tego typu rozwiązań www.atvsilencer.com utrzymuje, że nie potrzebne są dodatkowe zabiegi w przypadku ich tłumików:

"You should not have to reprogram anything on your atv. Our silencer does not take away any power, and it only adds 2% back pressure. I think you would be happy with the results."

Zastanawiam się, czy analiza spalin przed i po modyfikacji nie powinna przedstawić czy jakikolwiek dodatkowy tłumik ma wpływ na zmianę mieszanki i jak duży może być to wpływ. Jeśli ma, to chyba faktycznie zmiana programu jest wymagana, jeśli nie to chyba powinno być OK.

:?:


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 14.11.2008 09:18 
Zawsze jest wymagana. Zmienia się charakterystyka pracy całej jednostki napędowej nawet obciążenia termiczne!!!

Po prostu tak jest wygodniej niż wciskać jeszcze do tego fuel controller za dodatkowe $ i kazać biednemu Kowalskiemu to stroić.


Przykładem z tego forum jest pewien właściciel Yamahy YFZ450 gdzie od przelotowego tłumika upalił mu się pięknie zawór w bardzo nie taniej głowicy, po bardzo małym przebiegu... zmienił tłumik i nie stroił. Cóż kilkadziesiąt tysi w plecy uczy najbardziej opornych.


 
Profil Facebook WWW
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.11.2008 10:20 
Shelton.....troszkę dramatyzujesz.

Po pierwsze rozmawiamy o dodatkowej puszce a Ty podałeś przykład bezmyślnej zmiany układu a poza tym co masz na myśli pisząc "Cóż kilkadziesiąt tysi w plecy uczy najbardziej opornych".
Po drugie troszkę teoretyzujesz....zmiana mocy +-2KM nie ma najmniejszego znaczenia zwłaszcza, że nie ma 2 identycznych silników choćby zeszły z taśmy w odstępie 15min
Po trzecie....wielkość zewnętrzna puszki nie ma znaczenia. Liczą się komory/średnice/opory przepływu

PS
Nie zmienia to faktu, że ZDECYDOWANIE wolałbym mieć całość układu zestrojoną jak należy


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 14.11.2008 10:32 
Klient płaci klient wymaga. Mnie to jest w zupełności na rękę remont silnika jest bardziej opłacalny niż wymiana np. tłumika. Tłumaczę po raz 1000 czny tak ja tłumaczył Wam także Axcid.

Nie ma czegoś takiego jak zmiana wydechu lub jego modyfikacja bez regulacji trzeba sobie wbić to do głowy nawet gumowym młotkiem :D

Zmiena się ciśnienie, prędkość przepływu i spalin oraz temperatura. Nawet jak wkładasz quiet core rurkę przewężkę już silnik pracuje inaczej. Efektem jest wczorajsza zmiana układu wydechowego na firmy HMF w Polarisie RZRe klienta... obroty silnika wzrosły z 1200rpm do 1500rpm i nie dało się zmieniać biegów. Mogę mnożyć przykłady.

Pracuje na aparaturze do hamowania silników i mam wykresy jak zmieniają się parametry pracy.

Dokładasz dodatkowy wyciszający tłumik chwała ci za to. Ale wyreguluj sobie wtrysk. Oczywiście można tak zostawić. Systemy w quadach pisałem - nie posiadają sondy lambda i nie są w stanie skorygować mieszanki. Pracują na tej która została ustawiona pod dany zestaw.


 
Profil Facebook WWW
ATV Squad Górny Śląsk
ATV Squad Górny Śląsk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2008 16:54
Posty: 1006
Miejscowość: Beskid Makowski
Quad: RYDWAN
PostWysłany: 14.11.2008 12:01 
Tłumiki fabryczne także z czasem się wyplają i pewnie w pewnym stopniu zmienia się charakterystyka, czyli po kilku latach użytkowania także chyba będzie trzeba sprawdzić czy parametry pracy silnika są nadal właściwe

:oczy:


 
Profil Gadu-Gadu
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.11.2008 17:46 
Shelton napisał(a):
Dokładasz dodatkowy wyciszający tłumik chwała ci za to. Ale wyreguluj sobie wtrysk.


samemu to mogę sobie wyregulować....ciśnienie w oponach ;) . Troszkę pojeżdżę i przy okazji wizyty u Ciebie poproszę o korektę mapy. Specjalnie jechał nie będę bo nic wielkiego się nie stanie.


 
Profil

Rejestracja: 08.06.2006 23:01
Posty: 620
Quad: Jambo
PostWysłany: 14.11.2008 17:58 
Mam tłumik leo vince u siebie i producent nie przewiduje modułu.

Instrukcja mówi:

this exhaust has been set up at the leovince factory on an electronic testing bench using a bike in perfekt functioning conditions with standard settings

czyżby tłumik był wystrojony do quada a nie odwrotnie?


 
Profil
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.11.2008 18:01 
być może masz tłumik dedykowany do Twojego modelu. Analogicznie z tłumikami motocyklowymi


 
Profil

Rejestracja: 08.06.2006 23:01
Posty: 620
Quad: Jambo
PostWysłany: 14.11.2008 18:12 
Z całą pewnością do tego modelu dedykowany. Ale shelton w rzr podejrzewam, że też montował hmf'a dedykowanego do rzr'a. No ale hmf przewiduje moduł...


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.