Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - automat vs. manual
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 16:58



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
automat vs. manual 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.01.2007 19:02
Posty: 3
Miejscowość: Pyrlandi@
Quad: zarabiam na niego :P
PostWysłany: 29.01.2007 21:38 
automat vs. manual
Jak sądzicie co jest lepsze do przeprawówek (dobrze odmienilem ?) manualna skrzynia biegów czy automat ?
Automat to wygodna sprawa, jednak nie wyobrażam sobie jazdy samochodem z automatem w terenie ... czy to jest trochę inaczej niż z samochodami ?

pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.12.2006 23:13
Posty: 1288
Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
PostWysłany: 29.01.2007 22:20 
Manualna mniej się przy niej zmęczysz W tereniego jeździ się wolno i jak ciagle bys miał operować sprzęgłem i dźwigniom zmiany biegów to ja sobie ttego nie wyobrażam ale to już chyba było na forum

_________________
>> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 29.01.2007 22:25 
Ja w manualu mam sprzęgło i biegi, dziwne prawda :o :uśmiech:
Vojtek, dużego wyboru jeżeli chodzi o sprzęty przeprawowe to nie masz, bo w manualu robi chyba tylko Arctic Cat i Honda która ma półautomat.
Tak jak napisał Adriano, w terenie na quadzie wygodniejszy jest automat.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 29.01.2007 22:27 
Jeżeli chcesz mieć dwa w jednym ( potocznie tzw. tiptronic ) to Honda oferuje quady który mają skrzynie oferującą zmiane biegów w dwóch trybach
-automatyczny
-sekwencyjny za pomoca przycisków na kierownicy

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.12.2006 23:13
Posty: 1288
Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
PostWysłany: 29.01.2007 22:38 
Zgodzę się. Honda to zupełnie inna bajka.

_________________
>> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 29.01.2007 22:47 
Ale polecam również normalne automaty, naprawdę dobrze się spisują, nie trzeba się z niczym bawić ani nic. Dodatkowo ma się reduktor :)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.02.2007 10:53
Posty: 10
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Kawasaki KVF 750 Brute Force
PostWysłany: 04.03.2007 20:56 
Ja bym Ci polecal automaty jakos nie widzi mi się opcja gdzie na bagnie lub przy podjezdzie pod jakos wilka gore mial bym zmieniac bigi lezac na kierce... to jest nie wykonale. Dla mnie w terenie manual się nie sprawdza. Vojtek ale wez pod uwage ze w quadach sa inne przelozenia i technologia niz w samochodzie.
a w dodatku jak już KoKoS powiedzial w automatach masz reduktory ktore bardzo czest się przydaja.
Pozdrawiam

_________________
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=230685207


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 04.03.2007 21:09 
Ja bym patrzył trochę inaczej manual i automat mają plusy i minusy. Największą zaletą manuala/automatu Hondy jest jego odporność na zawilgocenie-wodę. Pasek może zacząć się ślizgać, w konsekwencji zerwać. Utrzymywanie stałego przełożenia to spory plus przy wyciąganiu kogoś z pułapki, opresji. Bezstopniowa przekładnia typu CVT podlega w takiej sytuacji sporym przeciążeniom.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 01.05.2008 16:24
Posty: 7
Miejscowość: Pomorze
PostWysłany: 25.05.2008 10:56 
Według mnie jazda na atomatu jest wygodna tylko do przeprawówek. Pomyśl jakbyś zmieniał biegi pod stromą górę, rzecz wykonalna lecz potrzeba dużo wysiłku. Manual sprawdza się ale nie w quadach przeprawowych ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2008 19:54
Posty: 141
Miejscowość: Krzywiń
Quad: Kymco MXU 500
Poprzednie quady: Kymco MXU 250 ale został w rodzinie;)
PostWysłany: 27.05.2008 00:02 
bardzo ciekawy post ja też myslalem ze manual to podstawa w przeprawowce a tu proszę a czy automat będzie się sprawdzal również w jezdzie rekreacyjnej?


 
Profil

Rejestracja: 25.04.2008 10:36
Posty: 170
Miejscowość: Piła/Poznań
Quad: Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 27.05.2008 10:39 
Przy dużej mocy automat w terenie jest lepszy. Biegi zmieniają się tak, że nie zatrzymasz się w jeździe pod górę, co może się zdarzyć kiedy wciśniesz sprzęgło w manualu. Zwróciłem na to uwagę jeżdżąc samochodami terenowymi i wydaje mi się, że w quadach jest podobnie.


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 01.07.2016 12:07
Posty: 1
Imię: Krzysztof
PostWysłany: 01.07.2016 12:09 
Re: automat vs. manual
Jako zwolennik skrzyń automatycznych mogę powiedzieć, że posiadają one kilka szczególnych zalet, które warto przytoczyć
- szybkość zmiany biegów (komputer sam decyduje kiedy zmienić bieg i wykonuje to praktycznie natychmiast)
- płynność zmiany biegów (nie występuje zjawisko szarpania - np. poprzez niepoprawne użycie sprzęgła)
- wygoda (nie trzeba bawić się drążkiem i sprzęgłem - wystarczy wcisnąć gaz i samochód jedzie)
- możliwość zmiany trybów (sport, eco, normal - w większości pojazdów możemy dostosować charakterystykę zmiany biegów)

Bardzo często skrzynie automatyczne (zależy od sposobu jazdy i pojazdu) charakteryzują się dużą trwałością. Niestety jak już coś padnie to koszta są wysokie. Warto dodać, że pojazd ze skrzynią automatyczną może cechować się trochę wyższych zużyciem paliwa niż jego odpowiednik ze skrzynią manualną ale są to niewielkie różnice.


Polecam przeczytać ten artykuł - fajnie opisuje działanie skrzyń, dodam jeszcze, że automaty szczególnie sprawdzają się w przypadku jazdy w korkach - nie ma konieczności "wachlowania'' biegami jak to ma miejsce w przypadku skrzyń ręcznych.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3420
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 01.07.2016 12:41 
Re: automat vs. manual
W quadach nie wystepuje taka skrzynia automatyczna jak w autach.
Co to napisął Szelton, jest prawda ale tylko w głębokiej wodzie, albo jak się ma nieszczelną przekładnie pasową.
Ja nie wyobrażam sobie jazdy w terenie przeprawówką bez automatu, jedzieśz w terenie i myslisz jak jechać a nie jeszcze kombinujesz z biegami.


 
Profil
Zbanowany

Rejestracja: 24.09.2019 11:29
Posty: 9
PostWysłany: 05.02.2020 13:39 
Re: automat vs. manual
ja tam wolę automata, dużo wygodniejszy


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.