Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.06.2024 07:15



Odpowiedz  [ 464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Następna
Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika
PostWysłany: 31.03.2010 07:45 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Ja jakoś też się nastawiam, żeby spróbować postawić quada. Niestety mam tylko 350-tke. Wiem już, że oprócz nogi na hamulcu i drugiej na bagażniku, muszę szarpnąć kierownicą... i tu właśnie pojawia się moje pytanie. Czy szarpnięcie musi być mocne? Czy (powiedzmy) kobieta niewielkich rozmiarów jest w stanie wykonać taki trick?


 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.06.2008 14:00
Posty: 135
Miejscowość: kozienice
Quad: namierzanie następcy
PostWysłany: 31.03.2010 08:35 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Isia napisał(a):
Wiem już, że oprócz nogi na hamulcu i drugiej na bagażniku, muszę szarpnąć kierownicą... i tu właśnie pojawia się moje pytanie. Czy szarpnięcie musi być mocne? Czy (powiedzmy) kobieta niewielkich rozmiarów jest w stanie wykonać taki trick?

a po co noga na hamulcu? :szok: szarpnięcie wcale nie musi być mocne, jest to kwestia zgrania tego szarpnięcia z cynglem gazu. w 300ce wrzucałem na wolny bieg i ćwiczyłem. także ćwicz i powodzenia


 
Profil
Awatar użytkownika
PostWysłany: 31.03.2010 09:25 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
arkolek napisał(a):
a po co noga na hamulcu? :szok:

Tak słyszałam, że trzeba operować zarówno gazem i hamulcem :oops:


 
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 31.03.2010 09:47 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Isia napisał(a):
Tak słyszałam, że trzeba operować zarówno gazem i hamulcem :oops:

To dobrze słyszałaś ;)

Cytuj:
Jak postawić chińskiego quada na ośkę?
W chinolach tj. Bashan ,eagle Lyda ,hsun ,zonda i wiele innych nie dysponujemy monstrualną mocą tylko marnymi 9-14 koniami ,które mają roznosić ok. 155-180 kg wagi. Jest to cholernie mało jak na tą masę i ciężko jest postawić tego quada na ośkę bez odpowiedniej techniki i treningu. Postaram się opisać jak najbardziej szczegółowo w jaki sposób prawie ogarnąłem wheelie w ciągu jednego sezonu ;] Moje początki nie wyglądały jakoś świetnie zresztą zobaczcie sami :unsure:
http://leto.wrzuta.pl/film/5vIPmZws9CZ/mov00004

Filmik genialny :gwizd: Chyba z początku kwietnia ;)

Przystąpmy do teorii. Na samym początku polecam treningi "jaskółki" jak to Burger nazywał ;) Polegała ona na tym ,że miałem jedną nogę na stelażu ,a drugą w powietrzu ,którą wyrzucałem w tył w momencie gdy dodawałem gwałtownie gazu. Śmiesznie to wygląda ,ale łatwo można ogarnąć ;)

Gdy nie będziemy mieli problemów z wyrzuceniem przodu quada w górę sposobem przedstawionym wyżej zabieramy się za stawianie atv z pozycji siedzącej. Będziemy stawiać go ze strzału sprzęgłem ,gdyż bez tego raczej to jest trudna technika (wykonalne jest owszem ,ale silnik katujemy ,bo trzeba do maksymalnych obrotów dojść zanim złapiemy poziom). Zatrzymujemy się quadem wycentrowanym na środku jezdni wbijamy jedynkę gazujemy delikatnie (żeby płynnie wszedł w obroty) przesuwamy się do przodu i w jednym momencie maksymalnie do tyłu przeciągamy cały ciężar ciała jednocześnie puszczając sprzęgło ,wciskając gaz do końca i ciągnąć kierownicę do klatki piersiowej. Na początku ważne jest żeby ręce były wyprostowane lub lekko ugięte podkreślam lekko.

Po ogarnięciu tego manewru możemy być z siebie dumni ,bo później mamy o wiele lżej. Ja np. teraz stawiam i śmigam na ośce z jedną nogą na stelażu drugą na hamulcu. Jest mi wygodniej i widzę co jest przede mną. Najważniejsze w tym wszystkim jest balans gaz/hamulec/gaz myślałem ,że można się nauczyć bez tego ,ale w ten sposób jest dużo szybciej dopiero w tym sezonie myślę o sposobie bez hamulca tylko sam gaz ;)

Mam nadzieję ,że nic nie pominąłem i powyższy poradnik przyda się początkującym ;) Mogę dać film jak coś.

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika
PostWysłany: 31.03.2010 10:28 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
hipon Dzięki. Brzmi przerażająco, ale może się przełamie.


 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 31.03.2010 16:14 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
hipon moje początki wyglądały tak samo jak na filmiku.

_________________
Suzuki!


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2010 14:31
Posty: 47
Miejscowość: Wilcza
Quad: Blizzer 200(Bashan)
PostWysłany: 22.11.2010 18:10 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Witam Kierowców :D Mam Bashana(200 Blizzard) i mam pyt czy na tym quadzie mogę stanąć na dwóch kołach ?? Jeśli tak to w jaki sposób ?? Ile dać gazu ?? No i oczywiście który bieg ?? z miejsca czy w ruchu ?? Wiem że wyżej jest to opisane ale wole się upewnić z góry thx... :uśmiech:

_________________
JONDER


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 22.11.2010 22:55 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
:zalamka:
Człowieku litości :diabeł: wszystko jest w tym temacie (i już nie raz było poruszane w innych tematach) a Tobie się czytać nie chce? A i jeszcze jedno... przeczytałbyś dokładniej post, który ukazał się parę pozycji wyżej...


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2010 14:31
Posty: 47
Miejscowość: Wilcza
Quad: Blizzer 200(Bashan)
PostWysłany: 23.11.2010 13:29 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Wiem no ale czy moim quadem jestem wstanie to zrobić ?? :D

_________________
JONDER


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 28.03.2010 21:13
Posty: 427
Miejscowość: okolice Łodzi
Quad: 680 powodów do szczęścia :)
PostWysłany: 23.11.2010 14:48 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Wszystko da się postawić na tył, jednak to czy uda Ci się go wyrwać, zależy od Twoich umiejętności :)

_________________
Czyszczenie gaźnika - poradnik


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 23.11.2010 17:41 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
czy da się zrobić wheelie bashanem? proszę cię. na bashanie można robić normalny stunt. jeżeli będziesz dużo trenował to będziesz potrafił ogarnąć nawet trudniejsze triki takie jak no hander. wszystko się da tylko trzeba trenować. nie można powiedzieć ile trzeba dać gazu bo to trzeba wyczuć samemu. trenuj a po jakimś czasie zobaczysz efekty.

_________________
Suzuki!


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2010 14:31
Posty: 47
Miejscowość: Wilcza
Quad: Blizzer 200(Bashan)
PostWysłany: 23.11.2010 21:08 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Oto mi chodziło dzięki :D zaczynamy trening :D SZEROKIEJ DROGI !

_________________
JONDER


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 24.11.2010 00:05 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Tylko, żeby potem nie było, że nie ostrzegaliśmy:
Jazda na tylnych w nie przerobionym bashanie sprawia, że masz praktycznie zerowe smarowanie. Niektórzy leją więcej oleju, niektórzy próbują przerabiać, a nie którzy szukają tuningowych części od moto. Niestety, mokra miska olejowa nie jest dobrym rozwiązaniem do stuntu, a co lepsze nawet do najnormalniejszej jazdy po dużych nierównościach (strome zjazdy i podjazdy) Na szczęście nie rozwali Ci się silnik od razu, chociaż to za dużo powiedziane, części typu tłoki czy pierścienie to nie duży wydatek. Mimo to pamiętaj, żeby stunt uprawiać na rozgrzanym silniku i po dłuższym wheelie dać gadowi odsapnąć i się do-smarować.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 24.11.2010 15:33 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
wlewanie więcej oleju też nie jest super rozwiązaniem bo i tak się uleje przez tą rurkę/odmę. na szczęście remont silnika w bashanie (tłok pierścienie) to ok. 50zł więc można śmigać. gorzej z zawieszeniem, tutaj trzeba już bardziej kombinować. ja mam jakieś tulejki z przodu i raczej się nie sypia. z tyłu mam simembloki (nie wiem jak to się pisze) i to jest nie do rozwalenia. przy jeździe na tylnych kołach wszystko się zużywa dużo szybciej. łańcuch, zębatki, silnik, zawieszenie. wszystko. no ale od razu nie ma tragedii. jak zaczniesz się uczyć i będziesz robił 5m wheelie to nic się nie stanie silnikowi. gorzej jak już ogarniesz bardzo długie gumy (500m lub więcej) lub zaczniesz jakieś combosy sadzić to już będzie tyranie i wszystko zacznie się sypać.

_________________
Suzuki!


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2010 14:31
Posty: 47
Miejscowość: Wilcza
Quad: Blizzer 200(Bashan)
PostWysłany: 24.11.2010 19:47 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
hmmm mam pyt mam problem z bashanem.. próbowałem ściągnąć blokadę ale dalej słabo jedzie wiecie może popełniłem jakiś błąd czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to zrobić ?

_________________
JONDER


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.