Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 09:38



Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
drifty. czyli co i jak na moim przykładzie 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 23.05.2009 22:31 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie


A tutaj winkiel w moim wykonaniu :)

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.12.2006 23:13
Posty: 1288
Miejscowość: Włocławek
Quad: CAN-AM Renegade 500 #14
Poprzednie quady: Ls Sp 300
PostWysłany: 23.05.2009 23:08 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
niezła prędkość przelotowa :brawo1:

_________________
>> https://www.youtube.com/watch?v=_-VQM01YGbw <<


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 24.05.2009 20:55 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
coś ok. 55-60 km/h
Bażantem też można :]
PS. viewtopic.php?f=72&t=6426&p=263927#p263927

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW

Rejestracja: 05.06.2009 14:34
Posty: 8
Miejscowość: Wąbrzeźno/ Lasy Wałycza i okolice :)
Quad: Loncin 110cc [może mały ale na start wystarcza :)]
PostWysłany: 11.06.2009 09:23 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Jestem pełen podziwu
Też wchodzę w zakręty 90 stopniowe ale nie z taka prędkością u mnie coś koło 45 km/h bo jeżdże po lesie, a drzewa od razu przy drodze więc jeden błąd i koniec. :D
jeszcze raz gratki :) :^^D:


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 14.11.2008 09:04
Posty: 18
Miejscowość: Warszawka Mędzylesie a również Władek
Quad: Suzuki Vinson 500
PostWysłany: 23.10.2009 09:03 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
mat992 napisał(a):
Gustaw Vinson miałes zbroje , buzer lub inne ochraniacze ??


trochę spóźniona odpowiedź:
miałem wszystko, buzer, ubranie z ochraniaczami itp,
Buzer nawet delikatnie pękł na lewym ramieniu (tym połamanym)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 26.10.2009 11:49 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Pochwalę się że LS wchodziłem w 90 stopni przy prędkości pond 90 km/h (oczywiście na szutrze)


 
Profil Gadu-Gadu
U-quad warszawski
U-quad warszawski
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2008 17:27
Posty: 2216
Miejscowość: warszawa
Quad: LTZ 400
PostWysłany: 07.11.2009 01:37 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Vendetta
:okok: potwierdzam :) to samo robiliśmy we dwóch lecąc jeden za drugim,szuter szeroki na około 5 m. i pełen gaz :) teraz ta sama droga i znowu maks lt-z400 i LS-450 :) równy szuter i łuk oczywiście nie mówię o 90st :) ale LSikiem ładnie się brało zakręty :) Nigdy nie powiem złego słowa na LSa :) na nim nauczyłem się jeździć 188cm wzrostu 85kg a mocy mi zabrakło gdy już chciałem naprawdę szaleć na torach i drapaniu się po ścianach :) POLECAM LSika dla chcących się nauczyć bezpiecznej jazdy :)


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2006 00:42
Posty: 275
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: Kymco MXU 500, Yamaha Wild Star 1600
PostWysłany: 15.11.2009 01:48 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
jeździłem co nieco w rajdach autami z rożnym napędem tył, quatrro, przód - w takiej dokładnie kolejności. Od ponad trzech lat ciągle rozwijam umiejętności jazdy quadem. Mimo że od kiedy bawię się w quady poruszam się sprzętami 4x4 większość szybkich łuków robię na tylnym napędzie i widzę wiele zależności wspólnych dla auta tylnonapędowego.
1. W momencie kiedy przechorowałeś z kątem wprowadzenia quada w poślizg i puściłeś gaz mogą stać się dwie rzeczy:

pełen manual (skrzynia/sprzęgło)
puszczenie gazu jest błędem przy tym kącie tarcia opony o podłoże (prawie boczne) spowoduje ono efekt podobny jak podcięcie auta ręcznym - czyli na quadzie wywrotka lub przynajmniej katapulta dla drivera

pełen automat i pół automat
puszczenie gazu jest reakcją dobrą - w autach rajdowych z tylnym napędem robi się takie w razie problemów na moment, po to aby opona złapała trakcję potem zależnie od sytuacji
a) szybkie prostowanie fury
b) dalej praca gazem i tym samym kontem poślizgu w zakręcie - zapewne już mniejszym

a teraz opisze jeszcze w sumie dziwny manewr który uratował mnie od wywrotki przy dużej prędkości na długim podwójnym lewym zakręcie po zmrożonym i wyślizganym śniegu.
Zeszłej zimy goniłem po szybkich śliskich łukach od zaspy do zaspy jak w piosence Kaji "prawy do lewego", wpadłem w fajny rytm do momentu aż się grubo pomyliłem. Nie pamiętałem idealnie drogi w związku z czym z lekką rezerwą podchodziłem do tematu hamowania przed ostrzejszymi zakrętami. Niestety normalne hamowanie okazało się najpierw opóźnionym maksymalnie hamowaniem a potem spóźnionym :oczy: . W efekcie wjechałem w zakręt zdecydowanie za szybko najpierw hamowałem 4 kołami potem podciąłem quada tylko tylnym hamulcem i gaz do oporu przód blisko wewnętrznej części zakrętu. Pewnie w 0,5s zorientowałem się różnica będzie polegała na tym że polecę w drzewa ładnym bokiem a nie przodem :( Wtedy będąc nie do końca świadomym myślą a kierowany pewnie odruchem zrobiłem dziwną w sumie rzecz pościłem gaz i włączyłem 4x4 a potem dodałem 100% gazu. Efekt był taki że quad zawył ale już z trakcją zupełnie inną a ja znalazłem się jadąc na kontrze już za zakrętem blisko wypadnięcia z drogi ale zawsze na :D Ta przygoda mimo że dobra pokazała mi że naprawdę wierzę że warto trenować jazdę quadem w zimie.


Pozdrawiam

_________________
czasem sama podróż sprawia więcej przyjemności niż dotarcie do celu


 
Profil ICQ
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz

Rejestracja: 12.05.2009 21:05
Posty: 25
Miejscowość: złotniki kuj.
Quad: Yamaha Grizzly 550 & 700
PostWysłany: 22.11.2009 20:16 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Jechałem dzisiaj na miejscówki

Jeździł się bajecznie

drifty szły takie (teraz nie mam czasu jutro opowiem)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.08.2009 19:17
Posty: 27
Miejscowość: Pniewy
Quad: Raptor 660
PostWysłany: 03.02.2010 17:46 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Jakieś 2 miesiące temu dałem koledze przejechać się moim raptorem. Jechałe po łące jakieś 40 km/h i chciał zrobić długi drift. Maszyna ustawiła się pod ładnym kątem, aż tu nagle tylne koło całą boczną powierzchnią zaryło niewidoczną w wysokiej trawię kupę twardej ziemi. Mój kolega wyleciał z niego ostro uderzył w ziemię a Raptor wzbił się w powietrzu okręcił dookoła własnej osi i spadł mu tylnym kołem na ręke. Mojemu kumplowi odziwo nic się nie stało, a w quadzie wygieły się tylko sforznie w przednich kołach :)


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 03.02.2010 21:38 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
To co powiem - zabrzmi śmiesznie ale:

kiedyś też kombinowałem jak wyjść z różnych ekstremalnych opresji. Jeżeli coś nie wychodziło to się zastanawiałem czy powtórzyć aby dojść do perfekcji.

Po przeanalizowaniu kilku faktów dochodzę do wniosku - a poco chcesz to wiedzieć i spróbować wykonać - jeżeli i tym następnym razem ci się nie uda. Połamiesz sobie pozostałe kończyny i znowu będziesz główkował?
Jeżeli ścigasz się o wszystko i koszty napraw są na drugim miejscu to ok - ale zdroworozsądkowo - poprostu sobie odpuść. Będzie taniej i bezpieczniej. W innej sytuacji poszukasz sobie adrenaliny.

Czyli - nie doprowadzaj do takiej sytuacji do jakiej doprowadziłeś - a nie będziesz miał takich zapytań w przyszłości (no i widma cięcia i zszywania swojego ciała). Znam osoby które mimo to muszą to robić (czuć adrenalinę) - i z przykrością wiem jak się to dla nich skończy. Widzę też trochę dalej niż oni w przyszłość - co ich będzie czekało po tych historiach zdrowotnych. Ale tu już ich wybór i ich dolegliwości - no i wózek inwalidzki.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.06.2009 17:54
Posty: 103
Quad: YFZR
PostWysłany: 07.03.2010 13:13 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
Alin napisał(a):
Jakieś 2 miesiące temu dałem koledze przejechać się moim raptorem. Jechałe po łące jakieś 40 km/h i chciał zrobić długi drift. Maszyna ustawiła się pod ładnym kątem, aż tu nagle tylne koło całą boczną powierzchnią zaryło niewidoczną w wysokiej trawię kupę twardej ziemi. Mój kolega wyleciał z niego ostro uderzył w ziemię a Raptor wzbił się w powietrzu okręcił dookoła własnej osi i spadł mu tylnym kołem na ręke. Mojemu kumplowi odziwo nic się nie stało, a w quadzie wygieły się tylko sforznie w przednich kołach :)


to normalne w takiej sutuacji :
kazdy kto chce uniknac tego ,musi zsunac się z quada.... czyli zakret drift w prawo ciezar ciała przesunac na prawa noge uginajac ja (kucnac na prawa noge) nie siedziec na siedzeniu!!
to uniknie postawieniu go na bocznych kola lub takiej sytuacji jaka miał twoj kolega
dobrze ze mu się nic nie stało
pozdr :D

_________________
jazdaaaaaaaaaaaa
#502
407 Racing.com


 
Profil

Rejestracja: 10.03.2010 18:16
Posty: 20
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: poszukiwany!
Poprzednie quady: Yamaha Bruin 350
PostWysłany: 10.03.2010 19:07 
Re: drifty. czyli co i jak na moim przykładzie
kamilpiotr napisał(a):
POMOCY!! Jak zrobić drifta Grizzly'm na ziemi albo szutsze bo nie wiem :bezradny:

Jeśli chodzi o mnie to jeżdżę na tym samym sprzęcie co Ty. Najczęściej gdy chcę zrobić " drifta " to przechylam się do wewnętrznej strony zakrętu aby dociążyć stronę która może się podnieść i dopiero gdy wyjdę z zakrętu wracam na normalną pozycje. :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.