Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Skoki,ustawienie amorow
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 19:44



Odpowiedz  [ 118 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Skoki,ustawienie amorow 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 26.03.2013 23:16 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Nie wiem jak w fabrycznych amorkach ale na ogół w tuningowych u góry: prędkość dobicia i ciśnienie, a u dołu: prędkość odbicia. Tu masz wszystko prosto wytłumaczone (sam z tego prześwit będę ustawiał): https://j6shocks.com/uploads/Quad_Setup.pdf. Zakręcając (kierunek wskazówek zegara) dobicie/odbicie zwiększasz prędkość dobicia/odbicia. Z ciśnieniem jest z tego co pamiętam też tak samo. Wydaje mi się, że masz tam co najwyżej odbicie na dole i ciśnienie u góry. Jak podskakuje tył to bym zmniejszył pr. odbicia i troszke zmniejszył ciśnienie(ale to potem). Pamiętaj, żeby nie ustawiać ciśnienie nigdy na max./min.(do samego końca)! Jak zaczniesz szybciej jeździć zwiększ prędkość odbicia i ciśnienie. Masz gdzieś w pobliżu coś w rodzaju fal tzw. whoopsy? Jak tak to zobacz czy amorek przy przejeździe zdąży odbić się zanim koło dojdzie do kolejniej nierówności. Jak masz za wolne to po prostu zbije amortyzator, nie będziesz miał amortyzacji, a w wyniku tego wymyka ci się quad z pod kontroli i cały podskakuje. Jak często w terenie jeździsz na tylnych kołach albo quada podrywasz porządnie przy przejazdach po dziurach(np. whoopsach) to zwiększ sobie trochę ciśnienie w tylnym amorku- łatwiej będzie go podrywać i opanować ;) . Jak masz czas i chęci to pobaw się też trochę ze zbieżnością.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.11.2011 18:25
Posty: 301
Miejscowość: Wielkopolska
Quad: Kawasaki KfX 400 :)
PostWysłany: 29.03.2013 17:43 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Dzięki z rade. Będzie pogoda to pojadę na tor i się pobawię. Jak go kupiłem górę miałem praktycznie zakręconą dół jeden obrót wykręcony. U mnie są seryjne amorki i mam dwie możliwości regulacji.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2010 16:27
Posty: 46
Quad: 110
PostWysłany: 22.08.2013 20:06 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Siemka jak przygotować eagle lyde 250 do skoków. Mam do przeznaczenia na to do 500zł.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 22.08.2013 22:29 
Re: Skoki,ustawienie amorow
To nie jest sprzęt do skoków- zacznijmy od tego. Jak już to na pewno nie żałować wzmocnień na ramie.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2010 16:27
Posty: 46
Quad: 110
PostWysłany: 23.08.2013 09:12 
Re: Skoki,ustawienie amorow
dobra a mógł byś mi dać jakiś wykres,obrysowanie lub opis gdzie to przyspawać?
Sory za problem :oczy: ale po raz pierwszy biore się za przygotowanie quada do skoków

-- dodano 23.08.2013 09:12 --

aaa i jak by można bez użycia spawarki to by było super


Ostatnio zmieniony przez KRZYŚ2000, 23.08.2013 09:12, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 23.08.2013 16:24 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Ej no bez jaj... Musisz rozebrać go by została sama rama( a raczej człowiek który wie co i jak) i szukać słabych miejsc. Tam gdzie będzie wzmocnienie usunąć lakier, walnąć migomatem i zamalować jakąś farbą/ lakierem. Stam która będzie używana do wzmacniania powinna być porządna( o wyższej zawartości węgla). Bez spawania nie obędzie się. Ja bym w chinolu wzmacniał gdzie popadnie. Ale kurde u mnie YFZ 450 po profesjonalnym tuningu się łamie bez stalowego wahacza, nie mówiąc o chińczyku. Na początek może trochę poskaczesz. Ja bym wzmacniał w okolicach:
*mocowanie silnika,
*mocowanie wahacza tylnego,
*tylny wahacz,
*Z przodu na dole ramy( tam gdzie zawiecha się łączy),
*Mocowanie amortyzatora przód/tył,
*Rama nad silnikiem( te 2 rury obok baku- powspawywać takie trójkąty na końcach),
No i ogólnie to prawie wszystko może paść w chinolu :lol:.
Lepiej zainwestuj w prawdziwego sprzęta z czasem albo odpuść skakanie.
P.S. Lepiej oddaj całego quada do mechanika który wie co i jak. Nawet takiego od samych chinoli półprofesjonalisty i powiedz co chcesz z tym quadem robić- powinien wiedzieć co robić.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


Ostatnio zmieniony przez extremekid12, 23.08.2013 16:24, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2010 16:27
Posty: 46
Quad: 110
PostWysłany: 25.08.2013 14:36 
Re: Skoki,ustawienie amorow
ok dzięki
Wiem że to nie będzie na temat ale mam do was pytanie
A jakiego quada byś polecał do 5500?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 25.08.2013 18:44 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Do 5500 nic nie znajdziesz do skoków. Na pewno. Poza tym to Blaster, Barossa, ew. od ok. 8-9k możesz Predatora 500 wychaczyć. On by już znosił skoki.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2010 16:27
Posty: 46
Quad: 110
PostWysłany: 27.08.2013 13:28 
Re: Skoki,ustawienie amorow
poj 500???


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.06.2009 13:45
Posty: 364
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza/Sosnowiec/Psary
Quad: YFZ 450 <3
PostWysłany: 22.10.2013 15:21 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Pytanie o wysokość zawieszenia. Na jakiej wysokości pownien być zawias z przodu?(prześwit).
Mam dość małe opony z przodu, i całe życie jeździłem z zawiasem na samym dole, źle pracował, mocno bił itp. Dopiero dzisiaj przestawiłem go do góry o jakieś +5cm, jutro będę testował.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.07.2007 13:06
Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
PostWysłany: 22.10.2013 16:50 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Przód powinien być ustawiony wyżej niż tył, w granicach 1-2cm. A mierzysz to na wysokości podnóżków z tyłu i przód na wysokości mocowania nerfbarów. Jeśli wcześniej przód miałeś niżej to teraz poczujesz znaczną różnicę w jeździe.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.06.2009 13:45
Posty: 364
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza/Sosnowiec/Psary
Quad: YFZ 450 <3
PostWysłany: 22.10.2013 20:16 
Re: Skoki,ustawienie amorow
Dziękuje, wcześniej tego nie mierzyłem ale wydaje mi się że stał +/- równo przód z tyłem. Teraz przód stoi wyżej. Dziś tylko przejaźdżka po ulicy, odczucie takie że lepiej idzie na koło :diabeł: . Jutro tor więc zobaczymy co to dało.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 23.10.2013 15:47 
Re: Skoki,ustawienie amorow
https://www.j6shocks.com/uploads/Quad_Setup.pdf voilà :)
Od siebie dodam, że mega poradnik. Sam u siebie Ohlinsy wg. niego robiłem i dużo lepiej.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 118 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.