Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Poradnik Drapera
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.04.2024 15:36



Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Poradnik Drapera 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.07.2008 21:13
Posty: 122
Miejscowość: Nysa
Quad: Grizzly 700 FI
PostWysłany: 24.03.2009 23:41 
Dobra robota :okok: Jestem pod wrażeniem! :uśmiech: :uśmiech: :uśmiech:

_________________
A.N.T. Ladies Image It's not easy to be a woman..


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2008 00:53
Posty: 275
Miejscowość: Otwock
Quad: Renata 1000xxc & G700
PostWysłany: 24.03.2009 23:47 
majowka napisał(a):
Sam jestem w szoku jak fajnie wyszedł ten filmik. Znam niektóre podjazdy a wiadomym jest że filmy nie oddają stopnia trudności o czym przekonał się już nie jeden z nas :bezradny:


Filmiki trzeba odpowiednio nakręcić żeby realistycznie oddać rzeczywiste ukształtowanie terenu - jak się kręci "normalnie" to nawet najtrudniejszy teren będzie na filmie wyglądał "płasko".
Warto sobie looknąć na dowolny filmik np. huevos żeby zobaczyć pod jakimi dziwnymi kątami ustawiają często kamerę - to jest celowe działanie dzięki któremu uzyskuje się odpowiednią perspektywę (nie to żebym deprecjonował wyczyny tych magików - po prostu jakby to normalnie kręcili to efekt by nie był taki widowiskowy).

Jeśli ja miałbym coś doradzić to niezłe efekty daje nagrywanie obrazu z 2 kamer (np. jedna na kasku a druga z łapki) i później montowanie ujęć z powtórzeniami - ta sama sytuacja (np. podjazd) jako widok z oczu i "z zewnątrz". Jeśli takie przebitki są 4-8 sek to uzyskuje się niezłą dynamikę całego klipu. A jeśli dodatkowo kamerkę na kasku zamontujecie centralnie a nie z boku, lekko pochyloną do przodu (tak żeby widać było cały czas fragment kierownicy i przodu gada) to fajnie będzie widać jak driver manewrował ciałem np. przy trawersie.

P.S. A filmik naprawdę świetny.

_________________
Miasto Otwock po lekkim deszczu.... kwintesencja offroad'u ^^

http://www.youtube.com/user/xkarol66x/videos


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.10.2008 21:39
Posty: 586
Miejscowość: śląsk
Quad: pojazd prawdziwego wieśniaka
PostWysłany: 24.03.2009 23:54 
Cytuj:
Filmiki trzeba odpowiednio nakręcić żeby realistycznie oddać rzeczywiste ukształtowanie terenu - jak się kręci "normalnie" to nawet najtrudniejszy teren będzie na filmie wyglądał "płasko".

Masz pole ,do popisu.Dzwoń rano do TVN TURBO i zgłaszaj propozycje,z takim programem.Pewnikiem się zgodzą,gdyż 70% ich dotychczasowych produkcji,to masakra, do zdjęcia z anteny.....a ja ,chętnie zasiąde ,przed telewizorownią w sobotni poranek i obejrzę kozacki program o ATV


 
Profil

Rejestracja: 08.05.2008 17:19
Posty: 189
Miejscowość: okolice Ostrowca Św. , Rzeszów
Quad: KQ 750
PostWysłany: 25.03.2009 12:23 
A to i ja coś dorzucę od siebie :) Filmik bardzo fajny.
Ale mam coś ku przestrodze, jak może zakończyć się zjazd ze stromej górki jak Rider nie posiada odpowiednich umiejętności :diabeł:

Image
Image
Image

Quad spadł z ok 50-80 metrowej góry. Na szczęście obracał się cały czas "przez bagażniki" (wykonał ok 15-25 obrotów) i dlatego nic poważnego się nie stało i po krótkim prostowaniu przy użyciu przydrożnego słupa oraz wyciągarki kolega dalej kontynuował jazdę :)

_________________
Sklep sportowy Sk-Sport


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2008 00:53
Posty: 275
Miejscowość: Otwock
Quad: Renata 1000xxc & G700
PostWysłany: 25.03.2009 13:01 
visco napisał(a):
Cytuj:
Filmiki trzeba odpowiednio nakręcić żeby realistycznie oddać rzeczywiste ukształtowanie terenu - jak się kręci "normalnie" to nawet najtrudniejszy teren będzie na filmie wyglądał "płasko".

Masz pole ,do popisu.Dzwoń rano do TVN TURBO i zgłaszaj propozycje,z takim programem.Pewnikiem się zgodzą,gdyż 70% ich dotychczasowych produkcji,to masakra, do zdjęcia z anteny.....a ja ,chętnie zasiąde ,przed telewizorownią w sobotni poranek i obejrzę kozacki program o ATV


W kręcenie to bym się chętnie pobawił ale niestety nie styknie mi umiejętności quadowych żeby zrobić to, co koledzy na tym filmie.
Jeśli się za bardzo "mądrzyłem" to przepraszam. Chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi na takie drobne tricki które się fajnie sprawdzają na filmach.
Np. zjazdy i podjazdy zawsze warto kręcić "z dołu" i najlepiej lekko kucając - wtedy jest odpowiednio wyeksponowana stromizna.
Przy podjazdach pod "ostro zakończone górki" warto też zrobić ujęcie gdy kamerzysta stoi na samym jej szczycie i gad praktycznie wjeżdża na niego (wtedy widać taki fajny efekt gdy przednie koła przez moment wiszą w powietrzu i widać całe podwozie jakbyś jechał na tylnych kołach tylko).
Jeśli chcemy zaimponować szybkością to im niżej kamera zainstalowana na jeźdźcu albo gadzie tym lepiej (jak ktoś nie wierzy to niech sobie w samochodzie spróbuje nakręcić kawałek filmu stawiając kamerkę na wysokości lusterka a następnie przesunie ją pod dach auta - różnica jest naprawdę spora).
Żeby pokazać po jakim gównie ktoś jechał warto zrobić przebitki i zbliżenia boksujących kół (ktoś, kto jeździł na quadzie, domyśli się z tego filmiku, że sporym challenge było samo poruszanie się po stercie mokrych liści wymieszanych z błotem ale jak się nie ma takiego doświadczenia to na filmie wygląda to jakby sobie Panowie "po prostu podjechali pod górkę").
Jeśli ktoś chce pokazać jakieś fajne wyskoki to też warto, żeby gość kręcący takie akcje stał jak najbliżej skaczącego quada (im dalej tym bardziej "wypłaszczy" się skok).
etc etc etc

I naprawdę nie chodzi tutaj o to, że w ten sposób jakoś oszukujemy widza. Prawda jest taka, że naprawdę ciężko jest oddać jakieś ciekawe quadowe sytuacje i dlatego 90% scen w filmikach to grupa facetów i gady zanurzone w błocie po kierownicę ^^

_________________
Miasto Otwock po lekkim deszczu.... kwintesencja offroad'u ^^

http://www.youtube.com/user/xkarol66x/videos


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.11.2007 15:57
Posty: 353
Miejscowość: Wrocław
PostWysłany: 25.03.2009 13:50 
Cytuj:
Quad spadł z ok 50-80 metrowej góry. Na szczęście obracał się cały czas "przez bagażniki" (wykonał ok 15-25 obrotów) i dlatego nic poważnego się nie stało i po krótkim prostowaniu przy użyciu przydrożnego słupa oraz wyciągarki kolega dalej kontynuował jazdę

Głowa do góry masz teraz kształty jak Renia, wystarczy drapować mniejszy opór powietrza pomoże przy wjazdach ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.02.2007 19:50
Posty: 526
Miejscowość: Nysa
Quad: DEMON
PostWysłany: 26.03.2009 22:45 
karol66 może przeprowadzisz się do Nysy, przydał by Nam się ktoś taki jak Ty. Przemyśl to ;)

_________________
TRIAL ENDURO DRAPING EXTREME
DRAPER


 
Profil Gadu-Gadu
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2007 19:37
Posty: 473
Miejscowość: Kaszuby
Quad: 1000R
Poprzednie quady: Commander 1000, Renagade 800x, Brute Force 750, CFMOTO...
PostWysłany: 27.03.2009 10:15 
Witam,

A ja mam takie pytanie, wdrapujac się pod grozniejsze podjazdy należy jechać na stojąca napierajac na kierownice ( dociązając przod) czy normalnie siedzieć? Widziałem na róznych filmikach, ze Nysa podjezdza na siedzaco :D
Przy zjajzdach wiadomo - siadamy maksymalnie do tylu na siedzenie ;)

_________________
Pozdrawiam
Szymon


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 27.03.2009 10:25 
wiesz, chyba nie ma reguły...ale moje wywrotki do tyłu były na siedząco, mimo przyklejenia się do kierownicy i przesunięcia się maks. do przodu. Kiedy np. na samej górze przy wytraconej już prawie prędkości natrafisz na mały występ i trochę podbije ci koło, kiedy siedzisz czy prawie leżysz na kierownicy nie masz już jak tego zamortyzować. Wybija cię do góry, a Ty trzymasz się kierownicy i po wybiciu ciągniesz ją do góry pomagając w odchyleniu.

Niestety w gęstym lesie nie zawsze możesz jechać na stojąco z powodu ciasnoty, gałęzi tip.

Przy zjazdach trawersowych z póżniejszym zakrętem ku górze i podjeżdżaniu, ja często jednak Jadę w dół na jednym górnym stopniu, kiedy już praktycznie stanę i zaczynam skręcać ku górze dodaję gazu i w ruchu siadam normalnie okrakiem na fotelu. Tutaj oni sporo ryzykują siedząc normalnie przy odrywających się tylnych kołach.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.10.2007 22:11
Posty: 1061
Miejscowość: Bolesławiec
Quad: X-men
PostWysłany: 27.03.2009 11:12 
Zawsze robiac takie rzeczy ryzykujesz. Natomiast takiego balansu cialem, asekuracji i umiejetnosci przewidywania nie widzialem nigdzie jak wlasnie w Nysie panowie. Jesli jest podjazd tak bardzo pionowy, ze trzeba wjezdzac na stojąco, to tak na pewno robia.

Poza tym, jesli wjezdza się na niego którys raz z kolei, wiesz doskonale na co mozesz sobie na nim pozwolic. Na filmiku zapewne koledzy męczyli znane już podjazdy.

Zdarza się też, ze dociążasz przod lekko unosząc się na nogach i dociskajac kierownice, zaznaczam lekko, co może być z boku widziane jako pozycja siedzaca.

_________________
K.W.I.S.A Drapers sQuad
quadowa wspinaczka wysokogórska - bez wyciągarki.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.02.2007 19:50
Posty: 526
Miejscowość: Nysa
Quad: DEMON
PostWysłany: 27.03.2009 13:08 
Jakubek_X napisał(a):
A ja mam takie pytanie, wdrapujac się pod grozniejsze podjazdy należy jechać na stojąca napierajac na kierownice ( dociązając przod) czy normalnie siedzieć? Widziałem na róznych filmikach, ze Nysa podjezdza na siedzaco :D


Kolego generalnie wjeżdżamy na siedząco z lekkim przechyłem w przód. Podstawą jest poznanie własnego quada, a dokładniej gdzie jest środek coś na zasadzie huśtawki. Mając taką wiedzę będzie Ci łatwiej. Co do pozycji stojącej to wykorzystujemy ją jak przy podjeździe jak mamy półkę pionową i jedynym wyjściem jest wskoczenie. W tej sytuacji w momencie gdy przednie koła są w pionie a tylne już prawie odrywają się od ziemi wstajesz i przenosisz ciężar ciała na przednią oś. Podjeżdżając w pozycji stojącej z dociskiem na przednią oś odciążasz tylne koła co powoduje utracenie przyczepności.

Nie jest łatwo opisać czynności które wykonujemy w czasie jazdy, bo tak naprawdę nie ma szablonu. Ale moim zdaniem najważniejszą umiejętnością jest wyczucie manetki.

_________________
TRIAL ENDURO DRAPING EXTREME
DRAPER


 
Profil Gadu-Gadu
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2007 19:37
Posty: 473
Miejscowość: Kaszuby
Quad: 1000R
Poprzednie quady: Commander 1000, Renagade 800x, Brute Force 750, CFMOTO...
PostWysłany: 27.03.2009 18:46 
dzięki!

_________________
Pozdrawiam
Szymon


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 29.03.2009 21:33 
jeszcze jedna sprawa - nie wjeżdżamy na biegu "L". ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 29.03.2009 22:46 
Cytuj:
jeszcze jedna sprawa - nie wjeżdżamy na biegu "L".


Kurka nie mam takiego biegu - patrze na przekładnie i widzę tylko D-N-R


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 29.03.2009 22:48 
a bo Ty masz hondę :figielek: musisz dać na automat ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.