Autor |
Wiadomość |
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 02.01.2006 00:16
Bieg High i Low w Grizzly 660
W jakich okolicznościach stosuje się przełożenie High a w jakich Low w Grizzly?
Czy w trakcie jazdy zarówno na H jak i L można włączyć 4x4?
I na którym przełożeniu można załączyć blokadę mostu (wiem że prędkość to max 35 km/h)
W jakich sytuacjach zalecane jest ogólnie włączenie H i L ?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 02.01.2006 08:40
W 90% sytuacji High wystarcza. Czasem , kiedy Jadę w bardzo trudnym terenie, bale, galezie, rowy i Jadę wolno, wtedy uzywam LOW, zeby lepiej kontrolowac predkosc. Przy bardzo stromych podjazadach twardych o dobrej przyczepnosci też uzywam reduktora (low). Przy slabej przyczepnosci lub podjazdach po piachu tylko HIGH i duza predkosc. Na LOW się zakopiesz.
Biegi wrzucasz tylko STOJAC w miejscu. Nie zmieniasz ich w trakcie jazdy.
4x4 wrzucasz tylko stojac w miejscu i nie ma znaczenia czy jest L czy H
Blokade mozesz miec zarówno dla H jak i L.
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 02.01.2006 21:15
jaką predkość max można osiągnąć na Low ?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 02.01.2006 21:21
Kiedys jadac szosa zapomnialem zmienic biegu na H po wyjechaniu z krzaczorów i osiagnalem ok 50km/h na Low i dziwilem się czemu nie chcial dalej przyspieszac
Silnik przetwał.
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 02.01.2006 21:24
Chyba Kaczorów
Czyli lepiej nie przekraczać 50 km/h ?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 02.01.2006 21:28
To trochę smieszne pytanie...
Praktycznie zawsze jezdzisz na H, tylko w wyjatkowych przypadkach na L. Mysle, ze trenujesz trochę na sucho. Jak już przyjdzie Twoja maszyna wszystko Ci się rozjasni...gwarantuje.
Na reduktorze nie jezdzisz zwykle szybciej niz jakies 10km/h.
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 02.01.2006 22:59
A jeżeli chodzi o technikę wjazdu pod górkę to jeżeli załączysz 4x4 to czy możliwe jest zaliczyć wywrotkę na plecy?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 03.01.2006 00:13
Kiedy podjeżdzasz pod ostry podjazd zazwyczaj kladziesz się trochę na kierownicy. Zdarzylo mi się zaledwie kika razy, zeby przednie kola tracily przyczepnosc i się podnosily z ziemi. Musi być naprawde bardzo stromo. Wywrotki, ktore widzialem byly zazwyczaj wtedy,kiedy ktoś chcial w czasie podjazdu zawrocic i wytracil predkosc. Dlatego przy podjazdach (szczegolnie po piachu) po prostu gaz do dechy na biegu H. Kiedys w lesie przy bardzo dobrej przyczepnosci musialem jechac na L bo nie mialem miejsca na rozped i przy takim bardzo dozym nachyleniu quad by się nie rozpedzil wystarczajaco, zeby mial wlasciwa moc do podjechania na H. Podstawa to jechac rowno.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 03.01.2006 00:18
....4x4 nia ma raczej zadnego zwiazku z wywracaniem się na plecy. Wydaje mi się nawet ze przy samym tylnym napedzie jest to bardziej prawdopodobne. skąd taki pomysl?
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 03.01.2006 23:21
Bo tak się właśnie zastanawiałem czy wjeżdżając pod jakąś górkę to lepiej mieć załączone 4x4 niż napęd na sam tył.
W jakim stopniu załączenie 4x4 (w porównaniu do poruszania się bez załączenia 4x4 w Grizzly) przy takim samym podjeździe niweluje efekt wywrotki?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 03.01.2006 23:40
może ktoś się włączy? Sam zostalem naplacu boju
W zimie nie masz tego problemu bo i tak caly czas się jezdzi na 4x4, poza chwilami, kiedy chcesz na jakims placu pokrecic bączki. jeżeli jechales kiedys 4 napędowym Subaru w zimie to wiesz o czym mówie.
Ja przy kazdym powazniejszym podjezdzie wlaczam 4x4, na piachu zawsze.
W lecie zazwyczaj Jadę na tylnym napedzie, poza typowymi miekkimi przeprawami.
Na poczatku przy stromych zjazdach uzywalem tylko tylnego napędu, zeby lepiej kontrolowac zjazd hamulacami (przy zjezdżaniu bezpieczniej jest hamowac tylem). Potem jednak zaczalem zjezdzac na 4x4 i tylko hamowac silnikiem, ewentualnie lekko hamulcami.
Ciezko to tlumaczyc "na sucho" . Jak wsiadziesz na quada to sam wybierzesz wariant jaki ci odpowiada.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 03.01.2006 23:43
Nikt się nie włączy ,bo Adaś jest męczliwy , dorwał teraz Ciebie ,to niech Cię męczy
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 03.01.2006 23:46
MaciekP napisał(a): 4x4 wrzucasz tylko stojac w miejscu i nie ma znaczenia czy jest L czy H
Nie ma znaczenia przy jakiej prędkości wrzucasz napęd 4x4 / 4x2
Witam po dłuższej nieobecności
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 03.01.2006 23:49
Mówiąc w skrócie - jaka jest zaleta przy takim samym (ale dość stromym) podjeździe - napędu 4x4 nad 2x4 (chodzi o przełączanie tych wariantów w Grizzly) ?
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 03.01.2006 23:50
aduko napisał(a): MaciekP napisał(a): 4x4 wrzucasz tylko stojac w miejscu i nie ma znaczenia czy jest L czy H Nie ma znaczenia przy jakiej prędkości wrzucasz napęd 4x4 / 4x2 Witam po dłuższej nieobecności
ADUKO wrócił z nart?
Zgodnie z instrukcja można tylko stojac. Z obawy przed destrukcja napędu trzymalem się zawsze zasad
|
|
|
|