Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Sportowym po śniegu
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 00:44



Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Sportowym po śniegu 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2005 10:23
Posty: 725
Quad: run.. Forrest.. run
PostWysłany: 09.02.2006 19:54 
Tak myślę o czym wy piszecie - no i motyla noga.... dzisiaj rano wjeżdżam w mokrą zaspę śniegu z błotkiem i wiszę.Próbuję rozkołysać na boki i.... Torsen nawet nie daje rady , przód tył a tu wisi na mocowaniu od pługa, zawsze się ślizgała na podwoziu. Ale mam patent złażę podnoszę ją z kolein(daję rade- różnica mas między mną a hondzią niewielka) najpierw przód potem tył i idąc obok niej dodaję gazu wyjeżdża delikatnie jak sarenka z wiosennej trawki na lepszą dróżkę , siadam i pomykam dalej.Tutaj zauważam właśnie różnicę miedzy husarią a lekką jazdą tatarską.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 09.02.2006 20:23 
Też wolę przepychać Bruina niż Rincona, a takie piórka jak sportowe ośki to bym w plecaku nosił... :D



Jeszcze trochę i będzie wiosna. A z wiosną dużo błota. Kto lubi się paprać będzie miał radochę. Ja poczekam, aż trochę przeschnie bo nadmiaru błota nie lubię...

On chyba też nie ... :D ...... Albercik, ciemność widzę ...

Image

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 10.02.2006 00:42 
Miało być o sportowym po śniegu a zrobiło się co lepsze Honda czy Yamaha :) Panowie podstawa to technika ! Siedząc na d.u.p.i.e w siodle nic nie zdziałamy , trzeba poprzemieszczać środek ciężkości między przednią a tylną osią , między prawym a lewym bokiem , dać popracować mechanizmowi różnicowemu ! W Hondzie naprawdę świetnie działa mechanizm Torque Sensitive , znacznie lepiej niż dyfer otwarty - wielokrotnie było mi dane to zaobserwować , poza tym rzeczywiście - opony , musi być bieżnik by opona gryzła podłoże , nie ma siły , fizyki się nie oszuka!

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 10.02.2006 01:41 
dokladnie - w sniegu mysle, ze nie ma wielkiego znaczenia jaki jest system blokady dyfra - wazne zeby byl - a 95% to sa opony i gimnastyka :D

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.05.2005 23:16
Posty: 1602
Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
PostWysłany: 11.02.2006 13:26 
Dzisiaj korzystałem z Bruina. Robiliśmy kulig i potwierdzam jeszcze raz:
Rincon radzi sobie w śniegu dużo lepiej niż Bruin. Śnieg jest zlodowaciały i bardzo ciężki. Koła muszą go łamać żeby przejechać.
Co do umiejętności to w tym porównianiu nie mają znaczenia: bo jedzie ten sam człowiek, czy potrafi jeżdzić czy nie jest tak samo na obydwu sprzętach.
Na lodzie Rincon, mimo iż nie ma blokady kręcił czterema kołami, Bruin tylko trzema. Mój Rincon ma lepsze opony i to jest ważne, ale myślę, że różnica w budowie przedniego mostu ma też znaczenie !

_________________
ALCATRAZ ;)


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 09.02.2006 11:30
Posty: 4
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: Sportowy 150
PostWysłany: 14.02.2006 13:24 
Jeszcze jedno pytanie. Co jest lepsze na śniegu, dobrze napompowane opony, żeby wgryzały się w śnieg głęboko do twardszych warstw, czy tak jak na piachu - lepiej jezdzić na flakach, żeby rozpłaszczały się na powierzchni?
Mer


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 14.02.2006 14:09 
[quote]Rincon, mimo iż nie ma blokady kręcił czterema kołami, Bruin tylko trzema.

Gali , tak doświadczony driver nie powinien powielać stereotypów , blokada jest rozwiązaniem dużo mniej technicznie zaawansowanym niż to co ma w środku most Hondy.
Poprawniej by brzmiało : " Rincon z przednim mostem wyposażonym w ślimakowy układ różnicowyo zwiększonym tarciu (torsen) kręcił czterema kołami , a Bruin tylko trzema ponieważ ma otwarty dyfer wyposażony w mechaniczną blokadę"
Najłatwiej "dotknąć " tego można unosząc przody obu quadów i pokręcając kółkami.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 02.08.2006 19:44
Posty: 7
Miejscowość: Gdańsk
Quad: LTZ
PostWysłany: 10.08.2006 13:26 
Witam. Wiem że do śniegu jeszcze daleka droga, ale już się rozglądam. Mam pytanie do posiadaczy łańcuchów. Czy kierowaliście się jakimiś kryteriami przy kupnie, czy im tańszy tym lepszy?
A jak z oponami + łańcuchy na asfalcie? Wiadomo że czasem nawet zimą jakaś droga jest odśnieżona i trzeba pojechać parę kilosów po asfalcie. Czy to tak samo jak w samochodach, czy też ze względu na małe ciśnienie w oponach nie ma znaczenia?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.