Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - O co chodzi z tym driftem?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 09:45



Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
O co chodzi z tym driftem? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 28.05.2010 13:13 
O co chodzi z tym driftem?
Witam serdecznie,
czy może ktoś udzielić mi krótkiej lekcji o drifcie quadem?
jak to się robi ?

(wiem co to drift)

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 28.05.2010 13:34 
Re: O co chodzi z tym driftem?
Ostatnio dostałem od pewnego chłopaka to samo pytanie, powiedziałem mu, że to samo przyszło z czasem i trudno mi wyjaśnić co dokładnie robię. ;)

Podczas skrętu w prawo pochylasz się jak zwykle do wewnętrznej(jednak trochę mocniej) lekko dociążasz przód i wprawiasz "tyłek" w poślizg. W tym samym momencie odbijasz kierą w lewo, jednak nie za mocno. Spróbuj zrobić tak, aby pomimo lewostronnego skrętu , koła przednie dyktowały wciąż prawidłowy kierunek. Dzięki temu doznasz czegoś w rodzaju jazdy bokiem. Uważaj aby boczne kola nie złapały przyczepności, bo wtedy rolka gwarantowana. Im bardziej jesteś pochylony tym mniejsze bezpieczeństwo wypadku. Możesz sobie pomóc nogami, aby utrzymać quada w odpowiedniej pozycji.
Spotkałem się z opiniami, osób, które wprowadzają quada w drift, bez odbicia kierownicy(prawo-lewo) tylko po prostu odpowiednio się pochylają i robią swoje. Nie wiem czy to prawda, jeszcze nigdy im się nie przyglądałem.

Z tego co pamiętam, pierwsze drifty wykonywałem po wychodzeniu z pewnego ostrego nawrotu, wiadomo mocny skręt wprawia gada w jeszcze większy poślizg, potem wyprostowywałem szybko kierę i jakoś jechałem bokiem. Następnie driftowałem po wychodzeniu z bączka. Kolejnym etap to już winkle i wszelakie nawroty. Napiszę, tylko tyle, że nie zrażaj się upadkami. Szczególnie niebezpiecznie jest kiedy drifujesz pod górę, lub nagle zmieniasz nawierzchnię. Na szczęście mi przytrafiały się jak dotąd w najgorszym wypadku jazdy na bocznych, ale mimo wszytko radzę uważać i zaczynać na mokrej trawie z małą prędkością.

Swoją drogą, jestem pewien, że ta kwestia była już poruszana na forum. ;)
Ot, na przykład: viewtopic.php?f=30&t=16549&hilit=drift


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 28.05.2010 13:47 
Re: O co chodzi z tym driftem?
ja już napisałem całe wypracowanie na ten temat klikam wyślij a tu tym nie uprzedziłeś. no trudno

_________________
Suzuki!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 28.05.2010 14:30 
Re: O co chodzi z tym driftem?
Spokojnie, trzeba było dać też swoje ;) Kolega by miał więcej rozeznania na temat driftu. Wiadomo im więcej opinii i porad tym lepiej. Warto by poznać inne spojrzenia na ten temat. Jak już pisałem trudno mi to dokładnie wyjaśnić, wpadanie bokiem się po prostu dzieje.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 28.05.2010 15:30 
Re: O co chodzi z tym driftem?
chciałem napisać podobnie jak Ty. moim zdaniem wyczerpałeś temat i kolega zrozumie o co chodzi. oczywiście nie liczy się tylko poradnik. trzeba wyczuć gada i kontrolować poślizg aby nie zrobić rolki lub żeby nas nie obróciło tyłem do kierunku jazdy bo w tedy koła mogą złapać przyczepność i może być nie przyjemnie, ktoś z forum opisywał taki przypadek.

_________________
Suzuki!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 28.05.2010 22:18 
Re: O co chodzi z tym driftem?
mam 12lat i jeżdżę na raptorze 350 (przedtem był chinol 110) mam go 3 miesiące i powoli go opanowuję

Z tego co pamiętam, pierwsze drifty wykonywałem po wychodzeniu z pewnego ostrego nawrotu, wiadomo mocny skręt wprawia gada w jeszcze większy poślizg, potem wyprostowywałem szybko kierę i jakoś jechałem bokiem miałem takie przypadki wielkie dzięki!!! :D

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.10.2008 22:59
Posty: 150
Miejscowość: Słupsk
Quad: Yamaha Blaster
PostWysłany: 10.06.2010 21:33 
Re: O co chodzi z tym driftem?
Moim zdaniem jest to łatwa to opanowania rzecz, drugiego dnia posiadania quada próbowałem pierwszych bączków. Po półroczu mogłem już długie zakręty około 25 - 30 metrów pokonywać całe bokiem na 4 czy 5 biegu.
Wydaję mi się, że samym gazem można wprawić quada w poślizg, następnie tylko operowanie nim. Nie należy przesadzać, może gada obrócić i bez odpowiedniej pozycji wywrotka także gwarantowana. Dziś trochę popadało, jechałem ulicą, wchodzę w zakręt za 4, ładnie idzie do połowy, potem mnie obróciło, jednak nie wywróciłem się... lecz wpadłem to rowu :D

_________________
Yamaha YFS 200 Blaster
with FMF PowerCore 2 :) / FMF Fatty :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.01.2011 20:24
Posty: 49
Quad: EAGLE Lyda 203E-1 (sport bardzo porysowany)
PostWysłany: 14.02.2011 20:11 
Re: O co chodzi z tym driftem?
ja też nie odbijam kiery w (prawo-lewo) tylko poprostu daje gazu, pochylam się do wewnętrznej a reszta sama p\wychodzi odruchowo

_________________
WSZĘDZIE DOBRZE ALE NA QUADZIE NAJLEPIEJ

quad-EGLmotor Lyda 203e-1 sport 250ccm (nieziemsko porysowany)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 14.02.2011 20:40 
Re: O co chodzi z tym driftem?
kolego patrz na daty

_________________
Suzuki!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.01.2011 20:24
Posty: 49
Quad: EAGLE Lyda 203E-1 (sport bardzo porysowany)
PostWysłany: 15.02.2011 10:31 
Re: O co chodzi z tym driftem?
:uśmiech:

_________________
WSZĘDZIE DOBRZE ALE NA QUADZIE NAJLEPIEJ

quad-EGLmotor Lyda 203e-1 sport 250ccm (nieziemsko porysowany)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 10 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 44 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.