Rejestracja: 16.05.2009 20:31 Posty: 229 Miejscowość: Nowy Sącz
Wysłany: 22.02.2011 18:05
Re: SAMOTNE WYPRAWY - WSKAZÓWKI
Raczej nie wgrywam nic, przed wyjazdem sprawdzam mapy a później już tylko patrzę gdzie jestem i w którą stronę mam jechać. Raz wrzuciłem sobie routa ale to głupi pomysł bo gps chciał prowadzić tak żebym przez wszystkie waypointy przejechał, a że ja przejeżdzałem obok nich to ciągle chciał wracać na początek trasy. Zamiast tego trzeba przygotowywać trasę w formie tracka i porównywać swoją pozycję to wyświetlonego tracka, ale na razie tylko raz przygotowałem sobie coś takiego i nawet nie wykorzystałem.
Udałem się z buta w drogę powrotną do głównej drogi , potem do domu po wyciągarkę mechaniczną(ręczną) i latarkę . Po straconej godzinie bez owocnego wyciągania quada w błocie pod górę na 6 metrowej lince udałem się po pomoc auta z napędem 4x4 . Driver zjeżdzając w dół lasu też nie przypuszczał co go czeka ! Na dole zapieliśmy quada na hol i jazda pod górę . Co było dalej to cała esencja offroadu ! Latające błoto , zapinanie się co 10 metrów o drzewa , podciąganie na wysokich obrotach , blask halogenów i księżyca i ta adrenalina w żyłach . I jeszcze jedno , po raz pierwszy widziałem sarnę albinosa , co jest chyba rzadkością w przyrodzie . Reasumując samemu to bym się tam do dzisiaj wyciągał tą ręczną wyciągarką . Jak chodzi o nawigacje to już myślę o innej niż Automapa z opcją 4x4 bo mało z niej pożytku w terenie .
Niektórzy użytkownicy tego modelu HTC skarżą się na nagrzewanie się telefonu po zbyt długim nawigowaniu
To prawda, tylna część telefonu, okolice baterii są gorące. HD2 z Automapą radzi sobie świetnie ale jedynie z ładowarką do gniazda w samochodzie, bateria podczas ciągłego nawigowania trzyma bardzo krótko.
_________________ Był: BF 750- MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
FaKir13 Ja na szczęście mogłem liczyć na pomoc kolegi Wiewióra Zawsze był gotów, nawet po północy przyleciał mnie wyciągać. Będę mu za to dozgonnie wdzięczny. Innym razem traktor pracujący na horyzoncie pomógł i kiedyś przejeżdżający quad FaKir13 ile Cię to kosztowało
Mations Automapa Polski lub Europy. Europy przetestuję w Marcu to się wypowiem jak prowadzi, jak na razie z automapy Polski byłem bardzo zadowolony, niestety spora ostatnio ilość wyjazdów zmusiła mnie do kupna Automapy Europy, zobaczymy co z tego wyniknie. Na pewno mogę powiedzieć, że Automapa z Windows Mobile współpracuje super.
_________________ Był: BF 750- MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Okazało się , że dla drivera 4x4 była to sama przyjemność i wcale nie zawróciłem mu tyłka w niedzielny wieczór który spędzał z dziewczyną w kawiarni Po prostu jak ktoś ma auto 4x4 (albo quada) to takie "holowanie" jest dla niego wyzwaniem i przyjemnością , za co mu jestem wdzięczny. Dałem kasę za paliwo i obiecałem dobrą wódeczkę, którą to mam nadzieję wypijemy gdzieś na wyprawie przy ognisku.
Witam Podpinam się pod temat dla mnie i dla wielu jeszcze bardzo istotny.
Wydawało mi się , że rozwaga + ostrożność wystarczą na samotne przejażdżki .
Z malutkim doświadczeniem na różnych pożyczanych q. wreszcie stałem się posiadaczem swojego przeprawowca. Jako NOWY nie mam jeszcze znajomości wśród braci Q. na swoim terenie. Trudno też o zaplanowanie czasu na spotkania . Obowiązki inne zmuszają do korzystania z przyjemności okazyjnie i spontanicznie. I WTEDY wypuszczam się na wyprawy i przejażdżki . Samotnie . Jeżdżąc uświadamiam sobie jak łatwo o nieszczęście . Szybko się przekonałem o swoim braku doświadczenia, dobrych nawyków, wiedzy. Ostrożność jest konieczna , ale nie wystarczająca. Na szczęście nic się nie stało , ale kilka razy nieudolnie wpakowałem się w groźne sytuacje (tzw "o mało co"). Omijam nasypy, stromizny, błota itp. Nawet potrenować podjazdów samemu nie próbuje . I jak tu nabrać doświadczenia wożąc się po płaskim? A mimo to lubię samotne obcowanie z przestrzenią. Samotna podróż ma swoje uroki. Teraz jednak potrzebuję asekuracji - towarzystwa w podróży . Trudność dodatkowa znaleźć lubiących podobny styl jazdy. I jeszcze zgrać się w czasie i przestrzeni. Super spotkać by było co jakiś czas doświadczonych, od których można się czegoś nauczyć. A tu akurat zima idzie i chyba do wiosny przyjdzie poczekać na zorganizowane imprezki. Więc nadal samotnie i ostrożnie będę badał coraz to dalszą okolicę.
PS Dzięki za Wasze podpowiedzi. Staram się zdrowo-rozsądkowo zabezpieczać. Tel.+zestaw naprawczy+lina,saperka itp.
Oczywiście podróże, przejażdżki nawet nieskomplikowane przeprawy możliwe są w pojedynkę, biorąc pod uwagę rady kolegów wypowiadających się w temacie. Natomiast osobiście przestrzegam przed samotną jazdą w górach zwłaszcza z elementami draperki, podjazdy zjazdy trawersy. W takim miejscu nietrudno o wypadek, nawet najbardziej doświadczonych - to nie droga krajowa ze znakami ostrzegawczymi. GPS, telefon, i wyciągarka z kanistrem paliwa, może okazać się zbędna.
_________________ K.W.I.S.A Drapers sQuad quadowa wspinaczka wysokogórska - bez wyciągarki.
Ostatnio zmieniony przez FOX, 26.10.2011 09:57, edytowano w sumie 1 raz
Kamil660RR
Rejestracja: 17.12.2010 19:37 Posty: 152 Miejscowość: Staszów
Quad: Brute Force 750 05r USA BYŁ:Raptor 660 05r
Wysłany: 26.10.2011 13:58
Re: SAMOTNE WYPRAWY - WSKAZÓWKI
Większość sam zwiedzam wiec teraz mam parę pytań. W jaką saperkę warto zainwestować ?? jako lin zapasowych czy też do przedłożenia wyciągarki używacie ?? Używa ktoś maczety ?? W podręcznym ABC co powiano się jeszcze znaleźć ?
Saperka = fiskars Liny używamy do przedłuenia tej od wyciągarki. Maczete ja czasami woże- żadko się przydaje, ale jesli chcesz mieć to ja polecam teżż fiskarsa
ja też mecze fiskarsa, ale saperke to kupil jakas inna za 5 pln w biedronce, jeszcze nie uzywalem nie wiem ile jest warta, ale mysle ze 5 pln to niezla cena
_________________ Na quadzie - Mudmarker , na motocyklu - Fabiq MotoBracia Off-Road Team , MotoBracia.pl
Mam za sobą kolejną wpadkę, ale i doświadczenie podczas samotnej jazdy. Wczoraj woda dostał się do airboxa i stanąłem na środku rzeczki. Na szczęście znalazła się pomocna dłoń i po dwóch godzinach kolega wybawił mnie z opresji. Do tego jeszcze zawiózł mi gada na lawecie do domu, bo nie udało się go nam odpalić w terenie. Było płytko, do połowy koła, ale trafiłem na przełom w dnie i przód się zapadł. Płynąca za mną fala podniosła poziom wody i traktorek padł. Przed następną jazdą uszczelnię komorę filtra powietrza silikonem. Kto by się spodziewał...
Kilka wniosków mi się nasunęło po tym zdarzeniu: 1. Podczas samotnej jazdy nie brodzić rzeką, a jeżeli już, to pod prąd, bo wówczas muł nie przeszkadza w obserwowaniu dna. 2. Nie masz na sobie woderów, nie wjeżdżaj do wody. Jak potem zamokniesz, to przemarzniesz do kości. 2. Uszczelnić air-box, bo woda 'tylko' pod kanapę może okazać się zabójcza. 5. Zawsze zbierać ekwipunek zaraz po tym jak tylko z niego skorzystamy, niczego wtedy nie zapomnimy. 6. Wozić ze sobą dodatkowe liny. 7. W środowisku ATV są niezwykli ludzie!
Zaraz po zatopieniu znalazłem na brzegu podkowę... na szczęście?
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum