Rejestracja: 23.08.2008 13:48 Posty: 244
Quad: Bashan 110 po tuningu - silnik szatan
Wysłany: 26.04.2011 21:17
Re: skoki zasada prostego wyskoku
z tymi krzywymi skokami to np w moim przypadku była taka przyczyna, że po wyjsciu z zakrętu miałem nie równo rozłożony ciężar ciała na podnóżkach, jedna noga mocniej stąpała i przez to krzywo leciałem, teraz jak się zorientowałem o co chodzi, jest ok. Przy większej hopie przyczyną krzywego skoku może być zbyt wolna prędkość i przy trochę krzywej hopce może znosić na jedną stronę. Miałem tak na torze w Ostrowie Wielkopolskim (największa hopa na torze w Ostrowie). Dopiero po przełamaniu strachu i trzymaniu mocno gazu od samego zakrętu quad leciał prosto. Tylko uważaj żebyś nie przeleciał lądowania, bo tego nie polecam Pamiętaj że przy długich skokach można fajnie posterować w powietrzu prawo - lewo.
Najważniejsza sprawa to na szczycie wyskoku nie odpuszczać gazu
_________________ SQUAD OLSZTYN 2x4
Ostatnio zmieniony przez sebala, 15.05.2011 18:50, edytowano w sumie 1 raz
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
Wysłany: 15.05.2011 18:54
Re: skoki zasada prostego wyskoku
Sebala ale co to za skok... Jedź na tor i zobacz na nierównym najeździe co się dzieje z quadem. Albo lecisz w prawo albo w lewo i dopiero w powietrzu balansujesz. Lepiej najeżdżać wtedy na wyższym biegu.
Sebala ale co to za skok... Jedź na tor i zobacz na nierównym najeździe co się dzieje z quadem. Albo lecisz w prawo albo w lewo i dopiero w powietrzu balansujesz. Lepiej najeżdżać wtedy na wyższym biegu.
Wiem ale za stary już jestem i boję się torów. Druga sprawa to kiedyś przeżyłem traumę jak przez przypadek przeleciałem całą "trumnę" na torze w Olsztynie (nie wiedziałem, że tak mnie wybije) i spadłem (o dziwo prawidłowo ) prawie na samym dole, to dało się odczuć, że Raptor 700 ma za słabe seryjne zawieszenie do takich skoków, a ja za małe jaja
a jak to jest z regulacją kąta natarcia w locie za pomoca obrotów lub hamulca? Niektórzy twierdzą, że to ostawia quada ale z tego co wiem to mit... pomaga jedynie psychologicznie w balansowaniu ciałem i to ruch ciała powoduje albo pochylenie w przód lub odciągnięcie do tyłu...
Długi skoki na początku najlepiej trenować na długich łagodnych górkach z długim lądowaniem o małym kącie - jest wtedy czas żeby pobawić (poćwiczyć) się korektą gazu i hamulca - na początek daje wyobrażenie o zachowaniu maszyny i wyrabia odpowiednie odruchy.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
pulsowanie gazem w tył przechyla a hamowanie tylnym hamulcem w przod.
dokładnie o tym mówię, ja to zauważyłem nawet na przeprawówce przy małych skokach gdy zaraz po wybiciu hamuję quad zmienia pozycję na zupełnie inną niż przy pełnym gazie (oczywiście w minimalnym stopniu). Na zawodach często też widać zapalające się światło stopu u zawodników podczas lotu, ale kiedyś przeszedłem burzliwą dyskusję z jednym z zawodników motocrossu, który twierdził, że to bzdura. On twierdzi, że to hamowanie w locie powoduje odruchowe pochylenie się ciałem w przód i to powoduje zmianę pozycji quada a nie sam fakt wciśnięcia hamulca. To samo tyczy się dodawania gazu, które powoduje odruch odchylenia się ciała w tył. Te ruchy połączone z psychologicznym nastawieniem zmiany kierunku natarcia dają w efekcie przechylenie. Ja twierdzę, że jednak np. do wyhamowania rozpędzonego koła potrzebna jest jakaś siła, która może powodować przechył ale nie jestem w stanie udowodnić tego jakimś wzorem hehe
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 29 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum