Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Ostre wejście w zakręt - tor
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 14:37



Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Ostre wejście w zakręt - tor 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.08.2008 13:48
Posty: 244
Quad: Bashan 110 po tuningu - silnik szatan
PostWysłany: 26.04.2011 21:33 
Ostre wejście w zakręt - tor
Czy macie jakieś wskazówki jak wchodzić bokiem w zakręt na torze ? Nie chodzi mi tutaj o drifcik na płaskim bo to każdy umie, ale widziałem u zawodowców że jedzie na pełnym gazie, szybko hample i już obrócony bokiem i pełen ogień. W Ostrowie nikt tego nie umie i nie mam zbytnio od kogo się podszkolić. A może ktoś ma ochotę pojeździć w Ostrowie i przy okazji bym podpatrzył :lol: Czy to, że mnie trochę wyrzuca z zakrętu na mocno miękkim i piaszczystym łuku to jest kwestia tego że mam zjechane opony ? W zakręcie cisnę gaz dosyć mocno

Dzięki za pomoc :D

_________________
TRZYMAJ GAZ !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 26.04.2011 22:49 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
wojtus2 kmo napisał(a):
Nie chodzi mi tutaj o drifcik na płaskim bo to każdy umie, ale widziałem u zawodowców że jedzie na pełnym gazie, szybko hample i już obrócony bokiem i pełen ogień.

Chodzi Ci o zakręty z bandą? Czy też o uślizg tylnych kół po dziurawej trasie? Z tego co pamiętam, inne typy zakrętów były już omawiane.
Wiem, że mnie zjecie za tą opinię, ale moim zdaniem zawodowcy starają się maksymalnie zminimalizować uślizg, bo to tylko zwalnia. :)
wojtus2 kmo napisał(a):
Czy to, że mnie trochę wyrzuca z zakrętu na mocno miękkim i piaszczystym łuku to jest kwestia tego że mam zjechane opony ? W zakręcie cisnę gaz dosyć mocno

Jeśli z nowymi oponami o agresywnym bieżniku i z wjazdem w zakręt z podobną prędkością i podobnym kątem nadal Cię będzie wyrzucać to jak najbardziej tak ;) Mimo to stawiam na złą technikę lub też zbyt dużą prędkość.


Ostatnio zmieniony przez CiaTronic, 26.04.2011 22:49, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.08.2008 13:48
Posty: 244
Quad: Bashan 110 po tuningu - silnik szatan
PostWysłany: 27.04.2011 10:14 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
Tak, chodzi mi o zakręty z bandą.

_________________
TRZYMAJ GAZ !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 01.05.2011 12:01 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
za duzej filozofi nie ma musi być kast najechac na ta padne jak najblizej brzegu ale to jest ryzyko ze wyrzuci Cię za. maksymalnie przenieść cieżar na wewnetrzna strone łuku - przyjrzj się jak zawodnicy AMA się wychylają aż noga druga jest w powietrzu. Ale to trzeba miec kondycje zeby kazdy zakret tak brac ;)


 
Profil
Awatar użytkownika
PostWysłany: 01.05.2011 12:30 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
arturatv napisał(a):
za duzej filozofi nie ma musi być kast najechac na ta padne jak najblizej brzegu ale to jest ryzyko ze wyrzuci Cię za. maksymalnie przenieść cieżar na wewnetrzna strone łuku - przyjrzj się jak zawodnicy AMA się wychylają aż noga druga jest w powietrzu. Ale to trzeba miec kondycje zeby kazdy zakret tak brac ;)

oj tak, takie zakrety bardzo mecza ;)


 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.08.2008 13:48
Posty: 244
Quad: Bashan 110 po tuningu - silnik szatan
PostWysłany: 02.05.2011 14:09 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
ale rozumiem ze wjezdzac na tą padne przy brzegu na odpuszczonym gazie, a jak już w nia wjade to gaz na fula ? i na przednim hamulcu ?

_________________
TRZYMAJ GAZ !


Ostatnio zmieniony przez wojtus2 kmo, 02.05.2011 14:09, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 02.05.2011 14:45 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
po co hamulec na prostej przed zakretem ile fabryka dała, delikatnie tylny czy przedni hebel. i caly czas z gazem !


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 03.05.2011 20:46 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
Wszystko zależy od bandy (jej wysokości i stopnia nachylenia) oraz odrębnej techniki ridera.
Jedni preferują wykorzystanie w pełni bandy w całej jej długości i szerokości, inni w miarę możliwości zjeżdżają z niej wcześniej poprzez odbicie i dodanie gazu (lekko podrywa wtedy gada) a jeszcze inni starają się ścinać zakręt w ogóle z niej (z wyprofilowanej bandy) nie korzystając.
W przypadku dużego wyprofilowania zakrętu wszystko (teoretycznie) jest proste: dojazd z pełną prędkością, mała redukcja do prędkości optymalnej. Maksymalny pochył do wewnętrznej i w przypadku dynamicznej jazdy najazd po łuku na bandę, ale nie na jej szczyt. I tak samoczynnie wyrzuci wyżej albo całego gada, albo sam tył. Pozwalamy, aby quada pochyliło do wewnętrznej. Im większy pochył nasz i naszego gada tym lepiej niwelujemy siłę odśrodkową i tym większą prędkość możemy uzyskać. Czasem jednak nie warto jest przejechać po szczycie, ale mniej więcej w połowie wysokości bandy. W zasadzie to nie da się tego dokładnie opisać i rozrysować, to się po prostu dzieje. W przypadku niższej bandy nie mam określonej metody.
Osobiście wolę skrócić sobie drogę i mało kiedy wjeżdżam całym gadem na bandę, wyjątkiem są ciasne zakręty/nawroty.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 03.05.2011 21:26 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
taka jazda rzadko kiedy jest dobra. gdy mamy spory zakret taka banda z niewiadomo jak szybką reakcją jej wykorzystania nas spowoli na wyścigu i lepiej wtedy zastosowac ścięcie zakretu. co innego jak mamy ostry krótki zakret wtedy banda da kilka sec.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 03.05.2011 22:17 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
Chwila, chyba nie sprecyzowałem i napisałem dwuznacznie. Dopiero w przedostatnim zdaniu określiłem, że chodziło mi o wysokości band, a nie o ich długość.
Nie miałem na myśli dużego wyprofilowanego zakrętu, a duże wyprofilowanie zakrętu, czyli wysoki profil (znaczy się, wysoką bandę, na którą można z łatwością najechać) Wysoką, ale o małej długości i ciasną zarazem. :)


Ostatnio zmieniony przez CiaTronic, 03.05.2011 22:17, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.08.2008 13:48
Posty: 244
Quad: Bashan 110 po tuningu - silnik szatan
PostWysłany: 03.05.2011 22:23 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
no to ciasne zakręty już mamy opisane, a jak proponujecie pokonać szeroki zakręt z bandą może 1 metr ( może ktoś się orientuje, chodzi mi o ten łuk na torze w ostrowie wielkopolskim zaraz za startem, 1 zakręt najwiekszy na torze ) przed nim jest dość długa prosta, lepiej ścinać po wewnętrznym czy iść pełną parą po szerokim ? i takim samym sposobem jak opisano powyżej ?

_________________
TRZYMAJ GAZ !


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.05.2011 18:39
Posty: 96
Miejscowość: Białystok
Quad: G700
PostWysłany: 07.05.2011 13:46 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
To i ja dodam coś od siebie, ja jak wchodzę rapciem w ostry zakręt, redukuje na bieg aby dobrze się wkręcał na obroty i koła miały mocny poślizg, wchodzę w zakręt, przechylam się mocno(balans ciała) i dodaje "gaz do dechy" wtedy już kontrolujesz pojazd, możesz przeredukować podczas poślizgu.

_________________
Sprzedam opony itp mud lite XL
26x10x12
26x8x12
Bieżnik 23mm pisać pw


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 07.05.2011 17:17 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
dymek545 napisał(a):
ja jak wchodzę rapciem w ostry zakręt, redukuje na bieg aby dobrze się wkręcał na obroty


ja nie muszę tak robić :wizi: u mnie jest pi.da na każdym biegu ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.05.2010 14:48
Posty: 57
Miejscowość: Karwia
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 24.07.2011 22:23 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
Jeszcze pytanko .Przy pochyle z zakręcie tyłek ma być wciśnięty w tylną / boczną częśc quada czy raczej w środkową/boczną częśc ?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 24.07.2011 22:28 
Re: Ostre wejście w zakręt - tor
najwazniejszy jest bok, dodatkowo dociskamy kierownice a tyl to zalezy od sprzetu byle nie przedobrzyc bo starcimy panowanie a mamy dociskac jak najmocniej zeby jak jnajlepiej się zbieral - trzeba znaleźć zloty srodek.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.