Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Tajniki skoków 4x4
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 20:46



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Tajniki skoków 4x4 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.03.2010 14:50
Posty: 964
Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
PostWysłany: 11.12.2011 16:57 
Tajniki skoków 4x4
Potrzebuje porady aby rozwiać wszelkie wątpliwości:)

Jak zachowywać się w momencie gdy koła tracą kontakt z podłożem. Chodzi mi tu tylko i wyłącznie o operowanie gazem a tak dokładniej czy powinno się go w locie odpuszczać czy trzymać cały czas.
Jadąc po typowej czołgówce gdzie koła się odrywają od ziemi a w moim wypadku moc quada nie pozwala na puszczenie gazu ponieważ nie wyrobie się na drugim wybiciu zawsze trzymam gaz wciśnięty. Ale np w momencie gdy najeżdżam na pojedynczą hopę z mx to nie wiem czy lecąc w kierunku lądowania mam puścić ten gaz czy nie. Boje się aby czegoś nie popsuć.
Na ten moment nigdy na to nie zwracałem uwagi ale ostatnimi czasy zaobserwowałem taki jak by luz. Tzn tak jak w rowerze z wolno-biegiem trzeba zakręcić do przodu aby po chwili dopiero poczuć jak rower przyśpiesza ( te tryby się tam złapią) tak samo mam w quadzie. Słyszę jak by taki luz między trybami najprawdopodobniej na tylnym wale.


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 11.12.2011 16:57, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.07.2007 13:06
Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
PostWysłany: 11.12.2011 19:05 
Re: Tajniki skoków 4x4
Bo 4K raczej nie nadaje się do skakania - można ukręcić półosie. Z tego co słyszałem od osoby ścigającej się w 4K tuż przed samym lądowaniem lepiej odupuścić, aby w momencie kontaku koła z podłożem miało ono "swobodne" obroty. Inaczej może tylko zazgrzytać i pojedziesz dalej na przednim napędzie. Oczywiście przy amatorskiej jeździe, w zawodach koszta się nie liczą.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.03.2010 14:50
Posty: 964
Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
PostWysłany: 11.12.2011 19:25 
Re: Tajniki skoków 4x4
Koszty się nie liczą ale liczy się pozycja :wizi:

Ktoś może się jeszcze wypowiedzieć ?


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.06.2010 08:46
Posty: 66
Quad: Yamaha g550
PostWysłany: 13.12.2011 22:34 
Re: Tajniki skoków 4x4
najeżdzasz na hope ze stała predkością np. ustawiasz sobie te 40 km/h i nie odpuszczasz ani nie dodajesz poprostu trzymasz natomiast w powietrzu korygujesz gazem widzisz że lecisz na dzioba więcej gazu ale też z umiarem ja robie przegazówke w powietrzu wydawać by się mogło że to nic nie daje (raz tego nie zrobiłem i poleciałem na przód) lecz ja przed samym lądowaniem puszczam gaz poprostu szkoda napedów i skrzyni takie jest moje zdanie :)


 
Profil

Rejestracja: 29.11.2009 22:58
Posty: 145
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 26.12.2011 02:44 
Re: Tajniki skoków 4x4
A jak ma to się do hamowania silnikiem?
Gdy trzyma się gaz w locie to przy kontakcie z podlozem kola zwolnia od uderzenia, ale gdy się odpusci gaz to silnik będzie hamowal, obroty spadna a przy kontakcie z podlozem kola znow zostana przyspieszone, jak to będzie się mialo do silnika / paska / wariatora?


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 21 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.