Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 17:40



Odpowiedz  [ 464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna
Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika
PostWysłany: 13.11.2011 21:36 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
hubert648 napisał(a):
jak chcesz się uczyć zmieniać biegi to najlepiej z 2 na 3

z 3 to ltz-a raczej nie pójdzie tak łatwo w pion, bynajmniej seryjna


 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.10.2011 20:00
Posty: 27
Quad: Raptor 700
PostWysłany: 13.11.2011 23:21 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
możesz też zmieniac biegi bez sprzegła, w górę i w dół, wazne tylko żeby przy zmianie w dół silnik nie miał za duzych obrotów, w górę jest prosta sprawa, można najpierw poćwiczyć na 4 kołach, trzymasz gaz równo lub przyspieszasz, dajesz noge pod dźwignie zmiany biegów i z czuciem ciągniesz do góry, dopóki silnik ciągnie lub pracuje równo czujesz opór na dźwigni ale jak tylko na ułamek sekundy popuścisz gaz wskakuje wyższy bieg,tak działa quick shifter, użądzenie które w momencie jak wżucasz bieg na ułamek sekundy odcina zapłon, wszystko przebiega bardzo spokojnie i delikatnie, za pierwszym razem byłem zdziwiony że to tylko tyle, robiłem tak i na ścigu i na quadzie, a ltz stawiałem zazwyczaj z 2 strzałem ze sprzegła (z gazu też spokojnie wstawała ale jakoś wolałem sprzęgłem) i po plaży zmiany biegów do 4 i bez problemu w górę i w dół, jeśli chodzi o redukcje biegu bez sprzegla to tylko obroty silnika trzeba pilnować żeby nie były za wysokie i poprostu "kopiesz" w dźwignie i wskakuje niższy bieg, wiadomo że super zdrowe dla skrzyni to to nie jest ale jak trzeba to się da


 
Profil

Rejestracja: 13.08.2011 23:24
Posty: 25
Miejscowość: Kielce
Quad: LTZ-400
PostWysłany: 14.11.2011 15:19 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
ninja1999
Wielkie dzięki ogarniam to już w miare :D , tylko jest straszny strach jak zachrzaniasz niewiadomo ile na 3 ; /


 
Profil

Rejestracja: 24.10.2011 19:40
Posty: 31
Quad: Raptor 700
PostWysłany: 21.11.2011 16:28 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
A hamowanie w pionie samo przyjdzie z treningiem czy trzeba się tego samemu uczyć? Ja stawiam do pionu i operuje gazem tak, że quad jedynie delikatnie przyspiesza.


 
Profil

Rejestracja: 13.08.2011 23:24
Posty: 25
Miejscowość: Kielce
Quad: LTZ-400
PostWysłany: 21.11.2011 21:43 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Choosen999
Powiem tak,ja się uczyłem uczyłem , i samo przyszło z czasem , poprostu jak niekiedy sb cwiczysz wheelie to spróbuj przychamowac w pionie a samo przyjdzie .. ; )

Miłego "Stuntu" :)


 
Profil

Rejestracja: 24.10.2011 19:40
Posty: 31
Quad: Raptor 700
PostWysłany: 22.11.2011 12:00 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
A czy przydaje się handbrake i czy jest wygodny w użyciu?
Mam możliwość zamontowania klamki hamulca zamiast hamulca parkingowego nad sprzęgłem w raptorku 700 Zda to egzamin?
Image
Image
Pozdrawiam ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2009 19:58
Posty: 456
Miejscowość: Radom
PostWysłany: 23.11.2011 11:30 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Choosen999 napisał(a):
A czy przydaje się handbrake i czy jest wygodny w użyciu?

Przydaje się, jeśli mówisz o hamulcu przednim.
Z tego widzę, pokazujesz tu "zwykła linkę" zatem masz pewnie na celu zamontować ją w miejscu hamulca postojowego, czyli hamowanie tylko tylnej osi?
Nie widzę sensu montowania kolejnej klamki i trzeciego hamulca.
Spróbuj nim zwolnić jednocześnie redukując bieg, albo zatrzymać się w miejscu na biegu.
Już nie piszę tu o drugiej klamce, która może dość mocno uszkodzić nam dłoń podczas wypadku.

Z punktu widzenia wheelie- jeśli chcesz koniecznie nauczyć się jeździć bez możliwości hamowania nogą, to może lepszym wyborem będzie taka edycja hamulców, aby można było operować maszynę tylko jedną ręką, czyli zamontować hamulec tylny, zamiast prawej klamki hamulca przedniego? Mimo to, znacznie lepszą opcją jest opanowanie sztuki jazdy na 2 tylnych kołach bez używania hamulców. Nie zawsze bezpieczne, ale przecież chodzi o efektywność.

Stanowczo odradzam.


 
Profil

Rejestracja: 24.10.2011 19:40
Posty: 31
Quad: Raptor 700
PostWysłany: 23.11.2011 21:13 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Nie mam na myśli wstawiania całego układu hamulcowego z linką itp, lecz zamienienie w moim raptorku jedynie wajchy do hamulca postojowego na krótką klamkę hamulcową. Po to dałem zdjęcia żeby wiedzieć o co chodzi.
Handbreak to w freestylu dodatkowy hamulec tylnego koła zamontowany nad sprzęgłem ;) W motocyklach przygotowanych do stuntu jest praktycznie zawsze montowany ;)
Przykładowe klamki Image
Image
Image
Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Choosen999 23.11.2011 21:13, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 24.11.2011 08:29 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
No to jak hamulec co jest super rozwiązaniem widziałem już u chłopaków na torze i bardzo se to rozwiązanie chwalą powiedzieli też żeby przy okazji zrobić gaz na nodze żeby zrobić weehlie bez trzymanki :).

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 25.11.2011 17:34 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Choosen999
jeździłeś kiedyś na czymś co ma HB? ja miałem okazję na CBR 600 i powiem ci że wcale nie jest łatwiej. tak samo łatwo ogarniesz hamulec nożny jak i HB. HB montowany jest po to aby bezpiecznie robić kombinacje gdy nie mamy nogi na podnóżku tylko np. siedzimy na baku itp. a nie dla tego że jest łatwiej. jest jeszcze taka sprawa że hamulec na linkę może cię nie wyratować przed zaliczeniem gleby ponieważ będzie za słaby i będzie tylko słabym spowalniaczem.

_________________
Suzuki!


 
Profil

Rejestracja: 24.10.2011 19:40
Posty: 31
Quad: Raptor 700
PostWysłany: 21.01.2012 14:59 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Koledzy, czy raptory 700 przy bardzo wysokich, grab kilkanaście cm nad ziemią i długich pionach mają smarowanie?
Pozdrawiam ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.03.2009 15:34
Posty: 1747
Miejscowość: Warszawa
Quad: Bashan i Suzuki
PostWysłany: 21.01.2012 23:59 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
raczej tak jak w każdym silniku motocyklowym. jak będziesz długo w pionie to może być problem ze smarowaniem ale nie jest to kwestia minuty. musiał byś robić naprawdę kilku kilometrowe gumy aby był jakiś problem ze smarowaniem. jeśli jednak quad potrzebny ci jest głównie do stuntu to można pokombinować z przegrodą w silniku tak jak robią to w motocyklach pod stunt. jeśli jednak lubisz od czasu do czasu zrobić nawet kilkuset metrowe wheelie to nie ma problemu, nic się nie stanie.

_________________
Suzuki!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 22.01.2012 07:27 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
domin159 napisał(a):
potrzebny ci jest głównie do stuntu to można pokombinować z przegrodą w silniku tak jak robią to w motocyklach pod stunt.


Raptor 700 ma suchą miske olejową coś takiego jak przegrody tu nie mają miejsca


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.03.2010 20:07
Posty: 124
Miejscowość: ok. Szczecina
Quad: Raptor 700 DUNCAN
PostWysłany: 14.02.2012 11:58 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
A co to znaczy ze mają suchą miskę olejową?? jakie są plusy i minusy?? ( taki OT mały xD )

_________________
.....::: Lasciate Ogni Speranza Voi Ch'entrate :::.....


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2007 13:06
Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
PostWysłany: 14.02.2012 17:24 
Re: Wheelie (czyli na dwóch tylnych kołach) :D
Najprościej - sucha miska, olej wlewasz do osobnego zbiornika obok silnika, z którego pompa doprowadza olej pod ciśnieniem do miejsc smarowania. Największy plus to to, że możesz jeździć na wheelie kilometry i silnik niezależnie od pochylenia zawsze będzie miał smarowanie. Dodatkowo dzięki suchej misce olejowej silnik jest niższy przez co pojazd ma niższy środek ciężkości.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 464 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.